Plaats reactie
1
Hallo, bij het opstarten van mijn Windows 10 krijg ik de melding: dat mijn Kasperksy Antivirus en Windows Defender zijn uitgeschakeld. Kaspersky krijg ik weer ingeschakeld, maar na opnieuw uit- en aanzetten komt de melding terug. Windows Defender krijg ik niet meer aan 'vanwege groepsbeleid'. Ik vermoed een virus of andere malware. Kunnen jullie hierbij helpen?
2
En ik heb hierbij alvast een logbestand geplaatst van FSS
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Voer onderstaande ook uit:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Hallo,

AANDACHT: Systeemherstel is uitgeschakeld
Schakel eerst je systeemherstel in (die staat bij Windows 10 uit) viewtopic.php?f=370&t=20114

Als Kasperksy Antivirus aanstaat word Windows Defender uitgeschakeld, dit hoort ook zo omdat meerdere scanners elkaar tegen werken.
Maar verwijder Kasperksy Antivirus eens, herstart je pc en werk even met Defender (want die word dan weer ingeschakeld).
Als dat werkt doe dan:

Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Hallo,

systeemherstel is aangezet en Kaspersky is (tijdelijk) verwijderd. Defender staat nu aan. Het rapport van de Emergency Kit scanner vind je in de bijlage.
9
Inderdaad, ik zag al dat er weinig aan de hand was. Windows Defender draait nu, ook na herhaald opstarten. Kaspersky heb ik twee maanden geleden gekocht, maar de meldingen (uitgeschakelde Kaspersy & Defender) krijg ik sinds een week. Waar moet nu het probleem gezocht worden?

René
10
RenePlus schreef:Inderdaad, ik zag al dat er weinig aan de hand was. Windows Defender draait nu, ook na herhaald opstarten. Kaspersky heb ik twee maanden geleden gekocht, maar de meldingen (uitgeschakelde Kaspersy & Defender) krijg ik sinds een week. Waar moet nu het probleem gezocht worden?

René
Als je klaar bent met scannen (Defender) er er is niks gevonden herstart dan je pc en installeer Kaspersy opnieuw.
Kijk of Defender dan word uitgeschakeld en of Kaspersy goed blijft werken (want Kaspersy is een goed product).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Ik heb Kaspersky opnieuw geïnstalleerd en de zaak werkt nu. Defender staat inderdaad uitgeschakeld. Het werkt nu zoals op het moment dat ik Kaspersky voor het eerst had geïnstalleerd. Raar vind ik het wel.
12
RenePlus schreef:Ik heb Kaspersky opnieuw geïnstalleerd en de zaak werkt nu. Defender staat inderdaad uitgeschakeld. Het werkt nu zoals op het moment dat ik Kaspersky voor het eerst had geïnstalleerd. Raar vind ik het wel.
Er kan altijd een buts ontstaan door wat dan ook (vaak vind je de oorzaak ook niet), hou het in de gaten of het goed blijft werken.
Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”