Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Marion Hamacher
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Ongewenste reclame

ma 03 apr, 2017 07:38:06

Wie kan mijn helpen om de ongewenste reclame op mijn website te verwijderen. 
Ik ben een leek !!!
www.vandesuestragoldens.nl

Alvast dankjewel. 

Maxstar
Administrator
Administrator
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Internet Security
Contacteer:

Re: Ongewenste reclame

ma 03 apr, 2017 09:43:15

Hallo en welkom op het forum.

In de bron van de website is een dubieus script te zien wat voor de reclame zorgt.
<script src="http://cas.criteo.com/delivery/ajs.php?zoneid=509752&amp;containerid=placeholderId_1&amp;ct0=http%3A%2F%2Fr.criteo.com%2F%3F&amp;loc=http%3A%2F%2Fwww.vandesuestragoldens.nl%2Findex.htm&amp;referer=http%3A%2F%2Fwww.vandesuestragoldens.nl%2Flinkt%2520u%2520maar.htm&amp;cb=75405231385&amp;publisherurl=www.vandesuestragoldens.nl" async=""></script>

En zo zijn er nog een aantal vreemde scripts aanwezig.

1. Welk programma gebruik je om de website te maken en te uploaden.
2. Heb je al contact gehad met de webhosting om te controleren of er geen ongeautoriseerde toegang is geweest.
3. Heb je de wachtwoorden voor de FTP-toegang al gewijzigd?
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Marion Hamacher
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 03 apr, 2017 10:04:32

Ik zie de reclame op mijn laptop, op mijn ipad en op mijn iphone.
En wel in het linker frame, daar waar alle links staan.
Dus niemand kan mijn links aanklikken.....

Laat ik dat programme lopen op de laptop waar ik mijn site via dreamweaver bijwerk?

Marion Hamacher
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 03 apr, 2017 10:10:20

Uploaden doe ik met fileZilla.
Ftp wachtwoord wijzigen........ ik durf dat niet aan, straks kom ik niet meer op mijn site.
Nogmaals ik ben een echte leek.......
Maar de website is wel belangrijk voor me.

Maxstar
Administrator
Administrator
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Internet Security
Contacteer:

ma 03 apr, 2017 10:48:14

Hallo,

In dat geval kan je beter even de hosting contacteren, dan kunnen hun even de gebruikte wachtwoorden wijzigen.
Dit is wel belangrijk want ik vermoed dat kwaadwillenden zeg maar je wachtwoord hebben achterhaald en zo de website hebben gecompromitteerd.

Wat jezelf kunt doen is de huidige bestanden via FTP verwijderen, en daarna een schone back-up van website weer te uploaden.
Mocht je geen lokale back-up hebben van de website dan even bij de hosting navragen of hun een recente back-up hebben die niet gecompromitteerd is.

Vraag bij de hosting ook even na of er bij andere functies ongeautoriseerde toegang is geweest.
Denk hierbij aan DirectAdmin, cPanel, phpMyAdmin, MySql en dergelijke.
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)