Plaats reactie
1
ik kreeg vanmorgen een melding van tele2 dat mijn pc werd gebruikt als botnet.
1-heb malwarebytes gedraaid en pc geschoond, malware bytes verslag meldde alleen PUP.Optional.MindSpark issues die dus nu zijn verwijderd.
2-avg scan loopt nu

ik volg nu het aangegeven stappen pad in de mail,
3-registratie op pcwebplus, done
4-FRST uitgevoerd, logfiles toegevoegd

hoe nu verder ? kan ik dat vragen ?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Hoeveel pc's zitten er in je netwerk?

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner  melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
 
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7, 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    standardsearch;
    filesrcm;
    services-list;
    autoclean;
    startupall;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
zoek.exe 5 minuten geleden opgestart.

er zitten pc's en macs in mijn netwerk. maar ik heb maar 2 windows apparaten, 
deze waar ik nu op tik, 
en een klein muziek laptopje waar ik alleen maar muziek via mijn audio installatie mee afspeel [ vanwege het kunnen gebruiken van de geluidskaart voor geluidoptimalisatie ].
4
wittgde schreef:zoek.exe 5 minuten geleden opgestart.

er zitten pc's en macs in mijn netwerk. maar ik heb maar 2 windows apparaten, 
deze waar ik nu op tik, 
en een klein muziek laptopje waar ik alleen maar muziek via mijn audio installatie mee afspeel [ vanwege het kunnen gebruiken van de geluidskaart voor geluidoptimalisatie ].
Dan doen we na deze ook een controle op de andere Windows pc.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
abbs, dat is pijnlijk...
sinds kort heb ik daar geen internet connectie meer mee, 
maar hij loopt nog wel over het netwerk zodat ik op afstand met itunes via het thuisnetwerk, albums/nummers kan starten via de apple app remote access. 
ik weet niet of je dat fenomeen kent.

zonder internet zal ik niet zoek.exe en malware bytes en zo kunnen downloaden, dat moet ik dan via usb sticks gaan doen, 
maar als het installeren van progms via een opstart bestand gaat en dan data moet worden gedownload gaat dat niet werken. 
mijn voorstel is dan dat laptopje geheel van wifi af te sluiten en een eventuele check van dat laptopje pas te doen als ik internet weer werkend heb op dat toestel. 
ik kon eerder nml de fout in de internet connectie niet zo snel vinden
pcees zijn ok maar voor mijn zijn netwerken net een stap te ver.

werkt dat voor nu? het kleine laptopje van wifi halen  in het herstelproces dat  nu plaatsvindt?

gr gerard
7
is 'het probleem' pc specifiek, of moeten we ook nog naar de mac? 
en dan heeft mijn partner ook nog een apple laptop, en een ipad ....iphone ?!
9
Halverwege klapte mijn chrome sessie eruit, ik dacht dat laat ik maar zo tot zoek.exe klaar is.
Zoek loopt nu nog, ik type nu via een ipad op het forum

Ook schakelde mijn virusscanner avg na een kwartiertje weer in , kwam ik halverweg achter, als dat de resultaten beinvloedt, moet ik zoek.exe opnieuw opstarten..
10
zoek.exe is gereed,, moet even kijken waar ik nu de log als bestand kan toevoegen 

ps, dit is een krachtige tool zeg, zelf hijack automatische erin verwerkt ...
12
abbs, ik herinner ook nog even aan het feit dat halverwege de zoek actie mijn AVG viruschecker automatische weer inschakelde. 
als je wilt ,  start ik zoek.exe opnieuw, maar dan met avg geheel uit.
13
Hallo,

Nee hoor, het is goed gegaan (had AVG nog wat gevonden?)

Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
avg was een complete scan die ik halverwege heb afgebroken omdat zoek.exe vroeg om alle programmaas te sluiten, wat ik kon zien was er toen op 50% vd scan alleen tracker cookies gevonden

ik ga bovenstaande doen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”