Plaats reactie
1
Geachte heer, mevrouw,

Mijn pc is waarschijnlijk geinfecteerd door malware. De pc start wel op maar geeft daarna steeds berichten dat de toepassing niet correct kan worden gestart met melding (0xc0000005). Boven dit bericht staat dan toepassingsfout met een b.v. wlmail.exe of andere .exe  Ik kan dus geen enkel programma openen of internet.
Comodo geeft aan contact op te nemen met Geekbuddy.
Dit bericht stuur ik dan ook via een andere pc.
met vriendelijke groet.
jder
2
Hallo,

Plaats het volgende programma op een USB-stick, plaats de USB-Stick dan in de besmette pc en voer het uit.
Zo kan je dan ook de logjes weer terug hier plaatsen.
Boven dit bericht staat dan toepassingsfout met een b.v. wlmail.exe of andere .exe  Ik kan dus geen enkel programma openen of internet.
Zou je van die melding ook een printscreen willen maken: viewtopic.php?f=4&t=4036


Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Geachte heer, mevrouw,

de scan heb ik uitgevoerd (zie bijlage) Ik kon dit alleen maar uitvoeren door de Avast-virusscanner enkele minuten uit te zetten.
Ik kan namelijk geen enkel programma meer opstarten, dan krijg ik foutmeldingen (zie onderstaand)
Dit lukt wel wanneer ik de virusscanner even uitschakel.
Mogelijk is er iets anders aan de hand dan virusinfectie.
Waarschijnlijk zijn de problemen begonnen bij een downloaden van een update van Avast, maar dat weet ik niet met zekerheid.

met vriendelijke groet,
jder
Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Laatst gewijzigd door Maxstar op 24 mar 2017 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeelding zonder "thumb" suffix geplaatst
4
Hallo,

1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande indien aanwezig.
  • Avast Free Antivirus
  • Java 7 Update 80 (64-bit)
  • Java 7 Update 80
  • Java 8 Update 51 (64-bit)
  • Java 8 Update 51
2. Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Geachte heer, mevrouw,

Hierbij stuur ik u het gevraagde logbestand.

met vriendelijke groet,
jder
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Goedenavond,

Blijkbaar heb ik Microsoft Office 2007 en Microsoft Office 2010 en gebruik ik de eerste. De oorzaak hiervan is dat ik de eerste jaren deze pc alleen gebruikt heb bij een digitaal orgel om met samplesets grote kerkorgels te bespelen en er geen andere programma's gebruikte.
Later ben ik deze pc voor allerhande zaken gaan gebruiken en toen waarschijnlijk (onnodig) Microsoft 2007 geïnstalleerd. Moet ik nu Office 2010 activeren en Office 2007 verwijderen?

de pc doet het weer prima, geen meldingen meer.
Alleen dan werk ik nu zonder virusscanner.

met vriendelijke groet,
jder
8
Hallo,
Later ben ik deze pc voor allerhande zaken gaan gebruiken en toen waarschijnlijk (onnodig) Microsoft 2007 geïnstalleerd. Moet ik nu Office 2010 activeren en Office 2007 verwijderen?
Als  je Office 2007 niet meer gebruik zou ik hem verwijderen, vooral als je een licentie voor 2010 heb.

Nu over een virusscanner ik zie AV: Emsisoft Anti-Malware wat gebruik je hiervan?
En welke scanner heeft je voorkeur?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Goedenavond,

AV: Emsisoft Anti-Malware is geInstalleerd op advies van uw collega, ongeveer 2 jaar geleden. Ik had toen malware op de pc en ben uitstekend geholpen door hem/haar. Dit is daarna wel op mijn pc blijven staan.
Als virusscanner voldeed Avast goed.

met vriendelijke groet,
jder
11
Goedenavond,

Nu ik Avast heb geïnstalleerd krijg ik weer dezelfde problemen. Ik kan geen enkel programma openen. Verkenner kan ik wel gebruiken.
Andere virusscanner kiezen?

met vriendelijke groet,
jder
13
Goedenavond,

Heb ik uitgevoerd, maar het blijft hetzelfde. Ik kan geen enkel programma, internet, mail starten. Dit kan wel als ik Avast uitschakel.

Met vr groet
jder
15
Goedemorgen,

Avira is geïnstalleerd, er zijn geen problemen meer. Ik kan nu alle programma's starten.
De pc is wat trager bij het opstarten, maar ik moet aan de slag met opschonen.

met vriendelijke groet,
jder
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”