Verkenner sluit af als bestand wordt geopend

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

11 mar 2017, 23:26

Herstart de computer en start Windows in Veilige modus.
  • Rechtsklik daarvoor op Start - Uitvoeren.
  • Typ in het invoerveld MSCONFIG en druk op de enter toets.
  • Open het tabblad "Computer opstarten".
  • Vink aan "Opstarten in veilige modus" en selecteer daaronder "Netwerk".
  • Klik op "OK" en daarna op "Opnieuw opstarten".
Enige verbetering nu Veilige modus ?

Om Windows weer in normale modus te starten haal je het vinkje weg bij "Opstarten in veilige modus".
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Gerrit-B
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:35
OS: windows 7
AV: ESET smart security

12 mar 2017, 12:01

Hallo Peter
heb het geprobeerd maar de actie wordt geweigerd
zie bijlage
veiligemodus geweigerd.pdf
is er nog een truc?
Goede Zondag gewenst

Gerrit-B
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

12 mar 2017, 12:38

Probeer het volgende:
  • Typ het woord instellingen in het invoerveld en druk op enter.
  • Klik op Bijwerken en beveiliging en klik vervolgens op Systeemherstel.
  • Klik op Nu opnieuw opstarten in de sectie Geavanceerde opstartopties.
  • Klik op Problemen oplossen.
  • Klik op Geavanceerde opties.
  • Klik op Opstartinstellingen en klik vervolgens op Opnieuw opstarten.
  • Kies de gewenste opstartoptie door het bijbehorende nummer in te typen.  (4 = Veilige modus, 5 = Veilige modus met netwerk)
  • Log in met een account met volledige administrator rechten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Gerrit-B
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:35
OS: windows 7
AV: ESET smart security

12 mar 2017, 22:34

Sorry Peter, maar ik begrijp niet wat er nu moet gebeuren:

als ik de instructie uitvoer kom ik op de volgende pagina
hulp voor Windows 10.pdf
maar wat moet ik daar doen?

Gerrit-B
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

12 mar 2017, 23:58

De bedoeling is om Windows in veilige modus te starten om te zien of de verkenner dan ook afgesloten wordt.
Je .pdf bijlage is beschadigt en onbruikbaar.

Probeer het volgende:
- Sluit alle openstaande programma's.
- Druk de linker SHIFT-toets in en houd deze ingedrukt. Rechtsklik nu ook op Start - Afsluiten of afmelden - Opnieuw opstarten.
- De computer wordt nu herstart
- Als het goed verschijnt er een blauw scherm met een aantal keuzes in de vorm van lichtblauwe tegels. De SHIFT-toets kan je nu loslaten.
- Klik op Problemen oplossen.
Afbeelding
- Klik op Geavanceerde opties.
Afbeelding
- Klik op Opstartinstellingen en klik vervolgens op Opnieuw opstarten.
- De computer zal nu herstarten en toont een blauw scherm met een aantal opstart-mogelijkheden.
Afbeelding
- Kies optie 4) Veilige modus inschakelen of optie 5) Veilige modus met netwerkmogelijkheden inschakelen
- De computer wordt nogmaals herstart.
- Windows verschijnt nu in Veilige modus. Het kan zijn dat je een melding krijgt dat bepaalds apps niet gestart kunnen worden. Dit is normaal in Veilige modus.

Controleer in veilige modus het probleem met de verkenner.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Gerrit-B
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:35
OS: windows 7
AV: ESET smart security

13 mar 2017, 08:16

Peter, ook dan wordt de verkenner afgesloten zo gauw ik een bestand open.

Is verkenner beschadigd.
Is misschien een systeemherstel uit een eerdere backup nodig?

Gerrit-B
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

13 mar 2017, 10:12

Een probleem met het bestand "explorer.exe" lijkt me uitgesloten, anders zou deze niet eens normaal starten.

Herstart Windows in normale modus.
Open de verkenner.
Klik op het tabblad Beeld - Opties.
Open het tabbald Algemeen bij "Verkenner openen in", selecteer Deze pc.
Verder omlaag staat het kader Privacy.
Haal de 2 vinkjes daarin weg en klik dan op de knop Wissen.
Klik op OK.
Sluit nu eerst alle vensters.

Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Gerrit-B
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:35
OS: windows 7
AV: ESET smart security

13 mar 2017, 14:23

Peter, ook dat heeft niet mogen helpen.
ik heb de acties uitgevoerd, de PC opnieuw opgestart, maar geen resultaat.

m.v.g. Gerrit-B
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

13 mar 2017, 14:46

Als je een systeemherstelpunt hebt van voor de datum dat dit probleem optreedt, dan mag je dat uitvoeren.
Meld daarna het resultaat.

 
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Gerrit-B
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:35
OS: windows 7
AV: ESET smart security

13 mar 2017, 16:07

Peter, Die heb ik inderdaad van afgelopen november, maar dan moet ik eerst emailadressenlijsten accountgegevens en wat berichten veiligstellen. De data staan nagenoeg allemaal op D: dus die worden niet overschreven. Maar het kan nog wel een paar dagen duren voor ik daar tijd voor heb.
Wordt vervolgd
Gerrit-B
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

13 mar 2017, 17:27

We kunnen nog wel verder zoeken maar een herstelpunt terugzetten is sneller gebeurt.
We zien je reactie na het herstelpunt terugzetten even af.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten