Plaats reactie
16
ChkDsk vind nu geen problemen. Die zijn er in het verleden wel geweest met deze harde schijf. Hoe lang speelt het probleem dat je nu hebt ?

Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsnog er niets gebeurt!

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
17
Hallo PeterJ

Het probleem is zo'n kleine 2 maanden geleden begonnen (waarvan ik 3 weken op vakantie ben geweest en de PC van spanning los heb gehad)
Heb de acties uitgevoerd.
Hieronder de link uit het kader:

http://www.filedropper.com/cbs_10

Ik heb CHKDSK uitgevoerd voor C:; een SSD
SFC /SCANNOW
meldt na de scan "no integrity violations"

daarnaast heb ik nog een schijf intern in de PC  en een USB schijf  welke altijd is aangesloten en met de PC wordt gestart.(voor backup van de 2e interne schijf
Moeten deze ook worden getest met CHKDSK en SFC ?

Daarnaast nog een USB schijf welke ik handmatig aan moet zetten (voor  b.v. images van C:) deze hoett niet te worden getest lijkt me.

Groeten
Gerrit-B
18
daarnaast heb ik nog een schijf intern in de PC  en een USB schijf  welke altijd is aangesloten en met de PC wordt gestart.
Kan je deze eens afkoppelen om te zien of dat verbetering geeft.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
Ga dat proberen al verwacht ik er niet veel van want ik heb dat al ruim een half jaar (extra HDD intern en externe USB schijf) zonder dat ik (tot voor 2 mndn ) dat probleem met de verkenner had. Maar zal voor de zekerheid de extra schijf loskoppelen. wordt vervolgd...
Gerrit-B
20
Zoals verwacht heeft het afkoppelen van de externe schijf geen invloed op het gedrag van de verkenner.
de extra  interne HD eruit halen heeft m.i. geen zin omdat deze er bij het afleveren van de PC, afgelopen zomer, al ingebouwd is; en zoals eerder gemeld, bleef de verkenner tot voor 2 maanden open staan als er een bestand werd geopend en kon ik dus direct naar de openstaande map terug keren (wat nu niet meer gaat omsdat de verkenner afsluit zodra er een bestand wordt geopend.

Ik ben er nog van overtuigd dat het een instelling (of fout) in de verkenner is, maar kan deze niet terugvinden. Is het mogelijk om de verkenner te verwijderen en opnieuw te installeren om daarmee het probleem te verhelpen?
Dat wil overigens niet zeggen dat er geen malware bezig kan zijn (ook al vind ik die niet met ESET of Malwarebytes)

m.v.g.Gerrit-B
21
We kijken met een andere tool.

Download Afbeelding SFCFix.exe (by niemiro) en verplaats het naar je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
Dubbelklik op SFCFix.exe en volg de aanwijzingen.
Na afloop opent en verschijnt er een logbestand op je bureaublad met de naam SFCFix.log.
Post dit logbestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
22
Peter Ik heb SFC 2 x uitgevoerd

omdat ik de eerste keer een foutmelding kreeg (zie SCFfix0.txt ) heb ik het nog een keer gestart; resultaat zie SFCfix.txt
SFCFix.txt
SFCFix0.txt
hopelijk komt hier wat uit.
overigens is er nog geen herstellend effect op verkenner zelfs niet na opnieuw opstarten.
(wat ik overigens via taakbeheer moest doen omdat bij klikken op de startknop geen menu verscheen; nu overigens weer wel)
Gerrit-B
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
23
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download Afbeelding SFCFix.exe (by niemiro) en verplaats het naar je bureaublad.
Download de bijlage SFCFixScript.txt en verplaats dit naar je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.

Sleep het bestand SFCFixScript.txt in SFCFix zoals op onderstaande afbeelding: Afbeelding.
SFCFix zal het script nu uitvoeren.
Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
24
Peter,
ik heb de actie uitgevoerd
voor de zekerheid na het downloaden van SCF en SCFscript de PC opnieuw opgestart om zeker te zijn dat alles zou zijn afgesloten.
Daarna het script in SCF gesleept

resultaat:
SFCFix.txt
wat me wel opvalt is dat bij het typen het nu soms even duurt voor de letters verschijnen of dat hij niet reageert
wat kan de reden daarvoor zijn?

Groeten Gerrit-B
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
25
wat me wel opvalt is dat bij het typen het nu soms even duurt voor de letters verschijnen of dat hij niet reageert
wat kan de reden daarvoor zijn?
De laatste actie heeft alleen wat onderzocht, niets verandert.
Geen idee. Herstart de computer eens.

Met het bestand 'explorer.exe' is niets mis.

Doe eens het volgende:
  • Sluit alle openstaande programma's.
  • Klik op Start - Configuratiescherm - Opties voor Verkenner.
  • Open achtereenvolgens alle 3 tabbladen en klik in elk tabblad op de knop Standaardinstellingen herstellen.
Enige verbetering hierna ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
26
Peter,
Ik heb het geprobeerd,
eerst herstarten, dan opties voor verkenner allemaal naar standaard en dan weer herstarten, maar het heeft geen affect; de verkenner sluit nog steeds af als er een bestand wordt geopend.

Jammer, misschien brengt de nieuwe grote update van W10 (die eraan zou komen) een oplossing?
Misschien moet ik een alternatieve verkenner gebruiken

Gerrit-B
27
Als je meerdere verkenners geopend hebt. worden deze dan allemaal afgesloten ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
28
Peter

Als er een sessie open is worden alle tabbladen gesloten

Maar ik neem aan dat je bedoeld meerdere sessies van Verkenner?
Ook als er twee sessies zijn geopend worden ze beide gesloten als ik in 1 ervan een bestand open.

Gerrit-B
29
Rechtsklik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ in de invoerbalk MSCONFIG en druk op de enter-toets.
Het venster "Systeemconfiguratie" verschijnt nu.
Open het tabblad Services.
Let op: Plaats een vinkje bij Alle Microsoft-services verbergen.
Klik op Alles uitschakelen.
Sluit het venster en herstart de computer.
Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
30
Peter, het uitschakelen van de services heeft geen invloed op het gedrag van de verkenner; hij wordt nog steeds afgesloten als ik een bestand open.

Gerrit-B
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”