Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

marty56
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
AV: avg

cerber2

za 18 feb, 2017 15:17:24

Het ziet er naar uit dat ik heel dom geweest ben , alle bestanden in de map documenten zijn versleuteld en natuurlijk geen back-up (niet actueel in ieder geval en alleen op one drive )
Volgens Avg is het nu veilig maar ik wil graag wat meer zekerheid.
Dat ik mijn bestanden kwijt ben is heel vervelend maar het idee dat iemand anders misschien  die versleutelde info wel kan zien bevalt me niets
Ik heb inmiddels gescand met adw cleaner, had dat ook al gedaan met spyhunter maar dat schiet niet op, daar kan mijn portemonee niet tegen.
80 items gevonden met adw cleaner maar hoe nu verder?:-(

abbs
Security Helper
Security Helper
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

Re: cerber2

za 18 feb, 2017 18:08:50

Hallo,

Spyhunter gaat dit probleem niet oplossen:

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en Download AfbeeldingSpyHunterCleaner naar je bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SpyHunterCleaner.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Het volgende scherm opent.

Afbeelding
  • Druk op een toets om door te gaan.
  • SpyHunterCleaner gaat nu SpyHunter verwijderen.
  • Als de tool klaar is wordt je pc herstart.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

marty56
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

za 18 feb, 2017 19:58:49

windows smartscreen protesteert , toch uitvoeren ?

abbs
Security Helper
Security Helper
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

za 18 feb, 2017 20:01:14

marty56 schreef:
windows smartscreen protesteert , toch uitvoeren ?

Ja toch uitvoeren anders smartscreen even uitzetten.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

asb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

za 25 feb, 2017 17:40:20

marty56 schreef:
Het ziet er naar uit dat ik heel dom geweest ben , alle bestanden in de map documenten zijn versleuteld en natuurlijk geen back-up (niet actueel in ieder geval en alleen op one drive )
Volgens Avg is het nu veilig maar ik wil graag wat meer zekerheid.
Dat ik mijn bestanden kwijt ben is heel vervelend maar het idee dat iemand anders misschien  die versleutelde info wel kan zien bevalt me niets
Ik heb inmiddels gescand met adw cleaner, had dat ook al gedaan met spyhunter maar dat schiet niet op, daar kan mijn portemonee niet tegen.
80 items gevonden met adw cleaner maar hoe nu verder?:-( 

Marty56, zou jij jouw ervaring willen vertellen aan Kassa TV. We gaan op 4 maart uitgebreid aandacht besteden aan ransomware en zoeken mensen die we hierover kunnen interviewen. Mail als je wilt naar kassa@vara.nl o.v.v. ransomware

marty56
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

za 25 feb, 2017 21:57:21

Sorry. Geen behoefte aan zoveel belangstelling.
Bovendien was dit domme fout van mij die niet had hoeven gebeuren als ik even opgelet had.
AVG waarschuwde nog maar ik was eigenwijs.
Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen,alleen wat bestanden waar ik niet meer aan kon komen.

asb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

za 25 feb, 2017 23:42:30

Ok. Begrijp ik. Dank voor je snelle reactie.