Plaats reactie
1
Sinds gisteren heb ik een besmetting in de chrome broser van Google. Als ik in de browser iets wil typen komt er een tabblad bij wat dan overgesprongen is op reimage. 
Ik heb er een aantal free Malware zoekers over laten gaan maar er is niets veranderd.
Google al 2x verwijder via  Programma's verwijderen in configsys.
vanmorgen een scanner aangekocht van Cleverbridge maar ook toen kwam het terug. Inmiddels geld teruggestort gekregen.
Door de zoektocht staan er nu een aantal dingen op de PC die overbodig geworden zijn omdat ze niet het verwachte werk deden. Maar ik heb geen idee wat nu goed en wat fout is.
Ik ben een kluns op computergebied.

Heb net twee bestandjes gemaakt (zie bijlagen)

Ik hoop weer een schone PC te krijgen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
:welkom:

Prima    :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Goede morgen,

Ik heb hier een antwoord van mijn Collega Maxstar.

Hallo,

Nee dit programma valt eigenlijk onder de categorie "Potentieel Ongewenste Software", als test heb ik dit programma eens op een (schoon) test-systeem geïnstalleerd.
Hierbij treft het allerlei problemen aan die er eigenlijk niet zijn, de drie zogenaamde virussen betreffen verschillende versies van AdwCleaner wat uiteraard betrouwbaar is.

De onderstaande afbeeldingen zijn verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

ImageImage
Dit soort programma's balanceren eigenlijk op het randje van legitiem, met andere woorden is het door te weinig punten niet als zogenaamde Rogueware te classificeren.
Vaak worden dit soort programma's dan ook aangeboden via wrappers, of adware gerelateerde pop-ups waarin je het advies krijgt om de computer op fouten of malware te scannen.
In alle gevallen zullen er problemen gevonden worden, om deze vervolgens te repareren dien je een licentie aan te kopen. Wat tevens ook sterk aangemoedigd wordt naar de gebruikers toe.

 Deze website bieden namelijk ook (deels) misleidende informatie, dit soort websites zijn er namelijk enkel op gericht om het tevens waardeloze SpyHunter aan de man te brengen.
*******
Afbeelding

Twitter - - -
**
facebook
******
AQMRB - Alliance of Qualified Malware Removal Boards
4
Doe dit alvast aub, 

Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen: 
- Reimage Protector 
- Reimage
Herstart de computer.
*******
Afbeelding

Twitter - - -
**
facebook
******
AQMRB - Alliance of Qualified Malware Removal Boards
5
Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
*******
Afbeelding

Twitter - - -
**
facebook
******
AQMRB - Alliance of Qualified Malware Removal Boards
6
Goedemiddag,
het eerste probleem doet zich al voor.... (ik ben een nietsnut op de PC) 
Als ik via configuratie naar programma en onderdelen ga zie ik niets staan van Reimage.
Wat ik wel zie heb ik screenshot van genomen. Alleen zie ik nu geen knop om bijlagen toe te voegen.
8
Omdat ik niet kon voldoen aan hetgeen U schreef in de eerste opdracht ben ik gestopt. Ik vraag me af of het zinvol is om de 2e opdracht die U geeft om te doen?  
15
Prima gedaan, wil je de Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals starten en dan weer die logjes weer plaatsen, en vertel even hoe het nu gaat.
*******
Afbeelding

Twitter - - -
**
facebook
******
AQMRB - Alliance of Qualified Malware Removal Boards
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”