Redirect

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
tamarow
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:37
OS: Windows7
AV: Bitdefender
AM: Bitdefender
FW: Bitdefender

#1

Goedemiddag,


Als ik op internet surf (Firefox) dan komt het zeer regelmatig voor dat ik herleidt wordt naar een totaal andere website (gokken, porno, etc.). Dit gebeurt hoofdzakelijk op Marktplaats.nl, AD.nl. Ik heb een virusscanner (Bitdefender) maar die haalt dit er niet uit. Het is behoorlijk irritant dus ik zou er graag wat aan doen. Ik weet wel het nodige van pc's maar dit gaat me te ver. Ik ben niet echt technisch op dit gebied.

Alvast bedankt voor de moeite!
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#2

Hallo,


Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
tamarow
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:37
OS: Windows7
AV: Bitdefender
AM: Bitdefender
FW: Bitdefender

#3

In de bijlagen de scans. Alvast mijn dank!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#4

Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
tamarow
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:37
OS: Windows7
AV: Bitdefender
AM: Bitdefender
FW: Bitdefender

#5

Goedemiddag,

Bij deze. Met dank maar weer.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#6

Hallo,

Er is iets mis gegaan, zorg dat het bestand op dezelfde plaats staat als FRST.exe.<== deze staat bij jou nog in je download map dus sleep die uit je nam naar je bureaublad.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Klik hierna op Fix  en de scan gaat zijn werk doen daarna veranderd de naam van je fixlist naar fixlog en deze wil ik graag zien.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
tamarow
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:37
OS: Windows7
AV: Bitdefender
AM: Bitdefender
FW: Bitdefender

#7

Poging 2.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#8

Hallo,

Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
tamarow
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:37
OS: Windows7
AV: Bitdefender
AM: Bitdefender
FW: Bitdefender

#9

Hallo Abbs,


Ik heb de cleaner nog niet uitgevoerd. Ik zal dat z.s.m. doen, maar ik ben de vervelende redirects al wel kwijt, zo lijkt het!

Dank alvast.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#10

tamarow schreef:Hallo Abbs,


Ik heb de cleaner nog niet uitgevoerd. Ik zal dat z.s.m. doen, maar ik ben de vervelende redirects al wel kwijt, zo lijkt het!

Dank alvast.
Dan gaan we de goede kant op.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
tamarow
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:37
OS: Windows7
AV: Bitdefender
AM: Bitdefender
FW: Bitdefender

#11

Bij deze. Ik heb verder niets gedaan met de melding in het scherm van gevonden objecten.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#12

Hallo,

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
tamarow
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:37
OS: Windows7
AV: Bitdefender
AM: Bitdefender
FW: Bitdefender

#13

Goedendag,

Hierbij het bestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#14

Hallo,

Dat is netjes hoe gaat het hierna?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
tamarow
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:37
OS: Windows7
AV: Bitdefender
AM: Bitdefender
FW: Bitdefender

#15

Tot nu toe prima! Het gaat tijd worden voor de "Doneren-knop" :)
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”