Plaats reactie
1
Beste PCpros,

Ik gebruik een 4-5 jaar oude laptop met antivirus "Antivirus Free". So far so good, weinig problemen gehad. Laatste week echter begonnen met streamen van Mr. Robot, een TV-serie, via een website (putlockers.ch, wellicht berucht?). Om de video te starten moest je je eerst 2 reclames die zich opende in een nieuw tabblad worstelen. De meeste hiervan waren onschuldig, echter zaten er soms dringerige verzoeken om een of andere gare extensie te downloaden en te installeren bij. Uiteraard niet gedaan, maar wellicht is dit de boosdoener van het volgende probleem... Sinds enkele dagen merk ik dat mijn internetbrowser vastloopt na ong. 45 minuten gebruik. Een minuut later loopt mijn hele laptop vast. 

In de bijlage het log bestand van FRST. Ik zal alvast een poging wagen met MalwareBytes als mijn laptop niet voor die tijd uitvalt....

Bij voorbaat dank!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Ben ik weer...

MalwareByte lijkt maarliefst 399 bedreigingen verwijderd te hebben dus dat was wel de moeite. Zie bijlage voor logbestanden. Nu nog even 45 minuten blijven surfen om te kijken of hij weer uitvalt...

BVD
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Helaasch... het probleem blijft bestaan. Na ong. 45 minuten na het opstarten van de laptop loopt m'n webbrowser vast ("reageert niet"). Afsluiten via ctrl+alt+del lukt nog wel maar enkele minuten later loopt m'n hele laptop vast en is rebooten via de aan/uit-knop de enige optie.

Iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden?
4
Welkom,

Post eerst nog het FRST logbestand "Addition.txt". Deze staat in dezelfde map als "FRST.log"
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Beste,

Excuses voor de late reactie - drukte op het werk.

Bij deze vanochtend een nieuwe scan gedraaid, zie de bijlagen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
- AVG Web TuneUp
- Java 7 Update 9 (64-bit)
- Java 7 Update 9
Herstart de computer.

Stap 2:
Je hebt meerdere antivirus programma's actief. Dat is niet goed aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten.
De-installeer daarom AVG of Panda Antivirus Pro 2016.
Herstart daarna de computer.

Vertel nu eerst welk antivirus programma je verwijdert hebt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Beste PeterJ,

Bedankt voor je hulp! Ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd en Panda Antivirus verwijderd. Tijdens het uninstallen kreeg ik een bericht dat ik moest rebooten dus dat heb ik braaf gedaan. Nu zit ik op een tijdelijk windows account omdat ik niet kan inloggen op mijn eigen windows account. Op zich werkt alles, maar wel enigzins vreemd.

Wat is de volgende stap?
8
We gaan eerst nog wat opruimtools gebruiken om restanten van eerdere antivirus produkten op te ruimen.
Er zijn sporen van de "Adware-Removal-Tool" gevonden. Deze tool is absoluut af te raden vanwege slechte prestaties.

Stap 1:
Download de Norton Removal Tool.
Let op: Verplaats het naar je bureaublad.
Dubbelklik op Norton Removal Tool.
Volg de instructies die verschijnen.
Herstart de computer als daarom gevraagt wordt. Dit kan meerdere keren nodig zijn.

Stap 2:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 3:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Hmmm dit verliep niet vlekkeloos.

1. Ten eerste zie ik helemaal geen disclaimer verschijnen..?
2. Tijdens het fixen krijg ik een half onleesbare pop-up van AVG. Lijkt erg op het scherm als er een bedreiging in quarantaine is geplaatst en je deze moet verwijderen. Op de (niet leesbare) knop gedrukt waar nomaal "verwijderen bedreiging" staat en toen verdween de pop-up maar was ook FRST afgesloten.
3. Alsnog een fixlog gevonden in de map en die staat hieronder in de bijlage.

Hoor graag wat de vervolgstappen zijn?

BVD!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Oke. Doe het volgende:

We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST64.exe.
  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Gelukt!! (en antivirus staat weer aan)

Und jetzt? 

Nogmaals bedankt voor alle hulp.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Prima.

Stap 1:
Start opnieuw Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware.
Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Dashboard" en vervolgens op de knop "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Volgens mij zijn de problemen verholpen, kan in ieder geval weer tot 1.5 uur zonder problemen de laptop gebruiken. 
Duizendmaal dank voor de hulp.

Om dit voortaan te voorkomen; welke antivirus adviseren jullie? Zoek iets tussen de 25-50€...
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”