Plaats reactie
1
Mijn McAfee geeft elk kwartier een melding over het programma '653ac11b-b606-42c5-b357-bca0fd28d1cd' dat mijn laptop zou beschadigen. Elke keer als ik het wegklik komt het weer opnieuw tevoorschijn, en na 4 meldingen verdwijnt het voor een kwartier. Ik heb geprobeerd dit te 'vernietigen' met McAfee, alleen het bestand bleef op mijn laptop staan. Ook kan ik het niet handmatig verwijderen, aangezien ik dan een melding krijg dat het programma actief is. Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen, hartelijk bedankt.
2
Hallo,

Ik heb je even naar de juiste sectie verplaatst.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik heb de beide bijlagen bijgevoegd
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,


Verwijder je oude Java's via "Programma's en onderdelen:
Java 8 Update 65
Java 8 Update 73



Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Fixlist.txt
[/b][/b]
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Ik heb de twee Java updates verwijderd en de scan nogmaals gedraaid. De bijlage is bijgevoegd. Ik heb echter nog een vraagje. Nu ik de Java updates heb verwijderd, heb ik dan nog wel een versie van Java op mijn laptop staan? Ik zie namelijk nergens iets van Java staan bij 'Programma's en onderdelen'.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Als we straks klaar zijn kan je Java opnieuw installeren het is zeer belangrijk om Java uptodate te houden.

1. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.


2. Scan opnieuw met Farbar Recovery Scan Tool zorg voor je op scannen klik dat er een vinkje voor "Addition.txt" staat.
Plaats ook die twee logjes als bijlagen erbij.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Hallo,

Dat ziet er al een stuk beter uit, ik zie dat je een oude Malwarbytes erop heb staan doe het volgende;

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.1.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens bovenin het scherm op Scannen en kies vervolgens de Aangepaste scan.
  • Klik vervolgens op de knop Stel scan in.
  • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Scan naar rootkits en selecteer de systeemschijf van Windows.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, waarna de scan gestart zal worden.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Historie > Programmalogboeken".
Klik op het recenste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Is het mogelijk dat de scans ook programma's hebben verwijderd die ik normaal gesproken wel gebruik? Bijvoorbeeld winrar en Adblock kan ik niet meer terugvinden, zou ik deze dan opnieuw moeten downloaden?
14
Hallo,

Ik zie niet in het logje dat winrar en Adblock door malwarebytes zijn verwijderd.

1. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download de Afbeelding Junkware Removal Tool naar het bureaublad.

Junkware Removal Tool uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op JRT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk bij het commandprompt venster op een willekeurig toets om door te gaan, vervolgens zal er een back-up van het register gemaakt worden.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.
2. Download Afbeelding SecurityCheck naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "SecurityCheck.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als de scan gereed is plaats dan de inhoud van logbestand in het volgende bericht (niet als bijlage).

Vertel er ook bij hoe het gaat na deze schoonmaak beurt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Tot nu toe gaat het een stuk beter, ik krijg geen meldingen meer.
De inhoud van het logbestand:

 Results of screen317's Security Check version 1.014 --- 12/23/15  
   x64 (UAC is enabled)  
 Internet Explorer 11  
``````````````Antivirus/Firewall Check:`````````````` 
 Windows Firewall Enabled!  
Windows Defender                  
McAfee Antivirus en antispyware   
Malwarebytes                      
 Antivirus up to date!  
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:````````` 
 Adobe Flash Player 22.0.0.209  
 Adobe Reader XI  
 Google Chrome (55.0.2883.87) 
 Google Chrome (SetupMetrics...) 
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````  
 Malwarebytes Anti-Malware mbamservice.exe  
`````````````````System Health check````````````````` 
 Total Fragmentation on Drive C:  % 
````````````````````End of Log`````````````````````` 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”