laptop erg traag....

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7017
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#16

22 dec 2016 18:27

In de softwarelijst staat "FinalTorrent 2015". De-installeer dat.
Waar zie je chromium nog ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#17

22 dec 2016 19:08

krijg hem niet weg via programma-onderdeel verwijderen. Daar staat hij, net zoals chromium niet tussen de lijst. Chromium zit nog op de taakbalk.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7017
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#18

22 dec 2016 23:07

Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Afbeelding Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    FinalTorrent;a
    FinalTorrent;z
    chromium;a
    chromium;z
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#19

24 dec 2016 17:14

gedaan, maar zie chromium nog staan op de taakbalk en op het bureaublad.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7017
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#20

24 dec 2016 17:50

Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Afbeelding Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Chromium;fs
    C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Chromium;fs
    C:\Users\Gebruiker\Desktop\FinalTorrent.lnk;f
    C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Chromium.lnk;f
    C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Chromium.lnk;f
    C:\Users\Gebruiker\Desktop\Chromium.lnk;f
    C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\FinalTorrent.lnk;f
    C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\FinalTorrent.lnk;f
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.torrent];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\FinalTorrent.torrent];r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Layers];r
    "C:\\Program Files\\FinalTorrent\\FTSetupFileAssociations.exe"=-;r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-1772453786-1341197787-3042852556-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.torrent\OpenWithList];r
    "a"=-;r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-1772453786-1341197787-3042852556-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.torrent\OpenWithProgids];r
    "FinalTorrent.torrent"=-;r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-1772453786-1341197787-3042852556-1000\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Persisted];r
    "C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Microsoft\\Windows\\Temporary Internet Files\\Content.IE5\\K1F6437F\\FinalTorrentSetup.exe"=-;r
    C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Chromium\Application;v
    shortcutfix;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#21

24 dec 2016 18:36

zie chromium nu niet meer gelukkig!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7017
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#22

24 dec 2016 21:38

Stap 1:
We gaan nog wat restanten van chromium verwijderen.
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Afbeelding Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.htm\OpenWithProgids];r
    "ChromiumHTM.KYIY5IGHSWPRNDV4UGASS3FJFE"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.html\OpenWithProgids];r
    "ChromiumHTM.KYIY5IGHSWPRNDV4UGASS3FJFE"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.shtml\OpenWithProgids];r
    "ChromiumHTM.KYIY5IGHSWPRNDV4UGASS3FJFE"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.webp\OpenWithProgids];r
    "ChromiumHTM.KYIY5IGHSWPRNDV4UGASS3FJFE"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.xht\OpenWithProgids];r
    "ChromiumHTM.KYIY5IGHSWPRNDV4UGASS3FJFE"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.xhtml\OpenWithProgids];r
    "ChromiumHTM.KYIY5IGHSWPRNDV4UGASS3FJFE"=-;r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ChromiumHTM.KYIY5IGHSWPRNDV4UGASS3FJFE];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\StartMenuInternet\Chromium.KYIY5IGHSWPRNDV4UGASS3FJFE];r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\RegisteredApplications];r
    "Chromium.KYIY5IGHSWPRNDV4UGASS3FJFE"=-;r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-1772453786-1341197787-3042852556-1000\Software\Chromium];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-1772453786-1341197787-3042852556-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\a194444c_0];r
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#23

26 dec 2016 15:10

lijkt allemaal weer goed te gaan !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7017
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#24

26 dec 2016 17:52

Mooi zo, dan zijn we bijna klaar.

Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#25

27 dec 2016 12:47

gedaan hierbij het bestand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#26

27 dec 2016 12:48

gedaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7017
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#27

27 dec 2016 13:10

Als er verder geen problemen zijn gaan we afronden.

Java updaten:
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software (Amazon Assistant) niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Start de tool middels dubbelklik.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge system restore
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
De tool maakt een logbestand. Dit hoeft u niet te plaatsen.

* Pas op bij het downloaden en installeren van programma's.
Bestanden downloaden via de website 'softonic.com' en 'cnet.com' kan je beter vermijden aangezien deze vaak voorzien zijn van extra ongewenste software.
Tijdens het installeren van programma's goed opletten of er extra, onnodige software meegeïnstalleerd wordt, zoals toolbars, extensies, plug-ins of browsers.
Deze extra software staat standaard aangevinkt en kan je zonder problemen uitvinken.

* Preventie informatie & het gebruik van beveiligingssoftware.
HIER staat meer informatie hoe je een infectie in de toekomst kunt voorkomen.
Malwarebytes Antimalware kan je om de 2 weken eens starten, de updates toestaan, en daarna laten scannen/opruimen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”