Plaats reactie
1
De laatste tijd loopt mijn virusscanner van Microsoft Securities Essentials bij het bijwerken steeds vast en komt niet verder door twee foutmeldingen.
Na wat zoeken loop ik tegen een foutcode aan en dat is 0x80004004
Verder krijg ik herhaaldelijk een mededeling dat er een netwerkwijziging is gedetecteerd.
Ook heb ik een tijd geleden twee keer met een ruime tussenpoos een Engels sprekende man aan de telefoon gehad, die mij vertelde dat mijn pc was geïnfecteerd en dat hij het kon oplossen.
Na dat telefoontje heb ik Microsoft Amsterdam gebeld en zij gaven mij de goede raad om daar niet op in te gaan wat ik ook niet heb gedaan.
Helaas ben ik een beginnende computer-analphabeet en maak ik mij grote zorgen over de vreemde gang van zaken.
Ik kreeg verder wel een tip om eerst een gratis  ccleaner te installeren en daarna Junk Removal Tool daaraan toe te voegen.
Wie geeft mij goede raad en kan mij eventueel goed uitleggen wat te doen met deze tip en of mijn PC nu besmet is met een virus of andere malware.
2
Hallo,

Van dat nep telefoontje klopt, zo proberen ze geld los te peuteren van mensen.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
abbs schreef:Hallo,

Van dat nep telefoontje klopt, zo proberen ze geld los te peuteren van mensen.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Een relatie van mij gaf mij het advies om ccleaner eerst te installeren en daarna Junkware Removal Tool.
Is dat een goed advies.?
4
conducteur schreef:Een relatie van mij gaf mij het advies om ccleaner eerst te installeren en daarna Junkware Removal Tool.
Is dat een goed advies.?
Ccleaner is er om je pc mee schoon te maken, niet om malware/adware te verwijderen.
Junkware Removal Tool word wel gebruikt om malware/adware te verwijderen.
Er zijn zoveel van dit soort tools die je kan gebruiken en die wij ook gebruiken, maar wat wij eerst doen is om bv Farbar Recovery Scan Tool te gebruiken om te analisten waar het probleem zit.
Hierna gaan we stappen ondernemen als je meteen verwijder tools gaat gebruiken zie je nooit of de problemen daar door worden opgelost.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”