reclame pop-ups

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
Beurskens
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 aug 2014 13:56
Kennisniveau: (1) Beginner

#1

Hallo,

Sinds gisteren heb ik last van reclame pop-ups die tevoorschijn komen op een nieuwe pagina. 
Zou ik hierin geholpen kunnen worden?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16119
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#2

Hallo,


Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Beurskens
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 aug 2014 13:56
Kennisniveau: (1) Beginner

#3

FRST.txt
Addition.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16119
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#4

Hallo,
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz.(dit is aangeraden om altijd te doen, ook al ervaart u geen problemen met uw computer). Die bestanden kunt u één op één kopiëren naar een USB stick of back-up software gebruiken: Overzicht gratis back-up software.
  4. Schakel de actieve Anti-virus software tijdelijk uit. Deze kan conflicteren met de gebruikte tools en de werking ervan nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht. Lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door. Ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (meestal zijn dit dubieuze of malware/adware gerelateerde programma's).
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool  vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows toets + R, type notepad in de invul regel en klik "OK". Dit opent Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3760204255-2833954567-4079725893-1001_Classes\CLSID\{590C4387-5EBD-4D46-8A84-CD0BA2EF2856}\InprocServer32 -> C:\Users\Beurskens\AppData\Local\Google\Update\1.3.30.3\psuser_64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3760204255-2833954567-4079725893-1001_Classes\CLSID\{793EE463-1304-471C-ADF1-68C2FFB01247}\InprocServer32 -> C:\Users\Beurskens\AppData\Local\Google\Update\1.3.29.5\psuser_64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3760204255-2833954567-4079725893-1001_Classes\CLSID\{CC182BE1-84CE-4A57-B85C-FD4BBDF78CB2}\InprocServer32 -> C:\Users\Beurskens\AppData\Local\Google\Update\1.3.29.1\psuser_64.dll => Geen bestand
127.0.0.1       down.baidu2016.com
127.0.0.1       123.sogou.com
127.0.0.1       www.czzsyzgm.com
127.0.0.1       www.czzsyzxl.com
FirewallRules: [{52D181B5-5BF4-4BB1-AAD1-6A6D07B0F573}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\SpringFiles\SpringFiles.exe
FirewallRules: [{5504BE1A-5BA3-4EA6-BF2D-D71F223C745B}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\SpringFiles\SpringFiles.exe
FirewallRules: [{BC34DFB3-C27E-4C7A-B19F-FF7EFBC7FAA2}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\SpringFiles\downloader.exe
FirewallRules: [{D64935E2-2C9F-474F-A39E-B1BB0DA5C4A8}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\SpringFiles\downloader.exe
HKLM\...\Run: [SpaceSoundPro] => "C:\Program Files\SpaceSoundPro\SpaceSoundPro.exe"
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
AutoConfigURL: [S-1-5-21-3760204255-2833954567-4079725893-1001] => hxxp://unstopp.me/wpad.dat?54121b2ecf831040efd5560acda963054112072
ManualProxies: 0hxxp://unstopp.me/wpad.dat?54121b2ecf831040efd5560acda963054112072
C:\Users\Beurskens\AppData\Local\Temp\e4de-859f-e74a-2177.exe
C:\Users\Beurskens\AppData\Local\Temp\setup_29AB.exe
C:\Users\Beurskens\AppData\Local\Temp\SkypeSetup.exe
C:\Program Files (x86)\SpringFiles
C:\Program Files\SpaceSoundPro
Hosts:
EmptyTemp:
RemoveProxy:
end
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Beurskens
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 aug 2014 13:56
Kennisniveau: (1) Beginner

#5

Hallo,

Ik heb sinds kort weer dezelfde reclame pop-ups. Zou ik hierin geholpen kunnen worden?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16119
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#6

Beurskens schreef:Hallo,

Ik heb sinds kort weer dezelfde reclame pop-ups. Zou ik hierin geholpen kunnen worden?
Waarom heb je de fix (stappen plan) dan niet af gemaakt?
Plaats maar weer twee nieuwe logjes van Farbar Recovery Scan Tool.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Beurskens
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 aug 2014 13:56
Kennisniveau: (1) Beginner

#7

zie bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16119
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#8

Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Beurskens
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 aug 2014 13:56
Kennisniveau: (1) Beginner

#9

Ik kan frst.exe niet vinden. Wel de frst.txt maar dan kan ik verder niet op een fix knop drukken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16119
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#10

Hallo,

Hij staat in je download map: Gestart vanaf C:\Users\Beurskens\Downloads
Sleep FRST naar je bureaublad waar ook fixlist.txt staat en voer het dan uit.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Beurskens
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 aug 2014 13:56
Kennisniveau: (1) Beginner

#11

Gedaan, alleen kan hij de fixlist.txt niet herkennen.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16119
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#12

Beurskens schreef:Gedaan, alleen kan hij de fixlist.txt niet herkennen.
Dan staan ze niet op dezelfde locatie, maak eens een prinscreen van de foutmelding: viewtopic.php?f=4&t=4036
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Beurskens
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 aug 2014 13:56
Kennisniveau: (1) Beginner

#13

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16119
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#14

Hallo,

Hernoem fixlist (3) naar fixlist en en probeer het dan nog eens lukt het niet doe dan:

Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Beurskens
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 aug 2014 13:56
Kennisniveau: (1) Beginner

#15

zie bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”