Plaats reactie
1
Sinds afgelopen donderdag 22-09-2016 is mijn laptop ineens heel erg traag. Ik heb een Acer Aspire V5-57 1G-32364G32Makk. Een paar weken eerder heb ik de laptop teruggezet op de fabrieksinstellingen, om 'm van windows 10 terug te krijgen naar windows 7 (na meer dan een maand windows 10 te hebben gehad). Ik heb een gratis versie van avast er direct op geïnstalleerd, maar dit stond dus samen met McAfee op mijn laptop. Nadat mijn laptop plotseling zo ontzettend traag werd, heb ik McAfee zo goed als mogelijk van mijn laptop gehaald en een virusscan laten lopen met avast. Hier werd niets mee gevonden. Via jullie site weet ik dat het mogelijk komt door spyware, of malware, o.i.d., dus ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of dit het geval is en wat ik eraan kan doen.

Groetjes Britta

P.S. Op dit moment is ie plotseling niet zo traag meer, maar ik weet niet hoe lang dat zo blijft.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Laatst gewijzigd door Britta.M op 25 sep 2016 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
2
@ Britta,

:welkom:

Prima  :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Welkom,

Hoe heb je McAfee van je computer gehaald ?

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Via services heb ik alle onderdelen van McAfee op uitgeschakeld gezet en MCPR gedownload om het mee te verwijderen. MCPR heb ik twee keer gebruikt en toen waren er nog steeds een paar McAfee onderdelen die bij services stonden, maar wel allemaal op uitgeschakeld. Zojuist zijn deze laatste onderdelen ook van mijn laptop af gehaald met CCleaner.
Ik probeer ondertussen ook de Windows firewall actief te krijgen, maar dan krijg ik de foutmelding: Windows Firewall kan niet alle instellingen wijzigen. Foutcode: 0x8oo7042c.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Via services heb ik alle onderdelen van McAfee op uitgeschakeld gezet en MCPR gedownload om het mee te verwijderen.
Het is niet verstandig om op deze manier een antivirus programma te verwijderen. Je had beter eerst MCPR kunnen gebruiken.
Maar goed, dat is achteraf.

Download Afbeelding SystemLook en bewaar het op je bureaublad.
32-bit: SystemLook.exe of SystemLook.exe.
64-bit: SystemLook_x64.exe of SystemLook_x64.exe.
Start het programma middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:folderfind
mcafee
:regfind
mcafee
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Download de bijlage zoekscript.txt en plaats deze op je bureaublad.
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Rechtsklik op Afbeelding Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit kan een paar minuten duren.
  • Als Zoek de melding geeft "Zoekscript.txt found!", klik dan op Ja.
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Ik ga wel nu naar bed. Morgenochtend kan ik er weer mee verder. Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
We hebben geen haast, alvast weltrusten.

Start opnieuw Afbeelding SystemLook middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:folderfind
mcafee
:regfind
mcafee
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Stap 1:
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Stap 2:
Vertel hoe het inmiddels gaat.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Inmiddels gaat het best wel goed. De laptop is op het moment niet langzaam. Ik weet echter niet of dat zo blijft, maar misschien heb jij daar ook een vermoeden over, haha.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”