Plaats reactie
34
Wat is dit omcirkelde icoontje ? Afbeelding Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op Afbeelding AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op menu *Tools - Opties.
Vink aan Chrome policies resetten. De andere opties niet veranderen.
Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C3].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
35
dat icoontje geeft aan 'door beheerder afgedwongen' setting. Dat is dus het "probleem" van deze malware. Die zorgt dat beheerder instellingen niet benaderbaar zijn
36
icoon is na adw cleaner weg.
kan de instellingen zelf aanpassen
zoekmachine s.piesearch zie ik niet meer actief nu .
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
37
dat icoontje geeft aan 'door beheerder afgedwongen' setting. Dat is dus het "probleem" van deze malware.
Aha, die instelling wordt niet door het resetten of een herinstallatie van Chrome aangepast waardoor je met dit probleem blijft zitten.
Je screenshot bracht dat pas aan het licht.

Aangezien het probleem opgelost is, zijn we bijna klaar.

Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
39
Als er verder geen problemen zijn gaan we afronden.

* Adobe Flash Player updaten:
Download de nieuwste versie HIER.
Let op: Haal op de website het vinkje weg bij
Ja, installeer het gratis hulpprogramma McAfee Security Scan Plus ...
of
Ja, installeer Google Chrome als mijn standaardbrowser.
Vink ook uit Ja, installeer Google Toolbar voor Internet Explorer., indien aanwezig.
Klik dan op de website op Nu bijwerken of Nu installeren.
Installeer het vervolgens.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Start de tool middels dubbelklik.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge system restore
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
De tool maakt een logbestand. Dit hoeft u niet te plaatsen.

* Pas op bij het downloaden en installeren van programma's.
Bestanden downloaden via de website 'softonic.com' en 'cnet.com' kan je beter vermijden aangezien deze vaak voorzien zijn van extra ongewenste software.
Tijdens het installeren van programma's goed opletten of er extra, onnodige software meegeïnstalleerd wordt, zoals toolbars, extensies, plug-ins of browsers.
Deze extra software staat standaard aangevinkt en kan je zonder problemen uitvinken.

* Preventie informatie & het gebruik van beveiligingssoftware.
HIER staat meer informatie hoe je een infectie in de toekomst kunt voorkomen.
Malwarebytes Antimalware kan je om de 2 weken eens starten, de updates toestaan, en daarna laten scannen/opruimen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
40
dank voor je support. Erg gewaardeerd.

Heb je nog tips om de browser  "Opera Stable 35.0.2066.92" te verwijderen? Deze krijg ik niet weg via "normale deinstallatie"
41
Als de Opera browser nog werkt, probeer hem dan te updaten naar de nieuwste versie.
Herstart daarna de computer en probeer Opera opnieuw te de-installeren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”