Plaats reactie
1
De laatste tijd merkte ik al dat het inlezen van de internet pagina's langzamer begon te worden.
Ik heb toen malwarebites gedraaid en die vond een paar trackers en die zijn toen verwijderd.
Vanmorgen heb ik de windows 10 update (2e) gekregen en nadat deze was geïnstalleerd bleek dat de pagina's echt veel trager werden ingelezen.

Andere functie draaien als normaal. Bv de scan die ik vanmiddag van malwarebites opnieuw heb gedraaid, duurde maar 2 min en 17 sec.
Ook andere handelingen gaan als normaal.
Kunnen jullie nagaan of er toch sprake is van ad/malware die mijn computer vertraagd of dat de oorzaak ergens anders moet worden gevonden.

Bijgaand de logs van RSIT.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
@ Bonost,


Prima :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Welkom,

Gebruik je het programma D:\Program Files (x86)\BOINC\boincmgr.exe nog ?

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    emptyfolderscheck;delete
    C:\WINDOWS\tasks\update-S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001.job;f
    C:\WINDOWS\tasks\update-sys.job;f
    C:\Program Files (x86)\Skillbrains;fs
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Boinc gebruik ik ja. Dat is een programma om te crunchen en dat is wel een behoorlijke belasting voor de pc. Hij draait voor 75%.
Crunchen is de computer beschikbaar stellen om berekeningen uit te voeren voor de wetenschap. B.v World Community Grid.

Programma zoek uitgevoerd, waarbij ik een Error ontving na system Specs. Error was een Application Error en luidt als volgt:
Exception EPrinter in module SysSpec.exe at 00035D7A.
There is no default printer currently selected.
Op oke gedrukt en toen liep het programma door.
Bijgaand de log.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Stap 1:
Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Is er al verbetering merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Nee, ik heb niet echt een verbetering kunnen opmerken. Tenminste die is mij niet opgevallen.
Het inlezen van de pagina van PCWebplus gaat nog traag.

Trouwens ik heb ook een AdwCleaner[S1].txt op de c-schijf staan.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Stap 1:
Heb je dit probleem met Internet Explorer en Firefox ?

Stap 2:
Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
1. In principe gebruik ik alleen Firefox. Ik weet dus niet of dit ook voorkomt bij Internet Explorer. Moet ik dat uit proberen?
2. Log bijgevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Internet Explorer gaat veel en veel sneller.Nauwelijks een moment van wachten voor de verschillende sites, zoals het hoort.
Ligt het aan Firefox?
11
Deinstalleer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen
  • Mozilla Firefox
Herstart daarna de computer.

Na de herstart, verwijder de vetgedrukte map "C:\Program Files\Mozilla Firefox" of "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox".

Download en installeer Firefox opnieuw: https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/
Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Nee niet echt sneller en zeker niet de performance van IE.
Ik heb voor een site zelfs de Adblocker uitgezet, maar dat gaf ook geen verbetering.
13
We gaan Firefox nog eens verwijderen.

Stap 1:
Deinstalleer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen
  • Mozilla Firefox
Herstart daarna de computer.

Na de herstart:
Verwijder de vetgedrukte map "C:\Program Files\Mozilla Firefox" of "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox".
Verwijder de vetgedrukte map "C:\Users\Cees\AppData\Roaming\Mozilla".

Stap 2:
Download Afbeelding SystemLookup en bewaar het op je bureaublad.
32-bit: SystemLook.exe of SystemLook.exe.
64-bit: SystemLook_x64.exe of SystemLook_x64.exe.
Start het programma middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:filefind
mozilla
firefox
:folderfind
mozilla
firefox
:regfind
mozilla
firefox
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Bijgaand de log.


De folder van Mozilla Firefox kon ik nu niet meer op de C-schijf vinden in de map Program Files (x86), waar hij de eerste keer in zat. Maar hij stond ook niet in de gewone map Program Files.
De andere folder heb ik wel verwijderd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Users\Cees\AppData\Local\Mozilla;fs
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\62618da7_0];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\7ecfbf9b_0];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\mozilla.org];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\www.mozilla.org];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Mozilla];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\MozillaPlugins];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\mozilla.org];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\www.mozilla.org];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\mozilla.org];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\www.mozilla.org];r
    [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r
    "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe.FriendlyAppName"=-;r
    "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe.ApplicationCompany"=-;r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\2E239E79D0F3E43448AC9DC382C0BD62];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\D1C71C20DBC303E42B80E5273812E710];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MozillaPlugins];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Mozilla];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\mozilla.org];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\MozillaPlugins];r64
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Norton\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\IPS\DllMismatches];r64
    "\\\\?\\C:\\Program Files (x86)\\Mozilla Firefox\\xul.dll"=-;r64
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\62618da7_0];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\7ecfbf9b_0];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\mozilla.org];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\www.mozilla.org];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search\RecentApps\{897F1F53-5CAB-42B8-988B-5A9A60C6E562}];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\Mozilla];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\MozillaPlugins];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\mozilla.org];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\www.mozilla.org];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\mozilla.org];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\www.mozilla.org];r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r
    "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe.FriendlyAppName"=-;r
    "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe.ApplicationCompany"=-;r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\mozilla.org];r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\www.mozilla.org];r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\mozilla.org];r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\www.mozilla.org];r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-4275632687-1598322814-1461905618-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r
    "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe.FriendlyAppName"=-;r
    "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe.ApplicationCompany"=-;r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\RADAR\HeapLeakDetection\DiagnosedApplications\firefox.exe];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Windows Error Reporting\LocalDumps\firefox.exe];r
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”