Plaats reactie
1
Melding: 'De windows security center-service kan niet worden gestart.'

Probleem: De pc kan niet meer op internet. Ook als ik MS Word of MS Excel wil opstarten dan krijg ik de melding: 'er is iets misgegaan ......' etc. Verder kan de printer niet meer gevonden worden en doet het geluid het niet meer.

Ik heb eerst geprobeerd via 'configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Beveiliging en onderhoud' de beveiliging in te schakelen door op de knop 'Nu inschakelen' te drukken. Ik krijg dan de melding: 'De Windows Security Center-service kan niet worden opgestart.'

Daarna de beschrijving op malwareinfo.nl gevolgd door via de zoekfunctie naast de Startknop 'services' in te toetsen. Ik kom dan in een scherm waar ik 'Security Center' aanklik en via rechtermuisknop 'eigenschappen' aanklik. Achter 'Opstarttype' kies ik 'Automatisch (vertraagd starten)'. Onder 'status van service' druk ik op starten en krijg dan de volgende melding:
'Kan de Security Center-service op Lokale computer niet starten. Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.'

PFD bestanden kan ik nog wel openen, foto's en video's kan ik zonder geluid bekijken.

Helaas kan ik de RSIT niet downloaden en uitvoeren omdat ik via die pc niet op internet kan.

Kan iemand me vertellen hoe dit op te lossen? Zit er malware op de pc of geven bepaalde programma's conflict?

Groeten Theo
2
@ Theo,

:welkom:

Is downloaden via een andere computer een optie en daarna RSIT overzetten met een USB-stick ?
Vervolgens RSIT op de probleemcomputer uitvoeren en daarna de logs m.b.v. de USB-stick weer overzetten naar de computer waarmee je wel internet hebt en dan posten op dit forum ?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
Hi Maxstar

Ik had een nieuw usb stickje nodig.
Ik heb RSIT gedownload via m'n laptop en laten draaien op de falende pc. Via die pc kon RSIT niet bij internet. Ik heb wel een log en info file. Welke wil je van me hebben?

Groeten Theo
7
Hallo,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner  melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\qpo2x02v.default\searchplugins\Web Search.xml;f
    resetieproxy;
    chromelook;
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    installedprogs;
    startupall;
    services-list;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hoi Maxstar
Ik kom niet verder bij de antivirussoftware stopzetten. Ik heb AVG, de gratis versie, en was al even due de gratis periode. Dit moet je dan omzetten naar de gratis versie. Ik weet niet of ik dit goed heb gedaan. Een aantal keren weggeklikt enz. en er zitten ook anderen op de pc, dus ik weet niet alles wat er is gebeurd.
Als ik doorklik op je link 'antivirussoftware tijdelijk uit' en klik op avg dan krijg ik bij de eerste opdracht, 'systeemvak -> klikken op aanpassen' dit scherm: Scherm 1, zie de bijlage.
Hier zie ik niet de functie staan 'altijd alle pictogrammen en meldingen op de taakbalk weergeven'. Voldoet wat ik allemaal op 'aan' heb gezet?
Ik ben daarna doorgegaan naar de volgende opdracht maar krijg AVG niet te zien als pictogram op de taakbalk. Als ik met rechtermuisknop op de avg snelkoppeling klik die op het bureaublad staat dan krijg ik scherm 2. zie bijlage.
Misschien kan ik avg er helemaal afgooien maar dat heb ik nog niet aangedurfd.
Groeten Theo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
 AVG eraf halen was al een uitdaging. Dit is met een speciaal avg progje gelukt.
Hierbij de log. Ik had een kleine foutmelding toen het Zoek liep. Printscreen gedaan maar blijkbaar heeft die het niet gepakt. Het was iets van 'bestand ...... werkt niet'
Als het verder niet van belang is dan zoek ik er verder niet naar.
Groeten Theo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Hallo,

Helaas is de scan niet helemaal goed gegaan, we gaan even een andere tool proberen.

1. Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FSS.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.

2. Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Hi Maxstar,
Hierbij deel 1. log.
Groeten Theo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
en hierbij  deel 2.
Voor de duidelijkheid. Ik haal de bestandjes via m'n laptop binnen en zet ze via een usb over naar het bureaublad van de pc. In dit geval kreeg ik een melding van een update failure toen ik het bestandje opende. Ik heb op ok geklikt en de scan gedaan. Volgens mij ging dat prima.
Groeten Theo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Hallo,

Dit foutmelding van FRST verscheen omdat er geen actieve internetverbinding is waardoor het programma de controle op updates niet kan uitvoeren.
Maar het ziet er allemaal niet al te best uit, maar heb je onlangs de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd en zo ja waren er hiervoor ook al problemen?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Hi Maxstar,
Dat is geen goed nieuws.
De pc is in oktober gekocht en volgens mij heb ik het gelijk geupgrade naar windows 10. Of het stond er al op, dat heb ik even niet scherp en staat ook niet iets op de aankoopbon vermeld.
Ik wilde in het begin minecraft op de pc zetten maar had problemen met java. Ik kon java updates niet op de pc zetten. Het gaf toen al foutmeldingen waar ik niks mee kon. Toen stond windows 10 er al op.
groeten Theo
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”