Mogelijk gehackt, laptop doet gek

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ikbengehackt
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2016 23:54
AV: Niets doet het
AM: niet doet het
FW: werkt niet

#1

01 jul 2016 01:05

Beste security helpers,

Mijn laptop gedraagt zich al maanden vreemd. Hoewel ik altijd het gevoel heb gehad dat er iemand meekijkt (heb ik trouwens ook bij mijn telefoon), heb ik toch mezelf proberen over te halen dat het niks is. Nu is het echter zo gek dat ik er niet meer om heen kan draaien. Bij mijn telefoon is het zo dat ik mijn inlogcode simpelweg geweigerd wordt. Pas als ik het uitzet en weer aanzet, kan ik er met de inlogcode weer in. Ook wordt ik steeds afgemeld van snapchat, terwijl niemand mijn wachtwoord heeft. Je kan alleen afgemeld worden als iemand anders vanuit een ander locatie zich aanmeld. Je kan zeg maar niet met z'n 2en tegelijk online zijn op snapchat, dus wanneer iemand erop gaat, wordt je automatisch afgemeld. Sinds dat ik mijn snapchat heb gelinkt aan mijn nummer (je kan dus alleen inloggen op een nieuwe locatie d.m.v. sms code), gebeurt dit dus niet meer.

Hoe dan ook, dit gaat om mijn laptop. Ten eerste is mijn laptop zo ongelooflijk traag en wordt het steeds erger. Ik heb zoveel bestanden verwijdert en ook mijn laptop gereset. Nu is het zelfs nog trager dan normaal. Ook knippert het beeld heel vaak of wordt het opeens helemaal wit uit het niets. Elke website doet het prima, maar Hotmail duurt (sinds gister) 10 minuten om te laden. Normaal is mail gelinkt aan mijn laptop, dus als ik naar Hotmail ga, ben ik al aangemeld, maar na 10 minuten wacht, krijg ik opeens de melding dat ik mijn wachtwoord opnieuw moet invoeren, omdat er sprake is van heel gevoelig informatie, oké ik dacht misschien is dit 1 of andere test van Hotmail, maar moest ik weer 10 minuten wachten voordat ik binnenkwam. Om af te melden duurde ook zonder te overdrijven zo lang en traag. Toen ik een uurtje geleden googelde: ik ben gehackt, ging mijn internet binnen een paar seconde uit, mijn tel was wel verbonden, maar bij mijn laptop niet. Ik heb toen hele internetbodem uit moeten zetten en weer aan en gedoe. Toen heb ik het maar via mijn telefoon gedaan en ben ik direct op jullie website uitgekomen, door de link the sturen via Skype ipv het via google op mijn laptop te doen. Blijkbaar wordt dat ook op de 1 of andere manier tegengewerkt. Misschien is het allemaal toeval en klink ik een beetje paranoïde, maar ik heb er geen goed gevoel over en dat wordt gevoel wordt alsmaar sterker. Alle antivirussen staan uit en firewall doet ook vreemd.

Hopelijk kunnen jullie me helpen, mijn welgemeende excuses voor de superlange tekst. Super bedankt alvast!

:dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#2

01 jul 2016 11:21

Hallo,

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.1.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Historie > Programmalogboeken".
Klik op het recenste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
ikbengehackt
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2016 23:54
AV: Niets doet het
AM: niet doet het
FW: werkt niet

#3

02 jul 2016 20:21

Hallo,

Er is niets gevonden... Heel vreemd. Hierbij mijn scanlogboek.

Superbedankt!

Groetjes
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

02 jul 2016 20:33

Hallo,

Heb je ook al eens al je wachtwoorden en inlog code van je wifi veranderd (via een schone pc)

Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”