Diverse problemen

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
GostrikerZ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2016 16:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 (64 Bit)
AV: AVG Free
AM: Malwarebytes
FW: Windows Firewall

#16

28 jun 2016 00:12

Via het netwerkcentrum, adapterinstellingen (zie bijgevoegde screenshot).


Afbeelding



Ik heb mijn apparaten gecheckt en ze hebben allemaal een ip-adres dat anders is dan dat van de pc.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#17

28 jun 2016 18:38

Schakel alle apparaten die met je netwerk verbonden zijn uit.
Schakel daarna de router uit en herstart deze na 30 seconden.
Wacht een paar minuten en schakel dan 1-voor-1 de uitgeschakelde apparaten weer in.

Vertel hoe het daarna gaat.
Start opnieuw Afbeelding MiniToolbox en post het nieuwe logbestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
GostrikerZ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2016 16:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 (64 Bit)
AV: AVG Free
AM: Malwarebytes
FW: Windows Firewall

#18

28 jun 2016 20:09

Ik heb alle verbonden apparaten uitgeschakeld, router heropgestart en al mijn apparaten terug opgestart. Alles lijkt normaal maar ik heb gezien dat er toch wat system errors in de MiniToolboxlog staan.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#19

28 jun 2016 20:48

Download de netfx_setupverifier_new.zip.
Hiermee wordt gecontroleerd of de installatie van .NET Framework goed gegaan is.
Rechtsklik op het gedownloade bestand en kies Alles uitpakken.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Start in de uitgepakte map netfx_setupverifier.
Bevestig het starten van het programma.
Ga daarna akkoord met de licentie voorwaarden.
Er verschijnt nu een venster met een selectielijst zoals deze:
Afbeelding
Selecteer .NET Framework 4 Client en klik daarna op Verify Now.
Wacht geduldig tot dit klaar is.
Klik daarna op View Log.
Bewaar dit logbestand op je bureaublad en post dit als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
GostrikerZ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2016 16:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 (64 Bit)
AV: AVG Free
AM: Malwarebytes
FW: Windows Firewall

#20

28 jun 2016 21:20

Zie bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#21

28 jun 2016 21:40

Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Program Files\WMIHook\WMIHookBtnFn\LEDBarController.exe;i
    LEDBarController.exe;a
    Rtlihvs.dll;a
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
GostrikerZ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2016 16:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 (64 Bit)
AV: AVG Free
AM: Malwarebytes
FW: Windows Firewall

#22

28 jun 2016 23:56

Zie bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#23

29 jun 2016 00:32

Stap 1:
Druk op de toetscombinatie CTRL+ALT+DEL en start Taakbeheer.
Op het tabblad Opstarten, schakel uit LEDBarController.

Stap 2:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0001\Ndi\IHVExtensions];e
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0001\Ndi\IHVExtensions];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0001\Ndi\IHVExtensions];r
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Stap 3:
Start opnieuw Afbeelding MiniToolbox en post het nieuwe logbestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
GostrikerZ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2016 16:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 (64 Bit)
AV: AVG Free
AM: Malwarebytes
FW: Windows Firewall

#24

29 jun 2016 15:24

Zie bijlages.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#25

29 jun 2016 19:25

Enige verbetering merkbaar nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
GostrikerZ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2016 16:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 (64 Bit)
AV: AVG Free
AM: Malwarebytes
FW: Windows Firewall

#26

29 jun 2016 19:35

Ja, toch wel. Alles gaat vlot nu :)
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#27

29 jun 2016 19:58

Mooi zo, dan zijn we bijna klaar.

Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
GostrikerZ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2016 16:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 (64 Bit)
AV: AVG Free
AM: Malwarebytes
FW: Windows Firewall

#28

29 jun 2016 22:07

Zie bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#29

29 jun 2016 22:31

Schakel de realtime-bescherming van je antivirus programma weer in en doe een complete systeemscan.

Adobe Flash Player updaten:
Download de nieuwste versie HIER.
Let op: Haal op de website het vinkje weg bij
  • Ja, installeer het gratis hulpprogramma McAfee Security Scan Plus ...
    of
    Ja, installeer Google Chrome als mijn standaardbrowser.
    Vink ook uit Ja, installeer Google Toolbar voor Internet Explorer., indien aanwezig.
en klik dan op Nu bijwerken of Nu installeren.
Installeer het vervolgens.


Als er verder geen problemen zijn gaan we afronden.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Start de tool middels dubbelklik.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge system restore
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
De tool maakt een logbestand. Dit hoeft u niet te plaatsen.

* Pas op bij het downloaden en installeren van programma's.
Bestanden downloaden via de website 'softonic.com', 'cnet.com' en 'download.com' kan je beter vermijden aangezien deze vaak voorzien zijn van extra ongewenste software.
Tijdens het installeren van programma's goed opletten of er extra, onnodige software meegeïnstalleerd wordt, zoals toolbars, extensies, plug-ins of browsers.
Deze extra software staat standaard aangevinkt en kan je zonder problemen uitvinken.

* Preventie informatie & het gebruik van beveiligingssoftware.
HIER staat meer informatie hoe je een infectie in de toekomst kunt voorkomen.
Malwarebytes Antimalware kan je om de 2 weken eens starten, de updates toestaan, en daarna laten scannen/opruimen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”