Laptop windows Vista

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
sandra1
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41
OS: vista
AV: avast

#1

21 jun 2016 13:07

Hallo,

Sinds een tijdje is mijn laptop erg traag. Met name bij facebook. Wanneer ik Facebook geopend heb, kan ik amper scrollen zonder dat hij blijft hangen.
Een tijdje geleden heb ik Privazer gedownload en ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar sindsdien is dat probleem ontstaan.
Ook kan ik sindsdien geen updates meer binnenhalen van Windows.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij te helpen?

Groetjes San.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#2

21 jun 2016 13:25

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
sandra1
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41
OS: vista
AV: avast

#3

21 jun 2016 14:08

Hoi,

Ik hoop dat ik het goed heb gedaan, ik ben immers een leek.

Gr. San.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

21 jun 2016 14:14

sandra1 schreef:Hoi,

Ik hoop dat ik het goed heb gedaan, ik ben immers een leek.

Gr. San.
Rustig de text door lezen en dan lukt het je wel, ik wacht rustig op de logjes :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
sandra1
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41
OS: vista
AV: avast

#5

21 jun 2016 14:58

Hoi Abbs,

Sorry, ik heb al een fout gemaakt. :-[
Ik ben een logje kwijt. Ik heb nog een keertje gescand maar nou krijg ik ook alleen maar een log?
Zie bijlage. Bij mijn vorige post zat wel in de bijlage beide logjes dacht ik?

Groetjes San.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#6

21 jun 2016 17:49

sandra1 schreef:Hoi Abbs,

Sorry, ik heb al een fout gemaakt. :-[
Ik ben een logje kwijt. Ik heb nog een keertje gescand maar nou krijg ik ook alleen maar een log?
Fouten maak je niet er ging iets verkeert ;)
Zet rechts onder een vinkje voor Addition.txt en scan nog eens daarna heb je weer twee logjes post die als bijlage :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
sandra1
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41
OS: vista
AV: avast

#7

21 jun 2016 18:34

hoi Abbs,
Ik geloof dat het gelukt is.
Hoop ik.

Gr. San.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#8

21 jun 2016 18:55

Hallo,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    srinfo;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
sandra1
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41
OS: vista
AV: avast

#9

21 jun 2016 19:25

Volgens mij is het gelukt.

Gr. San.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#10

21 jun 2016 19:50

Hallo,


Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows toets + R, type notepad in de invul regel en klik "OK". Dit opend Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
Task: {BB86C364-6F00-47F8-8454-02B3A83B8D75} - \Game_Booster_AutoUpdate -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {D72A418A-9BBD-461D-A9AE-8C9AF65C57EB} - \NCH Software\SwitchSevenDays -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {EBED30AA-A257-42F2-90F3-CEE5846230E4} - \Driver Booster SkipUAC (sandra) -> Geen bestand <==== AANDACHT
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\Wdf01000.sys => ""="Driver"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\Wdf01000.sys => ""="Driver"
HKU\S-1-5-21-929098070-2074071469-4004718353-1000\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <======= AANDACHT
S4 blbdrive; \SystemRoot\system32\drivers\blbdrive.sys [X]
S3 cpuz134; \??\C:\Users\sandra\AppData\Local\Temp\cpuz134\cpuz134_x32.sys [X]
U4 eabfiltr; geen ImagePath
S3 IpInIp; system32\DRIVERS\ipinip.sys [X]
S3 NwlnkFlt; system32\DRIVERS\nwlnkflt.sys [X]
S3 NwlnkFwd; system32\DRIVERS\nwlnkfwd.sys [X]
Hosts:
EmptyTemp:
end
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
sandra1
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41
OS: vista
AV: avast

#11

21 jun 2016 21:15

Hoi Abbs,

Ik heb het script bestandje zoals gevraagd naar het bureaublad gekopieerd. Echter daarna geen internet verbinding meer!
Ik als grote leek, PANIEK!! :TooFunny: Eerst modem opnieuw gereset enz.... Geen resultaat.
Toen toch maar het script bestandje verwijderd daarna opnieuw opgestart en nu dus wel internet.
Wat nu?

GR. San.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#12

21 jun 2016 21:21

sandra1 schreef:Hoi Abbs,

Ik heb het script bestandje zoals gevraagd naar het bureaublad gekopieerd. Echter daarna geen internet verbinding meer!
Ik als grote leek, PANIEK!! :TooFunny: Eerst modem opnieuw gereset enz.... Geen resultaat.
Toen toch maar het script bestandje verwijderd daarna opnieuw opgestart en nu dus wel internet.
Wat nu?

GR. San.
Heel apart, we gaan het anders doen;

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    services-list;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
sandra1
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41
OS: vista
AV: avast

#13

21 jun 2016 22:25

Oké gelukt.

Gr. San.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#14

22 jun 2016 08:56

Hallo,

Hoe draait de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
sandra1
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41
OS: vista
AV: avast

#15

22 jun 2016 09:02

Hoi Abbs,

Ben net op Fb geweest, dit gaat idd veel beter.
Is het probleem nu opgelost? En wat was het probleem en wat kan ik doen om problemen voor de toekomst te verhelpen?

Gr. San.
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”