Geachte L.S.,
Er verschijnt steeds een dialoogboxje ( zie bijlage )
> http://www.imgdumper.nl/uploads9/576202 ... st_dll.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
met de mededeling " Protecthost.dll werkt niet meer '
en vervolgens moet ik het programma ( waarschijnlijk het programma wat op dat moment open staat,
het verschilt nogal eens ). Maar als ik op 'ok' klik, dat blijft het desbetreffende programma gewoon open.
Alleen het dialoogboxje verdwijnt. En om de zoveel tijd verschijnt 't weer.
Ik heb ernaar gegooglet en sommigen beweren dat 'Protecthost.dll' zelf een bedreiging is.
Wàt is het eigenlijk en moet ik het verwijderen en zo ja, hoe ?
Synchroon aan dit gebeuren gaat het scrollen ook moeilijk,
als ik soms bijvoorbeeld een tabblad probeer te openen, verdwijnt alles ( browserbeeld ) of alles knippert even
en komt weer terug.
Tijdens het opstarten duurt 't ook veel langer dan normaal !
Reeds uitgevoerd:
1) Microsoft Security Scanner
2) MBAM
3) Microsoft Security Essentials
4) AdwCleaner
5) Handmatig zoveel mogelijk onbekende cq onnodige progr. / bestanden verwijderd
mbv Your Uninstaller ( dus ook alle achterblijvende clutter verwijderd )
6) Alle fans van pc schoongemaakt en koelpasta tussen cpu en hitteverdeler vernieuwd.
Zou U mij kunnen hèlpen met deze 'Protecthost.dll' , etc. ?? MVG.
2
Hallo,
Dit soort problemen worden vaak door adware of andere potentieel ongewenste software veroorzaakt, voer hiervoor het onderstaande even uit.
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Dit soort problemen worden vaak door adware of andere potentieel ongewenste software veroorzaakt, voer hiervoor het onderstaande even uit.
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
- Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Beste Maxstar,
Ten eerste ontzettend bedankt voor de hùlp.
Ik heb Farbar gedownload en laten scannen ( eerst het register ),
maar ook dit stopt op een gegeven moment > reageert niet meer.
Zie afbeelding :
http://www.imgdumper.nl/uploads9/57625b ... Farbar.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
MVG, stephanreisig
Ten eerste ontzettend bedankt voor de hùlp.
Ik heb Farbar gedownload en laten scannen ( eerst het register ),
maar ook dit stopt op een gegeven moment > reageert niet meer.
Zie afbeelding :
http://www.imgdumper.nl/uploads9/57625b ... Farbar.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
MVG, stephanreisig
4
Hallo,
Als FRST nog actief is wacht dan even of het programma na een aantal minuten weer verder gaat.
Mocht je het programma als gesloten hebben start het dan eens opnieuw en kijk of de scan dan wel voltooid kan worden.
Als FRST nog actief is wacht dan even of het programma na een aantal minuten weer verder gaat.
Mocht je het programma als gesloten hebben start het dan eens opnieuw en kijk of de scan dan wel voltooid kan worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Hallo,
Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
- Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk op de Fix knop
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hallo,
Maak met FRST even een nieuw logbestand en post deze als bijlage even ter controle.
Maak met FRST even een nieuw logbestand en post deze als bijlage even ter controle.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Dit keer gaat het scannen zèlf van FRST ook veel sneller.
Wat hopelijk een goed teken is.
Omdat het scrollen heel schokkerig en traag ging heb ik mijn videokaart ge-update.
Google Chrome deed ook heel raar: Als ik een tabblad wilde openen,
dan verdween Chrome even compleet en kwam dan weer terug, of het scherm werd even zwart.
Ik heb 't weer handmatig ge-update. Lijkt 't nu beter te doen.
Ik heb dus net, voordat ik de laatste FRST scan heb gedaan, mijn pc geopend
dus ik ben benieuwd of 't nu allemaal beter zal gaan,
want echt àlles was traag geworden, ook 't openen v/e programma, bv.
Heeft dit nu alles aan 'protecthost.dll' gelegen? Was 't een virus of zo ?
Wat hopelijk een goed teken is.
Omdat het scrollen heel schokkerig en traag ging heb ik mijn videokaart ge-update.
Google Chrome deed ook heel raar: Als ik een tabblad wilde openen,
dan verdween Chrome even compleet en kwam dan weer terug, of het scherm werd even zwart.
Ik heb 't weer handmatig ge-update. Lijkt 't nu beter te doen.
Ik heb dus net, voordat ik de laatste FRST scan heb gedaan, mijn pc geopend
dus ik ben benieuwd of 't nu allemaal beter zal gaan,
want echt àlles was traag geworden, ook 't openen v/e programma, bv.
Heeft dit nu alles aan 'protecthost.dll' gelegen? Was 't een virus of zo ?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,
Er was inderdaad wat ongewenste software (adware) aanwezig, dat zorgde inderdaad voor problemen.
Als laatste stap kunnen we nog even een scan met de ESET Online Scanner uitvoeren.
Ga naar de site van de ESET Online Scanner
ESET Online Scan uitvoeren
Er was inderdaad wat ongewenste software (adware) aanwezig, dat zorgde inderdaad voor problemen.
Als laatste stap kunnen we nog even een scan met de ESET Online Scanner uitvoeren.
Ga naar de site van de ESET Online Scanner
ESET Online Scan uitvoeren
- Klik op de knop ESET Online Scanner
- Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use
- Klik op Start
- Sta het ActiveX control toe om te installeren.
- Klik op "Advanced settings"
- Zet een vinkje bij de volgende opties:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unwanted applications
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology
- Klik op Start
- De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
- Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.
- Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\Program Files\EsetOnlineScanner\log.txt")
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Bijna tegen het einde v/d scan werden de tekstbalkjes zwart ,
de tekst was nog te lezen. > 35 threads !
De scan bevroor en ging niet meer verder.
Ik heb geprobeerd er een screenshot van te nemen,
maar dat lukte ook niet.
Nu weet ik niet of ie de reeds gevonden bedreigingen ook zal verwijderen
als ik 'm nu maar stòp.
Dit is nu de tweede keer dat ie dit doet,
bij de eerste keer had ie al éen bedreiging gevonden
en bevroor ie al redelijk aan het begin van de scan.
Toen dus helemaal opnieuw begonnen.
Nu staat ie dus al bijna driekwartier stil !! Ik wacht nog een kwartiertje
en dan begin ik maar weer helemaal overnieuw.
de tekst was nog te lezen. > 35 threads !
De scan bevroor en ging niet meer verder.
Ik heb geprobeerd er een screenshot van te nemen,
maar dat lukte ook niet.
Nu weet ik niet of ie de reeds gevonden bedreigingen ook zal verwijderen
als ik 'm nu maar stòp.
Dit is nu de tweede keer dat ie dit doet,
bij de eerste keer had ie al éen bedreiging gevonden
en bevroor ie al redelijk aan het begin van de scan.
Toen dus helemaal opnieuw begonnen.
Nu staat ie dus al bijna driekwartier stil !! Ik wacht nog een kwartiertje
en dan begin ik maar weer helemaal overnieuw.
12
Er werd tegelijkertijd een windows back-up gedaan.
Misschien was dàt de reden.
Ik heb de back-up gestopt en zal de hele scan wèèr van voren af aan gaan doen.
Hopelijk zal 't nu wel goed gaan
Misschien was dàt de reden.
Ik heb de back-up gestopt en zal de hele scan wèèr van voren af aan gaan doen.
Hopelijk zal 't nu wel goed gaan
13
Hallo,
Wanneer er een systeem scan wordt uitgevoerd is het verstandig om geen andere taken uit te voeren, ook zal de scan tijd dan aanzienlijk langer zijn.
Maar is de laatste keer de scan wel gelukt of waren er wederom problemen?
Wanneer er een systeem scan wordt uitgevoerd is het verstandig om geen andere taken uit te voeren, ook zal de scan tijd dan aanzienlijk langer zijn.
Maar is de laatste keer de scan wel gelukt of waren er wederom problemen?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Hallo,
De laatste scan is goed gegaan
en het gaf aan dat er geen threads waren.
Waarschijnlijk heeft de een-na-laatste scan de 35 threads automatisch verwijderd (was aangevinkt).
Nu weten we dus niet wat voor threads 't waren. MVG,
De laatste scan is goed gegaan
en het gaf aan dat er geen threads waren.
Waarschijnlijk heeft de een-na-laatste scan de 35 threads automatisch verwijderd (was aangevinkt).
Nu weten we dus niet wat voor threads 't waren. MVG,
15
Hallo,
Dat is inderdaad jammer dat we niet weten welke items nu verwijderd zijn, maar zijn er nu nog problemen merkbaar?
Dat is inderdaad jammer dat we niet weten welke items nu verwijderd zijn, maar zijn er nu nog problemen merkbaar?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)