Protecthost.dll

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
stephanreisig
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 dec 2014 00:59
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7 Ultimate Service pack 1 ( 64 b
AV: Microsoft Security Essentials
AM: Malwarebites Antimalware
FW: Windows Firewall

#1

16 jun 2016 03:36

Geachte L.S.,
Er verschijnt steeds een dialoogboxje ( zie bijlage )
> http://www.imgdumper.nl/uploads9/576202 ... st_dll.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
met de mededeling " Protecthost.dll werkt niet meer '
en vervolgens moet ik het programma ( waarschijnlijk het programma wat op dat moment open staat,
het verschilt nogal eens ). Maar als ik op 'ok' klik, dat blijft het desbetreffende programma gewoon open.
Alleen het dialoogboxje verdwijnt. En om de zoveel tijd verschijnt 't weer.
Ik heb ernaar gegooglet en sommigen beweren dat 'Protecthost.dll' zelf een bedreiging is.
Wàt is het eigenlijk en moet ik het verwijderen en zo ja, hoe ?
Synchroon aan dit gebeuren gaat het scrollen ook moeilijk,
als ik soms bijvoorbeeld een tabblad probeer te openen, verdwijnt alles ( browserbeeld ) of alles knippert even
en komt weer terug.
Tijdens het opstarten duurt 't ook veel langer dan normaal !
Reeds uitgevoerd:
1) Microsoft Security Scanner
2) MBAM
3) Microsoft Security Essentials
4) AdwCleaner
5) Handmatig zoveel mogelijk onbekende cq onnodige progr. / bestanden verwijderd
mbv Your Uninstaller ( dus ook alle achterblijvende clutter verwijderd )
6) Alle fans van pc schoongemaakt en koelpasta tussen cpu en hitteverdeler vernieuwd.
Zou U mij kunnen hèlpen met deze 'Protecthost.dll' , etc. ?? MVG.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42043
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 8
Ontvangen likes: 11
Contacteer:

#2

16 jun 2016 07:48

Hallo,

Dit soort problemen worden vaak door adware of andere potentieel ongewenste software veroorzaakt, voer hiervoor het onderstaande even uit.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Gebruikersavatar
stephanreisig
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 dec 2014 00:59
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7 Ultimate Service pack 1 ( 64 b
AV: Microsoft Security Essentials
AM: Malwarebites Antimalware
FW: Windows Firewall

#3

16 jun 2016 09:58

Beste Maxstar,

Ten eerste ontzettend bedankt voor de hùlp.

Ik heb Farbar gedownload en laten scannen ( eerst het register ),
maar ook dit stopt op een gegeven moment > reageert niet meer.
Zie afbeelding :
http://www.imgdumper.nl/uploads9/57625b ... Farbar.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

MVG, stephanreisig
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42043
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 8
Ontvangen likes: 11
Contacteer:

#4

16 jun 2016 10:08

Hallo,

Als FRST nog actief is wacht dan even of het programma na een aantal minuten weer verder gaat.
Mocht je het programma als gesloten hebben start het dan eens opnieuw en kijk of de scan dan wel voltooid kan worden.
Gebruikersavatar
stephanreisig
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 dec 2014 00:59
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7 Ultimate Service pack 1 ( 64 b
AV: Microsoft Security Essentials
AM: Malwarebites Antimalware
FW: Windows Firewall

#5

17 jun 2016 02:21

Hij liep weer vast, reageerde niet, maar toen ik 'Taakbeheer' startte om te checken wat er allemaal gebeurde
begon FRST weer te scannen. Twee bijlagen toegevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42043
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 8
Ontvangen likes: 11
Contacteer:

#6

17 jun 2016 09:27

Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
stephanreisig
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 dec 2014 00:59
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7 Ultimate Service pack 1 ( 64 b
AV: Microsoft Security Essentials
AM: Malwarebites Antimalware
FW: Windows Firewall

#7

17 jun 2016 14:55

Bijgaand de fixlist tekst
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42043
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 8
Ontvangen likes: 11
Contacteer:

#8

18 jun 2016 08:10

Hallo,

Maak met FRST even een nieuw logbestand en post deze als bijlage even ter controle.
Gebruikersavatar
stephanreisig
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 dec 2014 00:59
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7 Ultimate Service pack 1 ( 64 b
AV: Microsoft Security Essentials
AM: Malwarebites Antimalware
FW: Windows Firewall

#9

18 jun 2016 15:51

Dit keer gaat het scannen zèlf van FRST ook veel sneller.
Wat hopelijk een goed teken is. :D

Omdat het scrollen heel schokkerig en traag ging heb ik mijn videokaart ge-update.
Google Chrome deed ook heel raar: Als ik een tabblad wilde openen,
dan verdween Chrome even compleet en kwam dan weer terug, of het scherm werd even zwart.
Ik heb 't weer handmatig ge-update. Lijkt 't nu beter te doen.

Ik heb dus net, voordat ik de laatste FRST scan heb gedaan, mijn pc geopend
dus ik ben benieuwd of 't nu allemaal beter zal gaan,
want echt àlles was traag geworden, ook 't openen v/e programma, bv.

Heeft dit nu alles aan 'protecthost.dll' gelegen? Was 't een virus of zo ?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42043
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 8
Ontvangen likes: 11
Contacteer:

#10

19 jun 2016 08:34

Hallo,

Er was inderdaad wat ongewenste software (adware) aanwezig, dat zorgde inderdaad voor problemen.
Als laatste stap kunnen we nog even een scan met de ESET Online Scanner uitvoeren.

Ga naar de site van de Afbeelding ESET Online Scanner

ESET Online Scan uitvoeren
  • Klik op de knop ESET Online Scanner
  • Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use
  • Klik op Start
  • Sta het ActiveX control toe om te installeren.
  • Klik op "Advanced settings"
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Remove found threats
    • Scan archives
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology
  • Klik op Start
  • De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
  • Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.
  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\Program Files\EsetOnlineScanner\log.txt")
Gebruikersavatar
stephanreisig
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 dec 2014 00:59
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7 Ultimate Service pack 1 ( 64 b
AV: Microsoft Security Essentials
AM: Malwarebites Antimalware
FW: Windows Firewall

#11

19 jun 2016 20:26

Bijna tegen het einde v/d scan werden de tekstbalkjes zwart ,
de tekst was nog te lezen. > 35 threads !
De scan bevroor en ging niet meer verder.
Ik heb geprobeerd er een screenshot van te nemen,
maar dat lukte ook niet.
Nu weet ik niet of ie de reeds gevonden bedreigingen ook zal verwijderen
als ik 'm nu maar stòp.
Dit is nu de tweede keer dat ie dit doet,
bij de eerste keer had ie al éen bedreiging gevonden
en bevroor ie al redelijk aan het begin van de scan.
Toen dus helemaal opnieuw begonnen.
Nu staat ie dus al bijna driekwartier stil !! Ik wacht nog een kwartiertje
en dan begin ik maar weer helemaal overnieuw. :neu:
Gebruikersavatar
stephanreisig
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 dec 2014 00:59
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7 Ultimate Service pack 1 ( 64 b
AV: Microsoft Security Essentials
AM: Malwarebites Antimalware
FW: Windows Firewall

#12

19 jun 2016 20:35

Er werd tegelijkertijd een windows back-up gedaan.
Misschien was dàt de reden.
Ik heb de back-up gestopt en zal de hele scan wèèr van voren af aan gaan doen.
Hopelijk zal 't nu wel goed gaan :pray:
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42043
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 8
Ontvangen likes: 11
Contacteer:

#13

20 jun 2016 10:51

Hallo,

Wanneer er een systeem scan wordt uitgevoerd is het verstandig om geen andere taken uit te voeren, ook zal de scan tijd dan aanzienlijk langer zijn.
Maar is de laatste keer de scan wel gelukt of waren er wederom problemen?
Gebruikersavatar
stephanreisig
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 dec 2014 00:59
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7 Ultimate Service pack 1 ( 64 b
AV: Microsoft Security Essentials
AM: Malwarebites Antimalware
FW: Windows Firewall

#14

20 jun 2016 13:08

Hallo,

De laatste scan is goed gegaan
en het gaf aan dat er geen threads waren.
Waarschijnlijk heeft de een-na-laatste scan de 35 threads automatisch verwijderd (was aangevinkt).
Nu weten we dus niet wat voor threads 't waren. MVG,
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42043
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 8
Ontvangen likes: 11
Contacteer:

#15

21 jun 2016 09:16

Hallo,

Dat is inderdaad jammer dat we niet weten welke items nu verwijderd zijn, maar zijn er nu nog problemen merkbaar?
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”