Browser linkt automatisch door naar andere sites

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
silverway
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2015 22:11
OS: Windows 8.1
AV: Kaspersky 2015

#1

31 mei 2016 21:05

Ik heb Windows 8.1 64 bit met Google Chrome versie 50.0.2661.102 m In Chrome wordt ik regelmatig doorgelinkt naar andere sites. Hier een aantal voorbeelden:
Spoiler: weergeven

Code: Selecteer alles

https://www.dunder.com
http://www.financielemogelijkheden.com/trk/
http://www.onlinecasinoground.nl/
https://register.optionsxo.com
http://l.gift-3000.com/sw/nl/gog/index.2.1.mw.html
Er is geen sprake van het feit dat er per ongeluk een ongewenste extensie is geïnstalleerd.

Wie kan mij helpen met bijvoorbeeld Hijack This of iets dergelijks om dit op te schonen? Ik ben geen expert. Een stap voor stap uitleg wat ik moet installeren en hier moet posten zou ik heel erg waarderen.
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7091
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9
Gegeven likes: 1
Ontvangen likes: 1

#2

31 mei 2016 22:53

Voer onderstaande uit:

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op RSIT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
silverway
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2015 22:11
OS: Windows 8.1
AV: Kaspersky 2015

#3

01 jun 2016 00:07

Hartelijk dank voor de uitleg. Het is gelukt en ik heb de bijlagen toegevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7091
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9
Gegeven likes: 1
Ontvangen likes: 1

#4

01 jun 2016 00:37

Prima :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#5

01 jun 2016 09:10

Hallo,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7, 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    C:\ProgramData\NCH Software;fs
    C:\Users\Martin Verwoerd\AppData\Roaming\NCH Software;fs
    C:\Program Files (x86)\NCH Software;fs
    standardsearch;
    filesrcm;
    services-list;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
silverway
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2015 22:11
OS: Windows 8.1
AV: Kaspersky 2015

#6

01 jun 2016 15:48

Ik heb het uitgevoerd. Er verscheen niet automatisch een logje. Ook niet na opnieuw opstarten van de PC en opnieuw starten van Zoek.exe
Wel heb ik 2 logjes gevonden op C: en als bijlage toegevoegd. Deze moeten van de laatste scan zijn aangezien de datum en het tijdstip overeenkomen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#7

01 jun 2016 18:26

Hallo,

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen/Cleaning.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
silverway
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2015 22:11
OS: Windows 8.1
AV: Kaspersky 2015

#8

01 jun 2016 19:20

Bijlage toegevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#9

01 jun 2016 19:48

Hallo,

Hoe staat het hierna met je probleem?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
silverway
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2015 22:11
OS: Windows 8.1
AV: Kaspersky 2015

#10

01 jun 2016 20:15

Het probleem deed zich niet constant voor, dus kan ik daar niet direct antwoord op geven. Als het probleem zich over week nog niet meer voordoet, zal ik het hier posten zodat dit onderwerp gesloten kan worden. Ik wil je in ieder geval bedanken voor je hulp.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#11

01 jun 2016 20:52

silverway schreef:Het probleem deed zich niet constant voor, dus kan ik daar niet direct antwoord op geven. Als het probleem zich over week nog niet meer voordoet, zal ik het hier posten zodat dit onderwerp gesloten kan worden. Ik wil je in ieder geval bedanken voor je hulp.
Dat is goed dan kunnen we daarna de gebruikte programma's verwijderen :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
silverway
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2015 22:11
OS: Windows 8.1
AV: Kaspersky 2015

#12

02 jun 2016 19:06

Helaas ben ik er nog niet vanaf. Ik werd vandaag doorgelinkt naar aussieroadtosuccess.com en game-play.ayayh.com Wat kan je me nog adviseren te doen? Ik heb de programma's die het zouden verhelpen nog niet verwijderd.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#13

02 jun 2016 19:09

Hallo,

Als je "Chrome Synchronisatie" gebruikt doen dan meteen stap 2. na stap 1.

1. Google Chrome Browserinstellingen terugzetten:
  • Open Google Chrome en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Selecteer Instellingen.
  • Klik onderaan op Geavanceerde instellingen weergeven.
  • Klik onder het gedeelte 'Instellingen opnieuw instellen' op Instellingen opnieuw instellen.
    Afbeelding
  • Klik op Terugzetten in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.
  • Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.

2. Google Chrome Synchronisatie resetten:
  • Open Google Chrome, log in het met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Klik op Instellingen
  • Klik nu op de optie Google dashbord.
  • Klik vervolgens in het nieuwe tabblad op de knop Stopzetten en wissen.
  • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK
    Afbeelding
  • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
  • Log vervolgens uit op Google Chrome.
  • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
silverway
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2015 22:11
OS: Windows 8.1
AV: Kaspersky 2015

#14

02 jun 2016 20:38

Ik wil nog even wachten met het uitvoeren het terugzetten van de browserinstellingen en het resetten van het dashboard aangezien het toch wel nadelig is om overal opnieuw wachtwoorden te moeten opvragen. Als ik over een week toch weer meer last van krijg, zit er niks anders op en zal ik die stappen uitvoeren. Het probleem is inmiddels beperkt tot 2 specifieke sites. Hartelijk dank daarvoor. Ik zal het over een week in dit onderwerp laten weten.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16100
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#15

03 jun 2016 10:00

silverway schreef:Ik wil nog even wachten met het uitvoeren het terugzetten van de browserinstellingen en het resetten van het dashboard aangezien het toch wel nadelig is om overal opnieuw wachtwoorden te moeten opvragen. Als ik over een week toch weer meer last van krijg, zit er niks anders op en zal ik die stappen uitvoeren. Het probleem is inmiddels beperkt tot 2 specifieke sites. Hartelijk dank daarvoor. Ik zal het over een week in dit onderwerp laten weten.
Dat is goed ik hoor het wel :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”