rsit 64 info/log bestanden.

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
JWbit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 jan 2014 11:47
OS: win 8.1
AV: Kaspersky
AM: kaspersky
FW: kaspersky

#1

09 mei 2016 08:30

Hallo,

Ik heb problemen met mijn computer, deze wordt steeds trager de browsers lopen herhaaldelijk vast. Ik heb google chrome eraf gegooid in de veronderstelling dat het hierdoor kwam maar het mag niet baten andere browsers (Firefox en IE) zijn ook slecht en lopen vast, laatst ook Micorsoft Office Word.

Ik heb RSIT 64 gedownload en uitgevoerd en hieruit kwamen 2 bestanden, echter info.txt had als aanmaak datum 26-08-2015. De ander gewoon vandaag. Is dat normaal?

Mijn vraag is verder of deze bestanden beoordeeld kunnen worden en wat eraan eventuele misstanden op de pc gedaan kan worden?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#2

09 mei 2016 09:08

Hallo,

Welke virusscanner gebruik je ik zie er meerdere:
Ad-Aware Antivirus
AVG 2015
Kaspersky PURE
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
JWbit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 jan 2014 11:47
OS: win 8.1
AV: Kaspersky
AM: kaspersky
FW: kaspersky

#3

09 mei 2016 14:26

abbs schreef:Hallo,

Welke virusscanner gebruik je ik zie er meerdere:
Ad-Aware Antivirus
AVG 2015
Kaspersky PURE
ik gebruik in principe alleen Kaspersky.

Ik heb tijdens een vorige infectie Malwarebytes en Hitman Pro er op gezet, maar dit zijn de gratis versies.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

09 mei 2016 14:39

Hallo,

Verwijder alles van Ad-Aware/Lavasoft,

1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande,
  • Ad-Aware Antivirus/Lavasoft
  • AVG 2015
  • Web Companion
Herstart je pc en doe het volgende;

2. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7, 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    resethosts;
    filesrcm;
    services-list;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
JWbit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 jan 2014 11:47
OS: win 8.1
AV: Kaspersky
AM: kaspersky
FW: kaspersky

#5

09 mei 2016 18:41

bijgevoegd is zoek-results.log
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#6

09 mei 2016 19:10

Hallo,

Dit logje is niet compleet?
Of de scan is te vroeg gestopt, is dit het gehele logje scan dan opnieuw en wacht tot je een melding krijgt om je pc opnieuw op te starten.
Dan weet je dat zoek.exe klaar is dit een behoorlijke tijd duren lees anders de handleiding die erbij staat eerst goed door.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
JWbit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 jan 2014 11:47
OS: win 8.1
AV: Kaspersky
AM: kaspersky
FW: kaspersky

#7

09 mei 2016 22:42

Als ik het start krijg ik een foutmelding. Er komt een pop up scherm en dit zegt: DaS21 werkt niet meer.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#8

10 mei 2016 08:40

JWbit schreef:Als ik het start krijg ik een foutmelding. Er komt een pop up scherm en dit zegt: DaS21 werkt niet meer.
Dat mag je weg klikken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
JWbit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 jan 2014 11:47
OS: win 8.1
AV: Kaspersky
AM: kaspersky
FW: kaspersky

#9

10 mei 2016 08:48

zoek-results.log
OK, deze log file is wat groter.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#10

10 mei 2016 09:02

Hallo,

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Cleaning/Verwijderen.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Hoe staat het hierna met je probleem?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
JWbit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 jan 2014 11:47
OS: win 8.1
AV: Kaspersky
AM: kaspersky
FW: kaspersky

#11

13 mei 2016 10:46

test
Gebruikersavatar
JWbit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 jan 2014 11:47
OS: win 8.1
AV: Kaspersky
AM: kaspersky
FW: kaspersky

#12

13 mei 2016 10:47

Ik hab adware cleaner ook uitgevoerd
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#13

13 mei 2016 10:52

Hallo,

Hoe staat het hierna met je problemen?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
JWbit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 jan 2014 11:47
OS: win 8.1
AV: Kaspersky
AM: kaspersky
FW: kaspersky

#14

13 mei 2016 12:27

Tja dat is lastig vast te stellen in 1 een halve dag. Ook heb ik chrome verwijderd en nog niet herinstalleerd, Firefox nog niet gebruikt en IE eigenlijk ook erg weinig.

Als ik problemen heb meld ik mij hier weer.

Moet ik verder nog iets in acht nemen?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#15

13 mei 2016 12:37

JWbit schreef:Tja dat is lastig vast te stellen in 1 een halve dag. Ook heb ik chrome verwijderd en nog niet herinstalleerd, Firefox nog niet gebruikt en IE eigenlijk ook erg weinig.

Als ik problemen heb meld ik mij hier weer.

Moet ik verder nog iets in acht nemen?
Test het even uit, als alles goed blijft kunnen we de gebruikte programma's verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”