Plaats reactie
1
Beste allemaal,

Om te beginnen heb ik weinig tot geen verstand van computers...
Maar ik ben er wel achter dat ik een virus vandaag heb gekregen op mijn computer, volgens mij in ieder geval een tencent qq
Ik heb geprobeerd om van alles handmatig te verwijderen en later ook met Norton
Maar of het helemaal gelukt is weet ik niet aangezien ik mijn program files nog steeds een tencent tegen kom...
Zouden jullie me kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,
Famke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo :welkom:

Lees eerst alles goed door en voer het dan uit :good:

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Cleaning/Verwijderen.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Hallo,

Dat heb je al heel goed gedaan, de volgende stap;

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats die op je bureaublad.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Beste Abbs,

Thanks, ook de volgende als het goed is gedaan...

Groet Famke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,


Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
Task: {AAF7FE7C-C8C7-4E20-A57C-F8EEA5A22E6B} - \Cegush Helper -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {D3A40E76-4607-41B8-BE59-893E43C7456A} - System32\Tasks\Pritc => C:\Users\famke\AppData\Local\Temp\00013553\casrss.exe <==== AANDACHT
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\zdwfp => ""="Driver
HKLM\...\Run: [conhost] => C:\Users\famke\AppData\Local\Temp\24967\conhost <===== AANDACHT
HKLM\...\Run: [WINCOMC0S] => "C:\Program Files\sunnyday\wincom_C0S.exe"
HKLM\...\Run: [IDSCCOMINE] => "C:\Program Files\Hostify\idsccom_INE.exe"
HKU\S-1-5-21-3717667104-3582692848-593903748-1003\...\Run: [Pritc] => C:\Users\famke\AppData\Local\Temp\00013553\casrss.exe <===== AANDACHT
HKU\S-1-5-21-3717667104-3582692848-593903748-1003\...\Run: [Yeaplayer] => C:\Program Files\Yeaplayer\Yeaplayermd.exe /autostart
HKU\S-1-5-21-3717667104-3582692848-593903748-1003\...\Run: [msiql] => C:\ProgramData\msiql.exe /RUNNING
HKU\S-1-5-21-3717667104-3582692848-593903748-1003\...\Run: [taskhost] => rundll32.exe C:\ProgramData\WindowsMsg\675D131108D4FD145B0BFBC68A3E018A.dll Start /AUTORUN
S2 bumycizuzbt; geen ImagePath
S2 GoogleChromeUpService; C:\ProgramData\service.exe /s GoogleChromeUpService /uid:51490 /local:br [X]
S2 GoogleChromeUpSvc; geen ImagePath
S2 rijufoze; geen ImagePath
S2 rocufyky; geen ImagePat
R2 zdwfp; C:\WINDOWS\system32\Drivers\zdwfp.sys [39184 2016-03-04] (zdengine)
C:\Users\famke\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\UC浏览器.lnk
C:\Users\famke\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\UC浏览器
C:\extensions
C:\Users\Public\Documents\dmp
C:\Users\famke\AppData\Local\Yeaplayer
C:\WINDOWS\system32\Drivers\zdwfp.sys 
C:\Program Files\sunnyday
C:\Program Files\Hostify
C:\Program Files\Yeaplayer
C:\ProgramData\msiql.exe
C:\ProgramData\WindowsMsg
Hosts:
RemoveProxy:
EmptyTemp:
end
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: C:\Users\Gebruiker\Desktop
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Het duurde even, maar volgens mij is het gelukt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo,

Heel goed gedaan doe het volgende;

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.1.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Historie > Programmalogboeken".
Klik op het recenste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Doe rustig aan ik bekijk het morgen (welterusten alvast)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Beste Abbs,

Jij ook welterusten, en alvast heel erg bedankt voor vanavond.
Ik heb het logbestand toegevoegd.

Groet Famke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Beste Abbs,

Ik heb geen idee, ik heb in ieder geval geen vreemde reclame dingen meer.
Dus of hij nu virusvrij is?

Gr, Famke
13
Hallo,

Dat is mooi dan mag je nog het volgende doen;

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

Adware en Browser Hijackers voorkomen
Hoe kunt u adware en Browser Hijackers voorkomen? Steeds meer en meer vormt "adware" en alle andere potentieel ongewenste software in de categorie PUP één van de meest voorkomende computerproblemen. In het onderstaande artikel leest u meer informatie.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Hoi Abbs,

Ik krijg hem niet gedownload omdat Norton zegt dat het onveilig is en gelijk verwijderd.
Moet ik dan eerst Norton verwijderen>? En zo ja, hoe doe ik dat?
15
Famke schreef:Hoi Abbs,

Ik krijg hem niet gedownload omdat Norton zegt dat het onveilig is en gelijk verwijderd.
Moet ik dan eerst Norton verwijderen>? En zo ja, hoe doe ik dat?
Zet Norton even uit: viewtopic.php?f=357&t=14697" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”