Plaats reactie
1
Ik heb hier een W10 laptop. Zoals de titel vermeld blijft deze maar vervelend doen tijdens het internetten met Chrome en Internet Explorer. Ik heb me intussen een hele dag suf gezocht en merk dat ik er alleen niet uit kom. Hopelijk kan iemand me (liefst vanavond nog) wat support geven. Als ik Google Chrome opstart zie ik wel de standaard startpagina, maar als ik wat zoek gaat het volledig mis. Ik zie dan allemaal pagina's die ik vooral niet wil zien.
Bij Internet Explorer staat google ingesteld als startpagina, maar helaas krijg ik die nooit als startpagina te zien.

Bij het opstarten van Windows opent Explorer niet standaard. Als ik eerst ctrl+alt+delete doe en vervolgens als nieuwe taak ingeef 'explorer', start die wel.

Reeds uitgevoerde tools:
Adwcleaner
JRT
Malwarebytes
RogueKiller (Rootkitscanner)
Eset Online Scanner
Emsisoft Emergency Kit - Malware Scan
Ccleaner
Delfix

Helaas zijn er geen logs meer beschikbaar door het uitvoeren van Delfix enkel nog Malwarebytes van deze namiddag.
Als laatste nog even bijvermelden dat UAC niet ingschakelt hoeft te worden. Daarover kunnen we lang en breed discussiëren, maar deze wil ik liever uitgeschakeld houden.

Hopelijk kan iemand me helpen of tips geven hoe ik dit in de toekomst zelf kan oplossen...

In bijlage een RSIT log en het log van Malwarebytes.

Alvast heel erg bedankt!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
@ Dave,

Prima :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Mooi zo.

het probleem bij Internet Explorer lijkt inmiddels opgelost. Via deze fix: http://www.tomshardware.co.uk/answers/i ... -luck.html" onclick="window.open(this.href);return false; Het ging inderdaad om een geïnfecteerde snelkoppeling. In de snelkoppeling van Chrome zie ik niets verdachts, die blijft wel problemen geven, ook na opnieuw installeren van Chrome. Hopelijk kan de malware-expert me daar nog wat in bij staan.
4
whoohow :-) Uiteindelijk toch zelf kunnen oplossen. JRT nogmaals uitgevoerd, die haalde tot mijn verbazing nog wat resten weg. Daarna Chrome nog eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het opstartprobleem heb ik kunnen oplossen met Windows Repair tool van Tweaking.com.

Meekijken is dus niet persé meer nodig. :smileybye:
6
In orde... De logs zitten in bijlage.

Nog even een vraagje; zijn er behalve de tools die ik nu gebruikt heb nog andere up-to-date tools die ik bij een W10 computer kan gebruiken? Dit systeem had een MPC Cleaner infectie en nog een handvol andere. Maar ik merk nog soms dat ik met bovenstaande tools niet het materiaal in huis heb om alles te verwijderen. Ik ben geen loglezer en heb helaas te weinig vrije tijd om daarvoor cursus te volgen bij hijackthis.nl (ooit aan begonnen, maar om dezelfde reden niet afgemaakt).
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hoi Dave,

In principe heb je zowat alle gangbare tools wel gebruikt, helaas is het zo dat er eigenlijk geen één tool is die alles weet op te ruimen.
Ook kan het inzetten van vele tools juist nadelig werken, in het verleden hebben we al eens gezien als je "tool A" draait en vervolgens "tool B" dan b.v. een systeem niet meer op de normale wijze kon starten.
Dat had toen te maken met de zogenaamde "delete on reboot"functie. Maar ook qua detectie kan het uitvoeren van verschillende tools nadelig zijn.
Bijvoorbeeld "tool A" detecteert iets maar weet niet alles te verwijderen, "tool B" zal het dan niet meer detecteren omdat essentiële detectiepunten ontbreken.
Voor een controle kan je dus altijd een log van RSIT plaatsen, die hebben wij zo voor je nagekeken... :good:

Maar dit systeem was dus ook geïnfecteerd met Zbot, ik zou dus zeker alle wachtwoorden op dit systeem en de gebruikte accounts van online-diensten aanpassen na opschoning.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    QQRepair1093;s
    QQRepairFixSVC;s
    C:\Program.exe;f
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "gplyra"=-;r
    C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\gplyra;fs
    C:\Program Files (x86)\Tencent;fs
    autoclean;
    chromelook;
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    installedprogs;
    startupall;
    services-list;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”