Plaats reactie
1
Geachte dames en heren,

Sinds enkele dagen is mijn computer zeer traag geworden. Ik weet niet of het toeval is maar hij is traag geworden nadat er updates zijn geïnstalleerd. Ik weet niet of er een verband is. Gedurende 10-20 seconden reageert de computer niet en daarna heeft hij weer een tijdje de normale snelheid. Het lijkt net of hij steeds ergens mee bezig is. Dit verandert gedurende de dag niet. Ik heb geprobeerd het op te lossen door allerlei programma's en bestanden zoals browsgeschiedenis en cookies enz. te verwijderen maar dit heeft niet geholpen. Zo even heb ik ingelogd op SparkTrust PC Cleaner maar hoewel op jullie site staat dat dit gratis is kwam ik toch voor de oplossing in een scherm waarin werd gevraagd een soort abonnement te nemen. Er waren 1456 problemen gedetecteerd. De detectie was dus wel gratis. Maar om nu zomaar even een abonnement te nemen van € 19,00 per half jaar gaat me even te snel. De computer draait op windows vista.

Graag zou ik uw hulp cq suggesties vernemen.
2
Hallo en welkom op het forum,

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op RSIT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hoi Maxstar,

Bedankt alvast voor de aangeboden hulp. Het heeft even moeite en tijd gekost op de bestandjes te maken en bij te voegen. Gisteren zelf eea geprobeerd door het installeren van Ccleaner en AVG antivirus. Maar echt geholpen heeft het geloof ik niet. Ben zeer benieuwd wat u vindt.

Gr.A3O
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Verwijder als eerste Trusteer Rapport eens, het is namelijk een bekend probleem dat deze het systeem aanzienlijk kan vertragen.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    {D8278076-BC68-4484-9233-6E7F1628B56C};c
    McAfeeFramework;s
    C:\Program Files\McAfee;fs
    C:\Windows\tasks\SparkTrust PC Cleaner Plus opstarten.job;f
    C:\Windows\tasks\SparkTrust PC Cleaner Plus_sch_E36CD90A-EF83-11E5-848C-001AA08DADD8.job;f 
    C:\Windows\tasks\SparkTrust Registration3.job;f
    C:\Windows\tasks\SparkTrust Update Version3.job;f
    C:\Windows\tasks\SparkTrust Update Version3_triggeronce.job;f
    C:\Program Files\SparkTrust;fs
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\McAfeeUpdaterUI];r
    C:\Users\Beheerder\AppData\Roaming\SparkTrust;fs
    C:\Program Files\Common Files\SparkTrust;fs
    C:\ProgramData\SparkTrust;fs
    C:\Users\Beheerder\AppData\Roaming\Secure PC Cleaner;fs
    autoclean;
    chromelook;
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    installedprogs;
    startupall;
    services-list;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hoi Maxstar,

Anti virus is uitgeschakeld. Defender lukt me niet.
Ik probeer zoek.exe als administrator uit te voeren maar hij geeft steeds de code
Kan script engine VBScript voor script C:\users\beheer 1\APP Data\local\temp\os.vbs niet vinden
6
Hallo,

Het verwijderen van Trusteer Rapport is wel gelukt?
Wat betreft Zoek.exe voer eerst de onderstaande tool eens uit, herstart daarna de computer en probeer het nogmaals uit te voeren.

Download Afbeelding TFC en sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hoi Maxstar,

Trusteer Rapport is wel verwijderd. Het toepassen van TFc was ook gelukt (duurde wel even, ging alle users langs zag ik) en de comp. werd opnieuw opgestart. Bij het starten van zoek.exe krijg ik nog steeds die foutmelding (Kan script engine........niet vinden)!!
9
Goedenavond Maxstar,

Uw instructies heb ik uitgevoerd. Zoek.exe verwijderd en opnieuw gedownload. In de veilige modus opgestart. Vervolgens bij het uitvoeren van zoeken.exe (als administrator) krijg ik weer de code "Kan script engine.....temo\os.vbs niet vinden"

Komt dit vaker voor?

mvrgr.
10
Hallo,

Dan gaan we het even op een andere manier proberen.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hallo, bijgaand de bestandjes. Ik ben zeer benieuwd wat hiervan is af te leiden. gr.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”