Plaats reactie
1
Beste leden van dit forum,

Ik wilde vandaag een word bestand openen voor mijn project, maar elke keer als ik dubbel klik op dit bestand dan word ik doorgestuurd naar wikipedia en geeft ie mij een decodeersleutel.
Ik heb zelf geen verstand van computers dus ik hoopte dat iemand mij hiermee kan helpen!

Groeten, Ted
2
Hallo :welkom:

Is dit het enige bestand dat versleuteld is?
Heb je de decodeersleutel gebruikt (doe dat nog niet)

Download de Afbeelding 32 of 64 bit versie van HitmanPro naar het bureaublad. Klik hier voor een uitgebreide handleiding van HitmanPro.

HitmanPro uitvoeren
  • Dubbelklik op "HitmanPro.exe" en klik op "volgende"
  • Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
  • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
  • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
  • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
  • U dient de gratis licentie middels uw e-mailadres te activeren, klik vervolgens op "Activeren".
  • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
  • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
  • Voeg het logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in HitmanPro onder het tabblad geschiedenis > logbestanden)
  • Klik nu op de knop "Herstarten".
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
abbs schreef:Hallo :welkom:

Is dit het enige bestand dat versleuteld is?
Heb je de decodeersleutel gebruikt (doe dat nog niet)

Download de Afbeelding 32 of 64 bit versie van HitmanPro naar het bureaublad. Klik hier voor een uitgebreide handleiding van HitmanPro.

HitmanPro uitvoeren
  • Dubbelklik op "HitmanPro.exe" en klik op "volgende"
  • Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
  • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
  • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
  • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
  • U dient de gratis licentie middels uw e-mailadres te activeren, klik vervolgens op "Activeren".
  • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
  • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
  • Voeg het logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in HitmanPro onder het tabblad geschiedenis > logbestanden)
  • Klik nu op de knop "Herstarten".
Heel erg bedankt voor de reactie! Helaas heb ik blijkbaar al een keer hitman pro geïnstalleerd, ik heb geen toegang tot een gratis trial. Ik wilde nog even wat toevoegen aan mijn probleem; al mijn bestanden (word & afbeeldingen) eindigen nu op .locky in plaats van .doc bij windows
4
Hallo,

Als je geen back-up heb dan heb ik niet zo'n prettig bericht voort je;


1. Sluit als eerste de PC van het internet af, zo kan er immers niet meer gecommuniceerd worden met een command & control server van de malware.

2. Start de computer niet meer in de normale modus op, dit i.v.m. de cryptolocker die actief kan worden en zo wellicht nog meer bestanden zal versleutelen.

3. Start dus als eerste de PC op in de veilige modus, kijk welke bestanden er niet versleuteld zijn, maak hiervan een kopie in een nieuwe map. Comprimeer deze map, en verplaats deze naar bijvoorbeeld een USB Stick.

4. Hier is een onderwerp over cryptolocker en uitleg hoe je kan proberen versleutelde bestanden te reden: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 22&t=17451" onclick="window.open(this.href);return false;

5. Hierna is het verstandig de pc terug te zetten naar fabrieks installatie of een volledige herinstallatie uit te voeren.(er is nog geen oplossing om anders van deze infectie af te komen)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
abbs schreef:Hallo,

Als je geen back-up heb dan heb ik niet zo'n prettig bericht voort je;


1. Sluit als eerste de PC van het internet af, zo kan er immers niet meer gecommuniceerd worden met een command & control server van de malware.

2. Start de computer niet meer in de normale modus op, dit i.v.m. de cryptolocker die actief kan worden en zo wellicht nog meer bestanden zal versleutelen.

3. Start dus als eerste de PC op in de veilige modus, kijk welke bestanden er niet versleuteld zijn, maak hiervan een kopie in een nieuwe map. Comprimeer deze map, en verplaats deze naar bijvoorbeeld een USB Stick.

4. Hier is een onderwerp over cryptolocker en uitleg hoe je kan proberen versleutelde bestanden te reden: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 22&t=17451" onclick="window.open(this.href);return false;

5. Hierna is het verstandig de pc terug te zetten naar fabrieks installatie of een volledige herinstallatie uit te voeren.(er is nog geen oplossing om anders van deze infectie af te komen)
Als eerste nogmaals bedankt voor de tijd en moeite!
Het komt er dus op neer om te redden wat nog niet versleuteld is?
Ik zal dit gaan doen en dan de computer opnieuw installeren!

Deze tekst voeg ik nog even bij, mocht er nog een kans zijn dat jullie hier nog iets nieuws over weten:
!!! BELANGRIJKE INFORMATIE !!!!

Al je bestanden werden gecodeerd met RSA-2048 en AES-128 versleuteling.
Meer informatie over RSA kan je hier vinden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/RSA_(cryptografie" onclick="window.open(this.href);return false;)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Advanced_E ... n_Standard" onclick="window.open(this.href);return false;

Het decoderen van je bestanden is enkel mogelijk met de privé sleutel en decoderingsprogramma,
dat zich op onze geheime server bevind.
Volg één van deze links om je privé sleutel te ontvangen:
1. http://i3ezlvkoi7fwyood.tor2web.org/BE2AEEDA9E430D60" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://i3ezlvkoi7fwyood.onion.to/BE2AEEDA9E430D60" onclick="window.open(this.href);return false;
3. http://i3ezlvkoi7fwyood.onion.cab/BE2AEEDA9E430D60" onclick="window.open(this.href);return false;

Als al deze adressen niet beschikbaar zijn, voIg dan deze stappen:
1. Download en installeer de Tor Browser: https://www.torproject.org/download/download-easy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Na het installeren, start je de browser en wacht tot hij opstart.
3. Typ in the adresbalk: i3ezlvkoi7fwyood.onion/BE2AEEDA9E430D60
4. Volg de instructies op de site.

!!! Je persoonlijke identificatie ID: BE2AEEDA9E430D60 !!!

Ik heb de computer opnieuw ingesteld met behoud van de documenten, maar ben nu office kwijt en de documenten zijn nog altijd beschadigd.

Groeten, Teije
6
Tedisvet schreef: Ik heb de computer opnieuw ingesteld met behoud van de documenten, maar ben nu office kwijt en de documenten zijn nog altijd beschadigd.
Lees aub de stappen goed door die ik had beschreven.
Red eerst de bestanden die niet zijn aangetast (als die er zijn)
Kijk dan of je via "Bestanden herstellen via een schaduwkopie" de versleutelde bestanden kan reden: viewtopic.php?f=222&t=17451" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarna pas de pc opnieuw installeren, dat is zonder behoud van de documenten anders kan je weer zo besmet raken.
Office kan je daarna weer opnieuw installeren (als je daar een originele CD/DVD van heb)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”