Plaats reactie
49
Excuus, je topic is op de achtergrond geraakt. :-[

Stap 1:
Deinstalleer Internet Explorer 11 eens. Hoe je dat doet lees je hier.
Herstart daarna de computer.
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Lukt dit nu wel ?

Stap 2:
Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
50
De SFC /Scannow is zonder problemen verlopen.
Het tekstbestandje heb ik als bijlage toegevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
51
Stap 1:
Download de nieuwste versie van Adobe Flash Player.
Let op: Haal op de website het vinkje weg bij
  • Ja, installeer het gratis hulpprogramma McAfee Security Scan Plus ...
    of
    Ja, installeer Google Chrome als mijn standaardbrowser.
    Vink ook uit Ja, installeer Google Toolbar voor Internet Explorer., indien aanwezig.
en klik dan op Nu bijwerken of Nu installeren.
Installeer het vervolgens.

Stap 2:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Vertel hoe deze actie verloopt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
52
Hij liep nu tot stap 5/5 alleen deze laatste maakte hij niet af. Bij herstart hierna sprong de laptop ook iedere keer weer uit. :w00t:
Wat mij opviel is dat hij verschrikkelijk warm was. Ik heb hem eerst even laten afkoelen. Daarna met de stofzuiger even bij de roosters gezogen om evt opgehoogd stof te verwijderen.

Hierna heb ik systeem herstel moeten laten lopen om hem weer aan het draaien te krijgen.

Misschien wat meer gaan orienteren om de rotzooi progjes etc eruit te krijgen dan te achterhalen waarom hij bovenstaand niet wil doen. Ik heb hier veel belangrijke programma's op, zoals boekhouden, autocad tekeningen etc. Ik kan het dus niet gebruiken dat er dadelijk iets gaat begeven doordat hij vol belast wordt tijdens de test fases om ergens achter te komen.
Over een tijdje komt er een I-mac bij voor de belangrijke dingen en dan gaat ook al het belangrijke spul van deze laptop af. Prioriteit voor mij is nu eigenlijk dat hij wat sneller gaat lopen, met name na het opstarten.
53
Wat mij opviel is dat hij verschrikkelijk warm was.
Dat zou een reden kunnen zijn waardoor hij uit gaat, een soort van zelfbescherming.
Ik heb hier veel belangrijke programma's op, zoals boekhouden, autocad tekeningen etc.
Ik neem aan dat je een goede backup hebt van je belangrijke bestanden, dan wel een volledig systeemkopie.

Download Autoruns.zip
(Autoruns geeft een lijst van programma's die op je pc gestart worden.)

Pak het .ZIP bestand uit in een aparte map, bijv. c:\Autoruns
Start nu in de uitgepakte map het programma autoruns.exe.
Het programma scant je computer bij opstarten direct, wacht deze scan geduldig af.
Na het scannen, klik op menu Options.
Plaats geen vinkje bij Hide Empty Locations.
Plaats geen vinkje bij Hide Microsoft Entries.

Klik op menu File - Save....
Bij "Opslaan als type", selecteer Text (*.txt)
Klik op Opslaan
Post het logbestand als bijlage in een nieuw bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
54
PeterJ schreef:Ik neem aan dat je een goede backup hebt van je belangrijke bestanden, dan wel een volledig systeemkopie.
Ja ik heb wel backup bestanden, maar het is altijd zo'n gedoe als je de hele zooi terug moet zetten.

Hierbij het bestandje van de autoruns.exe
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
55
PeterJ schreef:Ik neem aan dat je een goede backup hebt van je belangrijke bestanden, dan wel een volledig systeemkopie.
Ja ik heb wel backup bestanden, maar het is altijd zo'n gedoe als je de hele zooi terug moet zetten.

Hierbij het bestandje van de autoruns.exe
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
56
Start opnieuw Afbeelding autoruns.exe.
Wacht tot de scan klaar is.
Klik op het tabblad "Everything".
Onder het kopje: "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
Vink uit:
  • "Akamai NetSession Interface"
Onder het kopje "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Active Setup\Installed Components"
Vink uit:
  • "Internet Explorer"
Onder het kopje "Task Scheduler"
Vink uit:
  • "Adobe Acrobat Update Task"
    "Microsoft\Windows\Customer Experience Improvement Program\Consolidator"
    "Microsoft\Windows\Customer Experience Improvement Program\KernelCeipTask"
    "Microsoft\Windows\Customer Experience Improvement Program\UsbCeip"
Onder het kopje "WMI Database Entries - run as Administrator for complete scan"
Vink uit:
  • "BVTConsumer"
Sluit Autoruns en herstart de computer.
Vertel hoe het nu gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
57
Het opstarten is al een stuk sneller. Hij heeft nog steeds een redelijke tijd nodig voordat je "werkzaam" bent na opstarten, maar er zit wel duidelijk vooruitgang in. :dank:
58
Je kan misschien nog wat automatisch startende programma's uitschakelen:

Klik op Start, typ in de witte invoerbalk MSCONFIG en druk op de enter-toets.
Het venster "Hulpprogramma voor Systeemconfiguratie" verschijnt nu.
Open het tabblad Opstarten.
Doorloop de lijst met aangevinkte items en vink uit wat je niet telkens gebruikt als Windows start. In geval van problemen kan je deze eenvoudig weer aanvinken.
Laat in ieder geval je antivirus programma aangevinkt.

Sluit MSCONFIG en herstart je computer.
Na de herstart krijg je een melding van Systeemconfiguratie (=MSCONFIG).
Plaats daarin een vinkje en klik op OK.


Zijn er nog malware gerelateerde problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”