Plaats reactie
1
Hallo,

Mijn laptop is geïnfecteerd met een CTB-locker. Met FRST heb ik een scan uitgevoerd en in de bijlagen staan de logbestanden. Kunnen jullie mij verder helpen om te zorgen dat ik de CTB-locker van mijn laptop kan verwijderen?

Alvast bedankt!

Menno
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Welkom,

Stap 1:
- Sluit als eerste de PC van het internet af, zo kan er immers niet meer gecommuniceerd worden met een command & control server van de malware.
- Start de computer niet meer in de normale modus op, dit i.v.m. de cryptolocker die actief kan worden en zo wellicht nog meer bestanden zal versleutelen.
- Start nu de PC op in de veilige modus, kijk welke bestanden er niet versleuteld zijn, maak hiervan een kopie in een nieuwe map. Comprimeer deze map, en verplaats deze naar bijvoorbeeld een USB Stick.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • globalupdate Helper
    GoHD
    ParetoLogic PC Health Advisor
Herstart de computer.

Stap 3:
We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Peter,

Dank voor je reactie. Ik heb het probleem inmiddels kunnen oplossen door Hitman Pro te gebruiken. Daarmee heb ik alle kwaadaardige bestanden kunnen verwijderen en de melding van de CTB-locker doet zich nu niet meer voor. Gelukkig had ik een backup van mijn bestanden op een externe harde schijf staan.

Ik vind het wel vreemd dat McAfee het virus niet heeft herkend.

Groet, Menno
4
Geen enkele virusscanner geeft 100% garantie en infecties kunnen veranderen waardoor ze nog niet herkend worden.

Voer aub de gegeven stappen nog uit ter controle.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”