Plaats reactie
1
Goeiedag,

Ik heb al wel wat rond gezocht of er al een topic is, maar kon niets vinden. Derhalve deze post...

Ik heb op niet geinfecteerde pc een kickstart USB stick gemaakt.
Deze in de met Cryptolocker geinfecteerde machine gestopt. (Windows10 home, 64bit)
Vervolgens booten van de stick.
Optie 1 en 2 geprobeerd.
Ik krijg herstelprocedure van Windows te zien: "Automatisch herstel voorbereiden", vervolgens "Problemen vaststellen op de computer", en daarna een Windows scherm "Automatisch herstellen - De PC is niet goed gestart"
Keuze uit: button Opnieuw opstarten en geavanceerde opties.

Geen doorstartende Hitman pro scan...

Zie ik iets over het hoofd?

(Overigens laat het cryptolocker virus zich na volledig opstarten (zoals verwacht) niet verwijderen (wel detecteren!) met diverse scanner of cleaners (Hitman Pro, Fsecure, bitfinder)
2
Hallo,

Ik heb niet zo'n goed bericht voor je ;(

1. Sluit als eerste de PC van het internet af, zo kan er immers niet meer gecommuniceerd worden met een command & control server van de malware.

2. Start de computer niet meer in de normale modus op, dit i.v.m. de cryptolocker die actief kan worden en zo wellicht nog meer bestanden zal versleutelen.

3. Start dus als eerste de PC op in de veilige modus, kijk welke bestanden er niet versleuteld zijn, maak hiervan een kopie in een nieuwe map. Comprimeer deze map, en verplaats deze naar bijvoorbeeld een USB Stick.

4. Hier is een onderwerp over cryptolocker en uitleg hoe je kan proberen versleutelde bestanden te reden: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 22&t=17451" onclick="window.open(this.href);return false;

5. Hierna is het verstandig de pc terug te zetten naar fabrieks installatie of een volledige herinstallatie uit te voeren.(er is nog geen oplossing om anders van deze infectie af te komen)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Ik was er al bang voor.
Het was me met een andere laptop wel eens gelukt met Shadow Explorer om eea terug te halen.
Deze gebruiker was echter al zelf aan het 'rommelen' gegaan, zonder de internet verbinding te verbreken... :-[
Werkelijk alles is encrypted!

Toch bedankt voor de reactie.
4
TommieP schreef:Ik was er al bang voor.
Het was me met een andere laptop wel eens gelukt met Shadow Explorer om eea terug te halen.
Deze gebruiker was echter al zelf aan het 'rommelen' gegaan, zonder de internet verbinding te verbreken... :-[
Werkelijk alles is encrypted!

Toch bedankt voor de reactie.
Bedankt voor je terug post, ja voor cryptolocker is er jammer genoeg nog geen oplossing :'(
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”