Plaats reactie
16
Hallo,

Laat deze aanstaan:
Ja HKLM:Run @OnlineArmor GUI Emsisoft GmbH "C:\Program Files (x86)\Online Armor\oaui.exe"
Ja HKLM:Run AvastUI.exe AVAST Software "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui
Ja HKLM:Run ETDCtrl ELAN Microelectronics Corp. %ProgramFiles%\Elantech\ETDCtrl.exe
Ja HKLM:Run HotKeysCmds Intel Corporation "C:\Windows\system32\hkcmd.exe"
Ja HKLM:Run HP Software Update Hewlett-Packard C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
Ja HKLM:Run Persistence Intel Corporation "C:\Windows\system32\igfxpers.exe"
Ja HKLM:Run RtHDVBg Realtek Semiconductor C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVBg64.exe /SF3
Ja HKLM:Run RtHDVCpl Realtek Semiconductor C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s


Zet de rest eens via Ccleaner uit en kijk of de pc sneller opstart.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
aangepast zoals gevraagd - log in bijlage.

Wat me verbaasde is dat er nog HP software staat?

Sinds januari 2012 ben ik niet langer in het bezit van HP scanner.
Ik wist niet beter of ik zou destijds alles van HP verwijderd hebben.

Wat me overigens ook verbaasde is dat de door MBAM gevonden Trojan Installmonster oid
oktober 2013 gedateerd zou zijn.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
18
Mieke schreef:Wat me verbaasde is dat er nog HP software staat?

Sinds januari 2012 ben ik niet langer in het bezit van HP scanner.
Ik wist niet beter of ik zou destijds alles van HP verwijderd hebben.
Na het verwijderen van programma's blijven er vaak restanten over, Ccleaner kan je erbij helpen om restanten op te ruimen.
Maar 100% zekerheid heb je nooit dat alles weg is (meden daarom worden pc's met de jaren trager)
Wat me overigens ook verbaasde is dat de door MBAM gevonden Trojan Installmonster oid
oktober 2013 gedateerd zou zijn.
Moet je nagaan hoe lang je al adware/malware op je pc heb staan, daarom is het ook zo belangrijk om via bv RSIT te kijken of alles weg is.
De tools ruimen niet alles voor je op wat veel mensen denken, daarom laten wij ook extra vervolg stappen doen.
Maar als je zo weer tevreden bent laten we het hierbij :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
19
Wat ik vergat te melden is dat mijn laptop hier vorig jaar? goed door de molen is geweest.
Helaas heb ik toen eea niet af kunnen ronden zoals ik gewild had. Ben goed ziek geweest (maar nu terug op aarde).
Er staat me bij dat ik destijds een speciale HP verwijder tool gebruikt heb.

Ondertussen heb ik nog op bureaublad en volgens mij overbodig staan:

MBAM setup, checkup.txt, back-ups uit april 2013, prefs.js, Syncables.desktop SE (ken ik niet?)

ccsetup508.exe

hosts snelkoppeling, jre.7U45-windows, bluescreenview_se

snelkoppelingen CCleaner, start Emisoft Emergency kit + MBAM

en nog een Emisoft.exe bestand

Kan ik dit allemaal verwijderen?

Verder krijg ik sinds gisteren of zo steeds aanbevelingen om tijdelijk gratis Windows 10 te downloaden.
Is dit echt tijdelijk gratis of?
20
Mieke schreef: MBAM setup,
checkup.txt,
prefs.js,
ccsetup508.exe
hosts snelkoppeling,
jre.7U45-windows,
bluescreenview_se
start Emisoft Emergency kit,
Emisoft.exe bestand
Die mogen allemaal weg.
snelkoppelingen CCleaner, MBAM
Deze mag je behouden en één maal in de week je pc mee scannen/schoonmaken.
back-ups uit april 2013
Syncables.desktop SE: http://nl.hardware.info/reviews/1790/4/ ... gate-cloud" onclick="window.open(this.href);return false;
Of je deze twee wil verwijderen laat ik aan jou over.
Verder krijg ik sinds gisteren of zo steeds aanbevelingen om tijdelijk gratis Windows 10 te downloaden.
Is dit echt tijdelijk gratis of?
Hier kan je alles over Windows 10 lezen: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewforum.php?f=366" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
21
Ok, die 2 heb ik laten staan (voor de zekerheid - zegt mij niets - back-ups openen zou via Windows Media Center moeten?).

Ik kreeg gisteren een melding van Avast over DNS beveiliging?

Verder kwam kwam ik er onlangs bij toeval achter dat mijn IP als "black listed" te boek zou staan.

Ik gebruik/heb geen Outlook geinstalleerd staan. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Onderstaande stond er bij vermeld:

Outbound Email Policy of The Spamhaus Project for this IP range:

This IP address range has been identified by Spamhaus as not meeting our policy for IP addresses permitted to deliver unauthenticated 'direct-to-mx' email to PBL users.
Important: If you are using any normal email software (such as Outlook, Entourage, Thunderbird, Apple Mail, etc.) and you are being blocked by this Spamhaus PBL listing when you try to send email, the reason is simply that you need to turn on "SMTP Authentication" in your email program settings. For help with SMTP Authentication or ways to quickly fix this problem click here.

See also: http://www.spamhaus.org/faq/answers.las ... haus%20PBL" onclick="window.open(this.href);return false;



Removal Procedure

If you are not using normal email software but instead are running a mail server and you are the owner of a Static IP address in the range 92.108.0.0/16 and you have a legitimate reason for operating a mail server on this IP, you can automatically remove (suppress) your static IP address from the PBL database.



About The PBL

The Spamhaus Policy Block List ("PBL") is an international anti-spam system maintained by The Spamhaus Project in conjunction with Internet Service Providers and is used by Internet networks to enforce inbound email policies. The PBL database lists end-user IP address ranges which should not be delivering unauthenticated email to any mail server except those provided for specifically for that customer's use. The PBL lists only IP addresses (not domains or email addresses).

For full information on how the PBL operates please see the PBL Home page and the PBL Frequently Asked Questions.
24
Excuses voor mijn late reactie - het kon niet anders.

Ik denk dat ik de oorzaak weet: we hebben een paar jaar terug een brief van provider ontvangen dat computer niet op orde zou zijn en dataverkeer zou belasten. Oorzaak was de laptop van mijn dochter (die ondertussen niet
meer thuis woont).

Provider is ondertussen in grotere provider opgegaan. Ik zal ze volgende week bellen.

Laptop doet het overigens ondertussen nog perfect ware het niet dat Windows 10 maar wil blijven installeren.
Ik ben net niet panisch/anti-Windows 10 gemaakt vanwege verhalen rondom me dat het verre van goed zou werken
op voorgeinstalleerde systemen. Wat ik nu bij afsluiten doe is stekkers/kabels los en accu er uit.

Start ik de volgende dag weer op ben ik alert en vink ik installeren maar van ellende uit.
Echt ontspannend is het niet.
26
Heb gekeken, het vreemde is dat KB3035583 status voltooid - aanbevolen - 08-10-2015 heeft.Ik wilde net per ongeluk afsluiten en kreeg weer het icoontje dat er updates klaar staan. Updates gingen tot gisteren automatisch - heb gewijzigd naar wel zoeken maar mij laten bepalen of ik geinstalleerd wil hebben (ik meende slim te zijn).

Ik had gistermorgen afgesloten - kwam na een paar uur bij laptop terug en die stond toen nog te ronken om te installeren - heb toen kabels/accu verwijderd.

Als ik nu kijk staat weer Windows 10 in de wacht om geinstalleerd te worden.

Ik heb iets van: waarom ook om ellende vragen - Windows 7 is goed genoeg voor me - laptop 4,5 jaar oud - Windows 7 ondersteunen ze komende jaren nog. Wil ik 10 dan koop ik wel een nieuwe laptop.

Maar nu ik toch op Geschiedenis van de updates zit:

KB2553388 is gisteren mislukt - en op 24 september:

intel corporation graphics adapter wddm1.1 graphics adapter wddm1.2

Het gaat nu mijn verstand te boven - ik draai nog gewoon op Windows 7.
27
Mieke schreef: Maar nu ik toch op Geschiedenis van de updates zit:

KB2553388 is gisteren mislukt - en op 24 september:

intel corporation graphics adapter wddm1.1 graphics adapter wddm1.2

Het gaat nu mijn verstand te boven - ik draai nog gewoon op Windows 7.
Die is van je grafische card, als alles nog goed werkt hoef je die niet te updaten (je beeld)
En anders kan je de driver beter bij intel direct downloaden: https://downloadcenter.intel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik zeg altijd met deze drivers wat goed werkt kan je beter zo laten.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
28
Ok maar hoe kom ik van Windows 10 af?

Mi kan het niet anders of ik heb het installeren gisteren onderbroken.

Ik krijg zo bezoek maar zal h'm aan laten staan.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”