Qvo6 verwijderen

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gesloten
Colivar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013 11:22
OS: Windows 7
AV: AVG
FW: Windows

#1

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem als de persoon in deze topic (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 06&t=10510" onclick="window.open(this.href);return false;).
De eerste stap heb ik alvast gedaan in de bijlage de text bestandjes. Ik heb al verschillende malware scans en antivirus scans uitgevoerd maar deze leverden niks op.
Ik hoop dat u mij kunt helpen.
Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Colivar
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42310
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#2

Hallo en welkom op het forum,

Download Afbeelding zoek.exe naar het bureaublad.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    iedefaults;http://google.nl
    resetieproxy;
    {E7DF6BFF-55A5-4EB7-A673-4ED3E9456D39};c
    desksvc;s
    C:\Program Files (x86)\Desk 365;fs
    C:\ProgramData\eSafe;fs
    C:\Program Files (x86)\Common Files\337;fs
    C:\Users\Carl\AppData\Roaming\Desk 365;fs
    C:\Program Files (x86)\Desk 365;fs
    C:\Users\Carl\AppData\Roaming\eIntaller;fs
    chromelook;
    firefoxlook;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Colivar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013 11:22
OS: Windows 7
AV: AVG
FW: Windows

#3

Bedankt voor de snelle reactie! In de bijlage het text bestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42310
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#4

Hoi,

Start Zoek.exe nogmaals met het volgende script.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Windows\tasks\FreeHDSport TV-codedownloader.job;f
    C:\Windows\tasks\FreeHDSport TV-enabler.job;f
    C:\Windows\tasks\FreeHDSport TV-updater.job;f
    C:\Windows\tasks\Plus-HD-2.2-codedownloader.job;f
    C:\Windows\tasks\Plus-HD-2.2-enabler.job;f
    C:\Windows\tasks\Plus-HD-2.2-firefoxinstaller.job;f
    C:\Windows\tasks\Plus-HD-2.2-updater.job;f
    C:\Program Files (x86)\FreeHDSport TV;fs
    C:\Program Files (x86)\Plus-HD-2.2;fs
    nbdbmopeebalgaeghmjoegpkngglikgn;chr
    autoclean;
    shortcutfix;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Colivar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013 11:22
OS: Windows 7
AV: AVG
FW: Windows

#5

De nieuwe zoek-results.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42310
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#6

Hoi,

Zoek.exe heeft flink wat verwijderd, voer ter controle ook het volgende nog eens uit.

1. Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK
Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal.
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht als bijlage.


2. Download de Afbeelding 32 of 64 bit versie van HitmanPro naar het bureaublad. Klik hier voor een uitgebreide handleiding van HitmanPro.
  • Dubbelklik op "HitmanPro.exe" en klik op "volgende"
  • Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
  • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
  • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
  • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
  • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
  • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
    Post dit logje.
  • Klik nu op de knop "Herstarten".
Colivar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013 11:22
OS: Windows 7
AV: AVG
FW: Windows

#7

Hierbij deze twee logs.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42310
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#8

Hoi,

Zijn er nu momenteel nog problemen merkbaar of functioneert alles weer naar behoren?
Colivar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2013 11:22
OS: Windows 7
AV: AVG
FW: Windows

#9

Alles functioneert naar behoren! Ik ben onder de indruk van uw expertise. Heel erg bedankt voor uw hulp.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42310
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#10

Hoi,

Graag gedaan, bedankt voor het compliment en fijn dat er geen problemen meer zijn... :good:

Voer nu als laatste nog even het programma "Delfix" uit, deze zal alle gebruikte tools en bijbehorende logbestanden van uw computer verwijderen.
  • Download "Delfix by Xplode" naar het bureaublad.
    • Dubbeklik op "Delfix.exe" om de tool te starten, wanneer u een melding van het gebruikersaccountbeheer krijgt staat u dit toe.
    • Vink nu de volgende items aan:
      • Remove disinfection tools
      • Purge System Restore
      • Reset system settings
    • Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Tot slot hieronder nog een overzicht met advies over de onderstaande onderwerpen:
  • Windows Updates
  • Software Updates
  • Wachtwoorden wijzigen
  • Beveiligingssoftware
  • Veilig gebruik van het internet
Windows Updates
Beveiligingsupdates voor Windows bieden bescherming bieden tegen nieuwe en doorlopende bedreigingen van uw privacy en uw computer. De beste manier om beveiligingsupdates te krijgen is het inschakelen van automatische updates van Windows en op de hoogte te blijven van actuele zaken op het gebied van beveiliging. Op de onderstaande link leest u hoe u de automatische updates kunt instellen en hoe u kunt controleren of er updates voor Windows beschikbaar zijn.
Software Updates
Naast het installeren van de beschikbare updates voor Windows is het ook heel belangrijk om uw overige software up-to-date te houden, verouderde software kunnen namelijk kwetsbaarheden bevatten die misbruikt kunnen worden door kwaadaardige programma's zoals virussen en malware. Op de onderstaande links kunt u nalezen hoe u uw software up-to-date kunt houden.
Beveiligingssoftware
Om de kans op een her-infectie te minimaliseren kan je naast de gebruikte beveiligingssoftware een aanvullende malwarescanner installeren zoals Malwarebytes Antimalware of Emsisoft Anti-Malware. Beide beveiligingspakketten zijn gratis als on-demand malwarescanner te gebruiken als aanvulling op uw geïnstalleerde virusscanner of ander beveiligingspakket, de gratis versie bieden echter geen real-time bescherming.
De betaalde versies bieden beide echter wel real-time bescherming, waarbij Malwarebytes Anti-Malware puur ontwikkeld is om te gebruiken als aanvullende malwarescanner en Emsisoft Anti-Malware ook geschikt om als primair beveiligingspakket te gebruiken.
Daarbij is de licentie van "Malwarebytes Anti-Malware" life time en dat houdt in dat dit geen jaar-licentie of dergelijke is die aan een bepaalde tijd is gebonden maar een éénmalige uitgave is.
Wachtwoorden wijzigen
De meeste malware maakt een uitgaande verbinding met een Command & Control-server waarbij er vertrouwelijke gegevens zoals bijvoorbeeld inloggegevens worden buitgemaakt, indien uw computer geïnfecteerd is geweest is het dan ook raadzaam om al uw gebruikte wachtwoorden te wijzigen.
Veilig gebruik van het internet
Wees altijd alert op het internet, zowel bij het bezoeken van websites als het downloaden van software. Hieronder een aantal informatieve artikelen.
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”