Plaats reactie
17
Hoi Abbs,

Ik ga zo meteen de opstartprogramma's uitschakelen, maar wilde ook nog even benoemen dat de laptop met minimale belasting (1 Word document, 2 Excel documenten en 3 tabs in Chrome) behoorlijk heet wordt, zo heet dat het onprettig aan de vingers voelt. Daar zit denkelijk ook nog een probleem!
18
Ik heb alle opstartprogramma's uitgeschakeld, en de laptop start nu (logischerwijs) veel sneller op, maar tien minuten na het opstarten is hij nog steeds traag. Waar hij normaal gesproken Word binnen twee tot drie seconden opende, duurt het nu toch echt tien tot twintig seconden. Hetzelfde geldt voor Chrome en andere programma's. En hij blijft erg heet aanvoelen, wat ook nooit een probleem was voor die ellende met de AVG-resten.
19
Hallo,

Je mag bij de opstarters weer terug zetten wat je wil.

Zijn de koel uitgangen stofvrij?

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
20
Hoi Abbs,

Het programma geeft de melding "Disk not found". Best gek, gezien het feit dat ik gewoon alles met mijn laptop kan doen op dit moment, toch?
23
Hallo,

Dan ziet Crystal Disk Info die niet.

IK heb nog even naar je schijf gekeken en kan goed begrijpen dat je pc je zwaar heeft.
Drive c: (Windows ) (Fixed) (Total:211.1 GB) (Free:12.38 GB) NTFS
Drive d: (Recovery Image) (Fixed) (Total:25.18 GB) (Free:3.23 GB) NTFS

Je C schijf staat te vol voor een goede werking, doe het volgende eens:

Verwijder Panda Dome van je pc en herstart je pc, hierna neemt Defender de standaard virusscanner het weer over (zo niet zet hem aan).
Met Defender kan je voorlopig vooruit want deze behoort sinds Windows 10 bij de betere gratis antivirus scanner.

Ook zou je bij deze laptop een exsterne schijf kunnen gaan gebruiken om daar je bestanden op te kunnen zetten zodat
je meer ruimte op C krijgt. Ik raad dat aan om daar nu al mee te beginnen zodat we kunnen kijken of je laptop beter gaat draaien.

Laat weten of deze stappen hebben gewerkt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
24
Hoi Abbs,

Panda Dome is niet in de programmalijst te vinden. Ik heb het programma destijds gedeïnstalleerd voordat ik AVG installeerde (Panda beviel me helemaal niet en met AVG had ik eerder goede ervaringen). Staan er dan nog resten van Panda op mijn schijf, net als met AVG de afgelopen dagen?

Je hebt gelijk over mijn harde schijf, dat weet ik stiekem ook wel. De laptop hiervoor had een 1TB schijf (geen SSD) en mijn IT-persoon heeft geprobeerd de belangrijkste bestanden (op mijn aanwijzen, ik trek volledig het boetekleed aan) over te zetten op deze SSD. De 1 TB schijf heb ik nu als extern station. Ik dacht alleen niet dat dat het huidige probleem was, omdat het zich niet voordeed voor de problemen van de afgelopen dagen. Ik ga vanavond direct grote mappen overzetten. Moet ik daarna nog iets speciaals doen, of is dat direct schoon/vrij?

Zou het nog nuttig zijn om de audiodrivers van HP opnieuw te installeren? Ik loop nu met mijn werk er toch tegenaan dat het storen (en een soort knetteren) lastig wordt.

Sorry dat ik zo lastig ben!
25
Hallo,

Je bent niet lastig hoor maar dan gaan we het anders doen:



Stap 1.
Gebruik de de Panda Generic Uninstaller eens om Panda restanten te verwijderen: Handleiding


Stap 2.
Doe schrijfopruiming (ook de systeembestanden) Handleiding.


Stap 3. Afbeelding
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
26
Hoi Abbs,

Vanavond ben ik bezig geweest met het overzetten van grote bestanden en mappen. Daarbij zijn me een paar dingen opgevallen die misschien aanwijzingen zijn voor waar het probleem zit: de overdrachtssnelheid is heel erg laag. Over 12 GB heeft mijn laptop (van SSD via USB naar normale harde schijf) ruim vier uur gedaan. Als ik dan in Taakbeheer kijk wat mijn processor en geheugen in beslag neemt, is dat regelmatig "interrupts van het systeem" (hoger dan 90%, vaak bijna 100, maar 0 geheugen), en Antimalware Service Executable van Defender (0-20%, 200 MB geheugen). Google Chrome neemt volgens mij ook meer in beslag dan zou moeten (5 tabbladen, 960 MB geheugen).

Morgen ga ik met je instructies aan de slag, maar de afbeelding bij de eerste bullet van stap 3 wordt niet goed weergegeven. Kun je het in woorden omschrijven?
27
Guenevere schreef: Morgen ga ik met je instructies aan de slag, maar de afbeelding bij de eerste bullet van stap 3 wordt niet goed weergegeven. Kun je het in woorden omschrijven?
Je bedoelt FRST nog eens uitvoeren.

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie: Als administrator uitvoeren.

Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: Addition.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
28
Hoi Abbs,

Ik weet niet of de Panda-uninstaller heeft gedraaid, ik kan het programma opstarten als administrator, dan hoor ik mijn laptop even werken, maar verder gebeurt er niets en krijg ik geen meldingen. Ik heb de laptop na ongeveer drie kwartier opnieuw opgestart, zoals de handleiding vermeldt. Ik nam aan dat eventuele processen dan wel beëindigd waren (en zag ook geen uninstaller bezig in Taakbeheer).

Hierbij de twee logs. Het storende geluid vindt niet alleen plaats bij streamen, merk ik, maar ook bij geluidsmeldingen van Windows zelf.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
29
Hallo,

We gaan eerst de pc schoonmaken en dan het kijken voor het geluis problem.
Doen we laatste restjes van Panda via FRST verwijderen:

Stap 1.
Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Fixlist.txt
Stap 2.
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen Handleiding
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Scanner", klik op "Rapporten".
Dubbelklik op het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest je hier.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
30
Hoi Abbs,

Zo! Het lijkt alsof de laptop nu iets sneller is. Bij dezen de fixlog en het Malwarebytes rapport!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”