Gesloten
1
Beste,
had sinds gisteren vermoeden omwille van moeilijke opstarten.
deze avond de regelmatige controle gedaan van Anti-malware en Anti-virus. Anti-malware was oké.
antivirus programma melde dat ik eerst het programma moest verwijderen. Alleen: het lukt niet. Afbeelding iedere keer dat ik uninstall probeer, krijg ik nieuwe zip Afbeelding Afbeelding ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
uitgepakte zip: Afbeelding Please, kunnen jullie helpen? Bedankt al voor het vele leeswerk; joodemyr (laptop van echtgenote)
2
Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Beste PeterJ,
zoals gevraagd, hierbij de 2 bestanden. Met dank voor de snelle reply.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Download de Cloud_AV_Uninstaller.exe.
Let op: Verplaats het naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op Afbeelding Cloud_AV_Uninstaller en klik op "Als administrator uitvoeren".
Volg de instructies die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Vertel of dit gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Beste PeterJ,
Moet nu reageren vanaf mijn vaste pc; geen internet meer. Iets met fout IP-adres

GEDAAN OP HAAR LAPTOP
de .exe op bureaublad geplaatst; R-muisknop en uitvoeren als administrator; Antivirus is weg ... maar dan "geen internet meer" ... zie reden hierboven
6
Heb je geen internet meer nadat je Cloud_AV_Unistaller gebruikt hebt of al daarvoor ?
Maak een screenshot of foto van de melding die je krijgt.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Het internet is weggevallen "NA" het verwijderen.
Hopelijk komen onderstaande foto's goed door. Afbeelding Afbeelding
8
Klik in je eerste screenshot op "Problemen vaststellen"
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Indien er iets niet duidelijk is, maak er dan een foto van en post deze in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt als verplaats deze naar de probleem-computer in dezelfde map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Blijkbaar verstoort Cloud_AV_Uninstaller de netwerk verbinding.

Doe het volgende:

Stap 1:
Download de bijlage fixlist.txt en bewaar dit bestand op het bureaublad van Myriam. Op het bureaublad staat als het goed is ook FRST64.
Start FRST64 nog niet.

Stap 2:
Download de Cloud_AV_Uninstaller.exe.
Let op: Verplaats het eerst naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op Afbeelding Cloud_AV_Uninstaller en klik op "Als administrator uitvoeren".
Volg de instructies die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 3:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart. In dit geval het bureaublad.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Dag PeterJ,
uw puntje 1. Fixlist.txt en FRST64.exe staan op bureaublad.
uw puntje 2. Cloud_AV_uninstaller is gedownload... ook naar bureaublad.   -   ik voer dit programma uit als 'administrator'.     -     de laatste instructie is dat er automatisch een reboot zal volgen     -     net voor het  klikken op "OK" is er nog perfecte internetverbinding.     Na de opstart ... geen internetverbinding meer.
Ben daar al verplicht om 'laatste herstelpunt' te gebruiken om a) internet terug te krijgen  en  b) u dit bericht te kunnen schrijven.

Ik voer nu toch maar puntje 3. uit.   -   klikte niet (zoals voorheen) op scannen, maar nu meteen op "FIXEN".
Hierbij dan ook het fixlog.txt bestandje.
Fixlog.txt
  -   Hopelijk komt dit goed aan.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Ben daar al verplicht om 'laatste herstelpunt' te gebruiken om a) internet terug te krijgen  en  b) u dit bericht te kunnen schrijven.
Als je geen internet op de probleem-computer hebt, gebruik dan een andere computer om berichten hier te plaatsen.
Heb je weer Panda Free Antivirus op de probleem-computer door een herstelpunt te gebruiken ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Oké, ik vermoed dat ik best eens opnieuw probeer. 
1. bij opstart (mogelijks niks mee te maken...) update 'Adobe Reader Update beschikbaar'; krijg op het einde bericht: 'Update mislukt... kan oudere versie niet verwijderen'.
2. Download de bijlage fixlist.txt , FRST64.exe en Cloud_AV_Uninstaller op bureaublad deze probleemcomputer. Afbeelding 2a. alle programma's dicht; daarna de Cloud... als administrator uitvoeren. Herstart PC dient te gebeuren - klik OK to reboot.
----------------------------------------------------- 
Op de laptop geen internet meer; mededeling = "onbekend netwerk, geen internettoegang".
----------------------------------------------------- 
3. Op de laptop activeer ik nu de FRST64.exe
3a. WIN firewall alles uitgeschakeld; ook Malwarebytes-Antimalware
      opstarten FRST64.exe; vraag = toestaan wijzigingen aan te brengen = JA
      Afbeelding      geklikt op OK, daarna op "Fixen" .
     Hieronder bijlage: Fixlog.txt.
     http://www.filedropper.com/fixlog_1
Laatst gewijzigd door PeterJ op 29 jun 2017 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: opmaakcode verwijdert
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”