Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13683
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: browser hijack

di 16 mei, 2017 09:03:54

Hallo,

Dan gaan we verder kijken;

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

 
okeee
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 17
Lid geworden op: za 13 mei, 2017 22:37:34
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: XP
AV: avast
AM: malwarebytes

Re: browser hijack

wo 17 mei, 2017 19:57:07

Beste, hierbij de log. 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13683
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: browser hijack

wo 17 mei, 2017 20:14:30

Hallo,

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Hoe is het hierna?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
okeee
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 17
Lid geworden op: za 13 mei, 2017 22:37:34
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: XP
AV: avast
AM: malwarebytes

Re: browser hijack

wo 17 mei, 2017 23:17:58

jammer genoeg zit het er nog steeds. het is hardnekkig!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13683
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: browser hijack

do 18 mei, 2017 10:28:11

Hallo,

Download Afbeelding RogueKiller naar het bureaublad.

RogueKiller installeren
  • Klik met de rechtermuisknop op RogueKiller.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kies de taal die je wil gebruiken (RogueKiller is alleen in het Engels, Duits en Frans) klik "OK".
  • Zet een vinkje voor "Install 32 and 64 bits versions", Klik "Next".
  • Bij de Licentie Disclaimer hoef je niks in te vullen, en ga je verder met installeren.
RogueKiller uitvoeren
  • Start het programma, als er word gevraagd om de EULA / Disclaimer te accepteren Klik "Accepteer".
  • RogueKiller opent, Klik bovenin op tabblad "scan", Klik vervolgens op Afbeelding
  • Wacht vervolgens geduldig tot de scan gereed is, gebruik de computer intussen niet voor andere zaken.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u op de knop "Open Report", nu wordt het logbestand geopend, Klik "Export TXT".
  • Kies "Bureaublad" om het logje op te slaan, en geef de naam RK Scanlog als bestandsnaam, klik daarna op "Opslaan".
  • Voeg dit logbestand vervolgens als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
okeee
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 17
Lid geworden op: za 13 mei, 2017 22:37:34
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: XP
AV: avast
AM: malwarebytes

Re: browser hijack

do 18 mei, 2017 16:43:05

hallo, hierbij de RK Scanlog. 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13683
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: browser hijack

do 18 mei, 2017 18:13:30

Hallo,

We gaan Afbeelding RogueKiller opnieuw gebruiken.
  • Start het programma, als er word gevraagd om de EULA / Disclaimer te accepteren Klik "Accepteer".
  • RogueKiller opent, Klik bovenin op tabblad "scan", Klik vervolgens op Afbeelding
  • Wacht vervolgens geduldig tot de scan gereed is, gebruik de computer intussen niet voor andere zaken.
  • Wanneer de scan gereed vink deze regels aan klikt daarna op de knop "Remove Selected".

[PUP.Gen0] HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{6E993643-8FBC-44FE-BC85-D318495C4D96} (C:\PROGRA~1\COMMON~1\WONDER~1\WONDER~1\WSHelper.exe)
[PUM.SecurityCenter] HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Security Center | UpdatesDisableNotify : 1
[PUM.HomePage][Chrome:Config] Default [SecurePrefs] : homepage [http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/gs/action/mdk2/mdk2_b2_screen002.jpg]
[PUM.HomePage][Chrome:Config] Default [SecurePrefs] : session.startup_urls [http://cfs4.tistory.com/image/3/tistory/2008/03/18/21/50/47dfba8a14496]


  • Wanneer de scan klaar is ( Finisch) klikt u op de knop "Open Report", nu wordt het logbestand geopend, Klik "Export TXT".
  • Kies "Bureaublad" om het logje op te slaan, en geef de naam RK Scanlog als bestandsnaam, klik daarna op "Opslaan", sluit hierna met de knop "Finish".
  • Voeg dit logbestand vervolgens als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
okeee
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 17
Lid geworden op: za 13 mei, 2017 22:37:34
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: XP
AV: avast
AM: malwarebytes

Re: browser hijack

za 20 mei, 2017 00:59:27

Beste, hierbij de log.

en ik heb even internet geprobeerd, en het is nog niet verholpen. 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13683
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: browser hijack

za 20 mei, 2017 09:54:28

Hallo,

Verwijder Google Chrome eens even geheel van de computer en voer daarna oldchromeremover uit.
Maak eerst indien nodig een backup van je bladwijzers: http://www.clickx.nl/hintsentips/123974 ... adwijzers/
 
Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".
Selecteer Google Chrome en verwijder deze geheel van de computer.
 
Download vervolgens Afbeelding Old Chrome Remover naar bijvoorbeeld het bureaublad.
                             
  • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
  • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.
 
Afbeelding
 
  • Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
  • Krijg je de melding "chrome not detected” sluit je het programma en herstart je computer.
  • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
  • Herstart de computer en download Google Chrome en installeer deze opnieuw.
 





 
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
okeee
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 17
Lid geworden op: za 13 mei, 2017 22:37:34
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: XP
AV: avast
AM: malwarebytes

Re: browser hijack

za 27 mei, 2017 16:11:58

ik heb wat vreemde dingen opgemerkt: 

nog voordat ik chrome uninstalled had, rebootte ik de pc. daarna had ik geen last meer van het probleem, terwijl ik verder niks verwijderd had of iets dergelijks. na een paar dagen had ik de pc weer rebooted, maar daarna kwam het probleem weer terug.

daarna heb ik chrome verwijderd, en de remove tool gebruikt. daarna chrome weer opnieuw geinstalleerd, maar het probleem is er weer. 
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13683
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: browser hijack

za 27 mei, 2017 21:05:02

Hallo,

Doe deze twee stappen na elkaar:

1. Google Chrome Browserinstellingen terugzetten:
  1. Open Chrome op uw computer.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op Meer Afbeelding Instellingen.
  3. Klik onderaan het scherm op Geavanceerde instellingen weergeven.
  4. Klik onder het gedeelte 'Instellingen resetten' op Instellingen resetten.
  5. Klik op Resetten in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.
    Afbeelding
  6. Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.
Met deze stappen wordt geen volledige reset uitgevoerd. Sommige instellingen, zoals lettertypen of toegankelijkheid, worden niet verwijderd.


2. Chrome-synchronisatie opnieuw instellen:
Volg deze stappen om het synchroniseren te stoppen en de gesynchroniseerde gegevens te wissen.
  1. Open uw Google Dashboard. Zorg ervoor dat u bent ingelogd op uw Google-account.
  2. Klik onderaan het scherm op "Synchronisatie resetten" om te stoppen met synchroniseren en al uw gesynchroniseerde gegevens te wissen.
    Afbeelding
  3. Klik op "OK", het wissen van gesynchroniseerde Chrome-gegevens is voltooid.
  4. Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren, en meldt u daarna weer aan.
Opmerking: U hoeft dit slechts één keer te doen. Het synchroniseren wordt gestopt op al uw apparaten en uw gesynchroniseerde gegevens worden verwijderd uit uw Google-account.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
okeee
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 17
Lid geworden op: za 13 mei, 2017 22:37:34
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: XP
AV: avast
AM: malwarebytes

Re: browser hijack

ma 29 mei, 2017 21:00:23

Ik heb dit zojuist uitgevoerd, het heeft niet geholpen. 
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13683
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: browser hijack

di 30 mei, 2017 08:59:47

Hallo,

Het is alleen in Google Chrome?

Download Afbeelding OTL naar het bureaublad.

OTL uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op "OTL.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Wanneer er een melding verschijnt van het gebruikersaccountbeheer klik dan op "Ja / Yes".
  • Vink bovenin OTL de optie "Scan all users" aan.
  • Klik nu op de knop "Run Scan" Afbeelding.
  • Wanneer OTL gereed is zullen er twee log bestanden worden geopend met de naam (OTL.txt) en (Extras.txt).
  • Voeg beide bestanden nu als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
okeee
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 17
Lid geworden op: za 13 mei, 2017 22:37:34
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: XP
AV: avast
AM: malwarebytes

Re: browser hijack

do 01 jun, 2017 23:47:30

dat klopt, ik heb het alleen bij chrome gemerkt. bij opera, wat ik ook veel gebruik, merk ik niks vreemds.

er werd geen 'extra' log gemaakt, maar de andere log wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13683
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: browser hijack

vr 02 jun, 2017 08:51:41

Hallo,

1. Start OTL opnieuw.
  • Kopieer en plak In het Custom Scans/Fixes Afbeelding veld de onderstaande code.
    :Commands
    [CREATERESTOREPOINT]
    :OTL
    DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] --  -- (WDICA)
    DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] --  -- (PDRFRAME)
    DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] --  -- (PDRELI)
    DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] --  -- (PDFRAME)
    DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] --  -- (PDCOMP)
    DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] --  -- (PCIDump)
    DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] --  -- (lbrtfdc)
    DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] --  -- (i2omgmt)
    DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] --  -- (Changer)
    DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Unknown] --  -- (a28bajg1)
    O27 - HKLM IFEO\asw6noti.exe: Debugger - C:\Programs Files\Alwil Software\Avast4\aswRegSvr.exe\ File not found
    @Alternate Data Stream - 146 bytes -> C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\TEMP:0FF263E8
    @Alternate Data Stream - 125 bytes -> C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\TEMP:5C321E34
    @Alternate Data Stream - 103 bytes -> C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\TEMP:76650B61

    :Files

    :Commands
    [purity]
    [EMPTYFLASH]
    [resethosts]
    [emptytemp]
    [reboot]

  • Klik vervolgens op de Run Fix knop, bovenaan het venster.
  • Laat het programma ongestoord zijn werk doen. De pc zal na afloop opnieuw opgestart worden.
  • Na het opnieuw opstarten word een nieuw logje geopend plaats dat in je volgende antwoord.


2. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download de Afbeelding Junkware Removal Tool naar het bureaublad.

Junkware Removal Tool uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op JRT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk bij het commandprompt venster op een willekeurig toets om door te gaan, vervolgens zal er een back-up van het register gemaakt worden.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten