Plaats reactie
2
Uni code (UTF8) is een tekencodering; een manier om tekens op te slaan. Meer info hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/UTF-8

Blijkbaar heeft de afzender ervoor gekozen om zijn e-mails op die manier te verzenden. Mogelijk heeft hij dat per ongeluk gedaan, want het is niet de meest gangbare codering.

Vraag de afzender mailtjes niet in die code te versturen, maar in West-Europees (ISO). Dit is in te stellen in : Extra > opties > verzenden; klik op de button internationale instellingen en kies de juiste.

Het bovenstaande geldt wanneer de afzender Outlook Express gebruikt.
Voor Windows Live Mail (WLM) geldt: klik in WLM op de donkerblauwe knop, die links van Start staat. Kies Opties > Mail > tabblad Verzenden > Klik op de knop 'Internationale instellingen...' en kies dan West-Europees (ISO). Klik daarna op OK. Sluit de andere vensters door eerst te klikken op Toepassen en daarna op OK.
4
Topic verplaatst naar >>  Computer problemen & vragen » Netwerken / Internet / email en messengers
toy schreef:Dat antwoord had ik op internet zelf al gevonden.
porrelaar schreef:Blijkbaar heeft de afzender ervoor gekozen om zijn e-mails op die manier te verzenden. Mogelijk heeft hij dat per ongeluk gedaan, want het is niet de meest gangbare codering.
Maar het bovenstaande is dan wel het antwoord op je vraag. ::)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
toy schreef:Waarom zou iemand dat bewust doen?
Dit kan ook vanzelf gebeuren zie hier bij G Mail.
Telkens als je een bericht verzendt, selecteert Gmail automatisch een geschikte codering voor de taal waarin het e-mail is opgesteld. Het is echter mogelijk dat de ontvanger het bericht niet goed kan weergeven.
Als je contactpersonen problemen hebben met het weergeven van e-mails die je verzendt, raden we je aan 'UTF-8' (Unicode) voor alle uitgaande berichten te gebruiken. UTF-8 is een standaard codering die door veel e-mailclients wordt ondersteund.
http://support.google.com/mail/bin/answ ... swer=22841" onclick="window.open(this.href);return false;
10
G Mail was ook maar een voorbeeld, bij andere accounts en e-mail software is dit dan vast ook wel het geval en dat bedoelde ik.
11
Wessel schreef:G Mail was ook maar een voorbeeld, bij andere accounts en e-mail software is dit dan vast ook wel het geval en dat bedoelde ik.

sorry, wat bedoel je met dat laaste?

weet al wat je bedoelt , beetje last met lezen merk ik ;D
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”