Plaats reactie
1
Sinds gisteren zijn er in totaal vijf cliënt computers die de volgende foutmelding geven bij het aanmelden.

Windows heeft uw zwervend profiel niet geladen en probeert u nu op basis van uw lokaal profiel aan te melden. Wijzigingen in het profiel worden niet naar de server gekopieerd wanneer u zich afmeldt. Uw profiel werd niet geladen omdat er al een kopie van de profielmap op de server bestaat die niet de juiste beveiligingsinstellingen heeft. De huidige gebruiker of de groep Administrator dient de eigenaar van de map te zijn. Neem contact met de netwerkbeheerder op.

Zodra ik op deze pc's met een andere gebruikersnaam en wachtwoord inlog krijg ik echter dit probleem niet, dus het probleem moet hem in de configuratie van de server zitten.
Maar ik heb eindeloos gezocht op het net, maar niks bruikbaars gevonden.
De instellingen op de server staan allemaal goed ook de profiles map, want anders hadden alle cliënts dit probleem moeten hebben.

Maar het vreemde is dat bij het afmelden het profiel wel weggeschreven wordt naar de server... ??? (De MS wonderen zijn de wereld nog niet uit.)

De cliënt PC is Windows 2000 SP4 en de server is een Win 2003 sbs.
2
Log op één voor één voor op de probleem pc's in en negeer de gegeven foutmelding, zorg ervoor dat de cliënt pc ingelogd blijft.
Hernoem nu de profiel map op de server naar gebruikersnaam.OLD.

Start nu de cliënt pc opnieuw op, nu wordt het lokale profiel opnieuw weggeschreven naar de server.
Als het goed is zal het probleem nu verholpen moeten zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik heb het profiel een andere naam gegeven op de server en de cliënt computer opnieuw gestart en dan is inderdaad het probleem verholpen.

Maar zodra de cliënt computer helemaal uitgeschakeld wordt is het probleem weer terug.
Ik heb het profiel al eens helemaal verwijderd (dus niet hernoemen) en dan werkt het bij een koude start wel, maar na een tweede koude start ook niet meer.
5
Vergelijk de instellingen qua rechten eens met de gebruikers die geen problemen hebben?
Dit ga ik gelijk even nakijken want het is nu toch al een latertje (overuren) ;)

Maar net wel schokkend bericht gekregen tijdens de wekelijkse beleids-vergadering, alle workstations en sommige servers worden dit jaar nog vervangen :'(
Het plan wat op tafel kwam is een complete citrix omgeving, dus geen volledige desktop workstations meer ?

Maar ik ga de tip zeker proberen, en hoop dat ik het probleem wel op kan lossen voordat dit niet meer kan.
6
Inderdaad waren er verschillen in de toegekende rechten, hoe dit kan is mij een raadsel maar ik heb het probleem nu opgelost.

Hardstikke bedankt^^
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”