Plaats reactie
1
Hallo!

Ik heb wat problemen met internet. Ik maak gebruik van bedraad internet (of hoe dat ook mag heten :P) en de verbinding wordt heel vaak verbroken wanneer ik probeer te posten, sites en/of filmpjes wil laden. Als ik dan op het icoontje van Netwerken ga staan, worden er 3 tot 4 netwerken weergegeven en dan staat er bij: Alleen Lokaal. Het probleem is een begonnen toen mijn huisgenoot een kastje heeft geinstalleerd op mijn kamer waardoor mijn internet via het stroomnet naar zijn kamer ging. Nu is dat kastje weer weg en zit ik op mijn oorspronkelijke aansluiting maar nu heb ik nog steeds dit haperende internet. (althans ik denk dat het toen begonnen is).

Ik heb totaal geen weet wat voor informatie jullie van mij nodig hebben om mij te kunnen helpen, maar dat zal ik wel horen neem ik aan.

Ik het afgelopen maand met HJT forum gecommuniceerd om mijn computer weer schoon te krijgen en dat is inmiddels gelukt, dat probleem is opgelost. Internet is het enige probleem nog.

In ieder geval al super bedankt voor jullie tijd!

Met vriendelijke groet,
Alex~
2
alex_probleem schreef:Als ik dan op het icoontje van Netwerken ga staan, worden er 3 tot 4 netwerken weergegeven en dan staat er bij: Alleen Lokaal.
Heeft de PC ook een draadloze netwerkkaart, schakel deze eens helemaal uit.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
3
Wat ook nog wel eens wil helpen, is de stuurprogramma's van je netwerkkaart opnieuw installeren.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
4
Vladimir schreef:Wat ook nog wel eens wil helpen, is de stuurprogramma's van je netwerkkaart opnieuw installeren.
Kan je me uitleggen hoe? Ik weet namelijk niets van computers.
Maaike schreef:
alex_probleem schreef:Als ik dan op het icoontje van Netwerken ga staan, worden er 3 tot 4 netwerken weergegeven en dan staat er bij: Alleen Lokaal.
Heeft de PC ook een draadloze netwerkkaart, schakel deze eens helemaal uit.
Ik heb het netwerkcentrum geopend en vervolgens "draadloos netwerken beheren" aangeklikt en daar heb ik 1 draadloos netwerk uit verwijderd, maar ik heb niet echt kunnen vinden hoe je die kaart uit moet schakelen. dus eigenlijk dezelfde vraag als aan vladimir.

Groeten en bedankt voor jullie hulp en tijd,
Alex~
5
Meestal heb je ergens een knopje zitten om je draadloze netwerk uit te schakelen. (Er van uitgaande dat het een laptop is)

Wat voor computer heb je (merk model) en wat voor besturingssysteem gebruik je?

Voor windows 7 ga je naar je configuratie scherm, Systeem en dan naar apparaat beheer.

Onder netwerk vind je je draadloze adapter en bedrade adapter. Als je rechts klikt op 1 van de adapers zie je een aantal opties waaronder uitschakelen en deinstalleren. Afbeelding Kies hier voor deinstalleren (of verwijderen. Ik weet niet wat de NL versie zegt:P) en doe dit voor beide adapters. (eigenlijk alles wat er onder netwerk staat. Start de computer opnieuw op en windows zal automatisch de nieuwe stuurprogramma's installeren. Als het goed is moet je netwerk dat weer goed werken.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
6
Hoi,

Ik heb gedaan wat je zegt maar het is er niet echt beter op geworden, ik moet nog veel te vaak f5-en enzv. Kan ik die draadloze netwerkadapter uitschakelen? Zoja welke is dat? De volgende twee staan er bij mij in:

Atheros AR5009 802.11a/g/n/ WiFi adapter <--- ik d8 dat het die was...maar voor de zekerheid.
Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E GBE NIC

Als dit niet werkt enige andere ideeën?

bedankt voor jullie tijd!!!
7
alex_probleem schreef: Atheros AR5009 802.11a/g/n/ WiFi adapter <--- ik d8 dat het die was...maar voor de zekerheid.
Dit is idd de goede, je kan hem via je apparaatbeheer uitschakelen. Op de zelfde manier als dat je de stuurprogramma hebt verwijderd, maar dat nu kies je uitschakelen.

Als dat het probleem niet oplost, heb ik wat meer informatie nodig.
Merk en type computer en wat voor besturingssysteem.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
8
Als het een laptop is test deze dan eens op een andere (vaste) aansluiting, en als je dan geen problemen hebt ligt het gewoon niet aan je PC of laptop maar aan de aansluiting of router.
Dit lijkt mij het beste om eerst eens uit te testen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
9
alex_probleem schreef:Het probleem is een begonnen toen mijn huisgenoot een kastje heeft geinstalleerd op mijn kamer waardoor mijn internet via het stroomnet naar zijn kamer ging. Nu is dat kastje weer weg en zit ik op mijn oorspronkelijke aansluiting maar nu heb ik nog steeds dit haperende internet. (althans ik denk dat het toen begonnen is).
En als je dat kastje nu weer eens aansluit, heb je dan hetzelfde probleem?
10
Forza schreef:Als het een laptop is test deze dan eens op een andere (vaste) aansluiting, en als je dan geen problemen hebt ligt het gewoon niet aan je PC of laptop maar aan de aansluiting of router.
Dit lijkt mij het beste om eerst eens uit te testen.
Ik zal mijn huisgenoot van de week even vragen of ik dat even mag proberen. bedankt voor je hulp!
Vladimir schreef:
alex_probleem schreef: Atheros AR5009 802.11a/g/n/ WiFi adapter <--- ik d8 dat het die was...maar voor de zekerheid.
Dit is idd de goede, je kan hem via je apparaatbeheer uitschakelen. Op de zelfde manier als dat je de stuurprogramma hebt verwijderd, maar dat nu kies je uitschakelen.

Als dat het probleem niet oplost, heb ik wat meer informatie nodig.
Merk en type computer en wat voor besturingssysteem.
Heb ik gedaan, internet werkt nu wel redelijk, zie beneden aan mijn post voor een speedtest link en daarbij staat ook nog een vraag. bedankt voor je hulp!
Cynthax schreef:
alex_probleem schreef:Het probleem is een begonnen toen mijn huisgenoot een kastje heeft geinstalleerd op mijn kamer waardoor mijn internet via het stroomnet naar zijn kamer ging. Nu is dat kastje weer weg en zit ik op mijn oorspronkelijke aansluiting maar nu heb ik nog steeds dit haperende internet. (althans ik denk dat het toen begonnen is).
En als je dat kastje nu weer eens aansluit, heb je dan hetzelfde probleem?
Ik denk niet dat dat het internet wat ik nu heb veel goeds zal doen (aangezien het nu wel redelijk gaat). Bedankt voor je hulp!!!

----------overall------------

Ik heb hier een link van speedtest.net: http://www.speedtest.net/result/1145844293.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu weet ik dat dat niet heel slecht internet is maar dat was in het begin veel hoger. Er stond op die site ook dat ik een film in 3 minuten download terwijl dat vroeger 1 min was, ik weet niet of dat weer te maken is of dat ik blij moet zijn met wat ik nu heb...(sorry als ik een beetje muggenzift...)

Met vriendelijke groet en super bedankt voor jullie tijd, moeite en kennis,
Alex~
12
Wessel schreef:De internet snelheid zal niet het probleem zijn. Afbeelding Zit er niet ergens toch nog een virus wat het probleem geeft, je het schoonmaakplan eens uitvoeren.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 206&t=3904" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het hele schoonmaakplan op HJT forum gedaan en daarna werd ik daar geholpen alle verkeerde dingen eraf te halen (o.a. met combofix, GMer, HJT), raad je me nog steeds aan om dit te volgen?

Gr,
Alex
13
Hoi,

Je kan de computer eens ter controle scannen met MBAM.

Download MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Bij problemen!!! (Lees de onderstaande instructies)
  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Plaats hiervan eens het logje ter controle.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Hoi,

Ik heb denk ik de oplossing van het probleem gevonden, misschien niet heel snugger maar ik heb die WIFI adapter uitgeschakeld en daarna alle draadloze verbindingen verbroken en dan blijk dat ik totaal geen verbinding meer heb (ook al zit mijn kabel gewoon in de muur en in mijn laptop) dus volgens mij heeft de woningorganisatie mijn verbinding afgesloten dus ik denk dat ik dan automatisch overgeschakeld ben op draadloos. Het gekke is dat ik niets gehoord heb van mijn huisbaas dus ik ga er achter aan!

Hier toch nog even een logje van malware want er zat nog wat rommel in volgens dat programma (kheb het verwijderd en opnieuw opgestart):


Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
http://www.malwarebytes.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Databaseversie: 5704

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.18999

7-2-2011 20:28:48
mbam-log-2011-02-07 (20-28-48).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 152292
Verstreken tijd: 5 minuut/minuten, 32 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Met vriendelijke groeten en SUPER bedankt voor jullie tijd, moeite en kennis!!!

Alex
15
alex_probleem schreef:Hier toch nog even een logje van malware want er zat nog wat rommel in volgens dat programma (kheb het verwijderd en opnieuw opgestart):
Kan je het vorige log-bestand ook eens plaatsen.
alex_probleem schreef:Ik heb denk ik de oplossing van het probleem gevonden, misschien niet heel snugger maar ik heb die WIFI adapter uitgeschakeld en daarna alle draadloze verbindingen verbroken en dan blijk dat ik totaal geen verbinding meer heb (ook al zit mijn kabel gewoon in de muur en in mijn laptop) dus volgens mij heeft de woningorganisatie mijn verbinding afgesloten dus ik denk dat ik dan automatisch overgeschakeld ben op draadloos. Het gekke is dat ik niets gehoord heb van mijn huisbaas dus ik ga er achter aan!
Dit zou heel goed kunnen dat je met de WiFi adapter automatisch verbinding heb gemaakt met een onbeveiligd WiFi netwerk, de storingen / haperingen zijn dan ook gelijk te verklaren. (signaal verlies)
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”