Plaats reactie
1
Hallo,

Mijn ouders hebben hun internet abbo opgezegd en nu wil ik zelf een internetabbo aanvragen.
Alleen weer ik niet welke...
Ik wil goed en snel kunnen internetten en downloaden.
En ook een goede stabiele draadloze verbinding.
De modem komt in de woonkamer te staan en ik zit het meest met mijn laptop op zolder.

Wat is aan te raden?

Groetjes Danny
3
Welke regio (Zuid holland) / voorkeur provider is natuurlijk ook van belang bij deze keuze.
Je kan hier voor Ziggo (kabel) gaan of ADSL van KPN.
Als je toch een nieuwe aansluiting neemt kijk dan eens of er in jouw buurt als glasvezel beschikbaar is.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
4
Hallo,

Ik heb gekeken of er glasvezel beschikbaar is in mijn woonplaast (Lekkerkerk) maar niet dus, alleen in grote steden, ik zou dus liever voor ADSL willen gaan van KPN omdat ik niet weet hoe het in zijn werk gaat via de kabel, en we hebben ook geen kabel tv omdat wij digitenne hebben... ik weet ook niet of dat nodig is, en volgens mij zit ik in het UPC gebied? want volgens mij is kabel ook beter dan ADSL?
6
Maaike schreef:heb je al een postcode check gedaan bij Ziggo?
Ja heb ik gedaan en helaas is Ziggo hier niet beschikbaar, wat ik enorm jammer vind wat heb liever Ziggo dan UPC...
En heb ook bij UPC gekeken daar moet ik als ik 'Fiberpower' internet wil óók een kabelabbo nemen voor televisie...
Daar zit ik dus helemaal niet op te wachten omdat ik Digitenne van KPN heb...is ook een stuk goedkoper, en heb geen zin om dubbel te gaan betalen voor tv... :crash:
En Glasvezel hebben wij hier (nog) niet... was ook wel te verwachten in zo'n dorp als dit... :oops:
8
Hallo,

Ik heb internet van KPN besteld 16MB/s Download en 2MB/s Upload.
Ik krijg vanaf 15 september internet, ik weet niet wanneer het internet van mijn uitders afloopt maar dat zien we dan wel...

Is het aan te raden om een Router aan te sluiten voor goede draadloze verbinding? omdat de modem beneden komt te staan en ik op zolderkamer zit met mijn laptop?
(Wij hebben nu een draadloze modem van Tele2 (54MB/s) en daar valt het signaal geregeld van weg...)
9
Ik weet niet wat voor modem je krijgt van KPN, maar dit moet je gewoon eerst even uit testen.
Als het signaal echt zo slecht is en uitvalt kan je natuurlijk van die stopcontact adapters gebruiken om je PC bedraad aan te sluiten op de modem.
If it ain't broken, don't fix it
10
De standaard routers van KPN blinken niet echt uit in zendvermogen. Het eea heeft ermee te maken dat het een gecombineerd apparaat is (DSL Modem en wifi accesspoint).

Je hebt eigenlijk 3 opties:
1. De beste oplossing is een UTP kabel naar de zolder trekken. Op deze manier heb je de beste verbinding.

2. Zoals Angel@ zegt, netwerkadapters voor het stroomnet. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor er goede verhalen over.

3. Een betere accesspoint gebruiken. Engenius accesspoints hebben standaard een zendvermogen van 100 mW. Ten opzichte van de standaard KPN accesspoint wordt je bereik meer dan verdubbeld. Als je met je oude accesspoint net aan verbinding had, moet het met een Engenius zeker gaan.

Mijn keuze zou eigenlijk altijd een UTP zijn .
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
11
Okey, als ik de modem binnen heb ga ik het zeer zeker uittesten.
Als de verbinding slecht is denk ik dat ik een Ethernet kabel (is dat het zelfde als UTP?) naar boven trek en daar een Router neerzet zodat ik boven sowizo een goed signaal heb, of is het aan te raden die juist beneden neer te zetten? (ik bedoel dan een zogenaamde N router)
12
Ethernetkabel is idd UTP.

Als je je kabel helemaal naar boven trekt, kan je net zo goed de UTP in je netwerkkaart van je pc pluggen.
Wil je wifi, dan is het het beste om het accesspoint (wifirouter) op de tussenverdieping neer te zetten. Dan heb je zowel beneden als boven het beste ontvangst.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”