Plaats reactie
76
Black Tiger schreef: Blijft natuurlijk het feit dat je met oude handel aan het werken bent v.w.b. php en dat je beter nieuw met php 7.4 kunt beginnen (minstens) of nog beter php 8.1.
Ik ga er binnenkort eens even voor zitten. 7.4 had ik al gedaan, maar ga 8.1 proberen. Enne, nogmaals hardstikke bedankt!!!
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
77
Geen probleem. Doe rustig aan, van snel doen krijg je alleen maar het bomen en bos verhaal.
Succes alvast en fijn weekend!
Greetings, Black Tiger.
78
Black Tiger schreef: Blijft natuurlijk het feit dat je met oude handel aan het werken bent v.w.b. php en dat je beter nieuw met php 7.4 kunt beginnen (minstens) of nog beter php 8.1.
GerardX schreef: Ik ga er binnenkort eens even voor zitten. 7.4 had ik al gedaan, maar ga 8.1 proberen.
Inmiddels staat php 8.1 binnen te komen en heb ik ondertussen (als afsluiter van dit draadje) een blijk van waardering gedoneerd.
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
79
Black Tiger schreef: Als ik naar de originele handleiding ga kijken
Bedoel je hiermee de originele handleiding van phpBB3? Ik kon t.n.t. nergens zo'n handleiding vinden, anders waren dingen mij misschien makkelijker afgegaan.
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
80
GerardX schreef: Bedoel je hiermee de originele handleiding van phpBB3?
Nee er onder stond het commando wat ik in die handleiding zag. Ik doelde op de originele handleiding wat je gebruikt had om phpBB op een Raspberry te installeren.
PhpBB3 zelf heeft geen handleiding, althans niet in het Nederlands, wel in het Engels.

https://www.phpbb.com/support/docs/
GerardX schreef: (als afsluiter van dit draadje) een blijk van waardering gedoneerd.
Dank je wel, daar zal de forum eigenaar happy mee zijn, altijd fijn!
Greetings, Black Tiger.
81
Black Tiger schreef: Ik doelde op de originele handleiding wat je gebruikt had om phpBB op een Raspberry te installeren.
Die heb ik niet gebruikt. Dankzij jouw collega Maxstar, die mij op peppo8o.com attendeerde voor installering op een thuis'server' en jouw hulp, ben ik zo ver gekomen als ik nu ben :).
PhpBB3 zelf heeft geen handleiding, althans niet in het Nederlands, wel in het Engels.
https://www.phpbb.com/support/docs/
Yep. ik heb hem (helaas een pdf-bestand maar die krijg ik nog wel klein via m'n RISC-PC, denk/hoop ik) opgehaald en een dezer dagen wil ik die toch maar weer gaan bestuderen. Ik heb een tik om Engelstalige handleidingen te willen vertalen omdat dat later toch makkelijker leest en al doende leer je daar veel van.
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
82
GerardX schreef: die mij op peppo8o.com attendeerde voor installering op een thuis'server
Dat is ook een echte handleiding, dat is dus ook waar ik op doelde. ;)
Maar maakt verder niet uit, zolang je maar niet denkt dat er ergens een betere handleiding zou zijn waar ik van zou weten. Als die er al is, dan is me dat niet (meer) bekend.

Inderdaad is het wel zo dat als je in het Engels leert het vaak gemakkelijker is omdat er veel meer te vinden is in het Engels v.w.b. instructies dan in het Nederlands.
Mijn Linux installaties op de servers zijn ook altijd in het Engels om die reden, nooit in het Nederlands.
Wel mijn Windows machine is in het Nederlands, maar evt. foutmeldingen vertaal ik in m'n hoofd meteen naar het Engels, dan begrijp ik ze zelfs soms beter, klinkt misschien vreemd maar is wel zo. :D
Greetings, Black Tiger.
83
Black Tiger schreef: GerardX schreef:
die mij op peppo8o.com attendeerde voor installering op een thuis'server
Dat is ook een echte handleiding, dat is dus ook waar ik op doelde.
Oke, helder :). Ben het helemaal met je eens, zo zouden ze altijd moeten zijn! Heb nog wel een poosje zitten worstelen met het implanteren van het taalpakket en die Giuseppe daar met een e-mail op geattendeerd.
Maar maakt verder niet uit, zolang je maar niet denkt dat er ergens een betere handleiding zou zijn waar ik van zou weten. Als die er al is, dan is me dat niet (meer) bekend.
Mij ook niet. De "phpBB 3.3 Proteus Documentation", waarvan ik inmiddels de pagina's 1 t/m 5 m.b.t. het instellen van m'n geinstalleerde phpBB3 geraadpleegd (en vertaald) heb, in elk geval niet.
Inderdaad is het wel zo dat als je in het Engels leert het vaak gemakkelijker is omdat er veel meer te vinden is in het Engels v.w.b. instructies dan in het Nederlands.
Mee eens.
Wel mijn Windows machine is in het Nederlands, maar evt. foutmeldingen vertaal ik in m'n hoofd meteen naar het Engels, dan begrijp ik ze zelfs soms beter, klinkt misschien vreemd maar is wel zo.
Snap ik. In m'n jonge jaren ben ik de halve wereld over gelift en uiteindelijk in Australie terecht gekomen. Toen ik weer terug in Nederland was, dacht ik nog lang in het Engels (en nog weleens), maar ik vind onnodig Engels maar niks en onze taal heeft echt geen gebrek aan voldoende woorden/begrippen.
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
84
GerardX schreef: maar ik vind onnodig Engels maar niks en onze taal heeft echt geen gebrek aan voldoende woorden/begrippen.
Nee dat klopt, maar omdat bij computers alles Engels gebaseerd is, dan is het wel handig als men wat Engels kent. Velen kennen dat niet of onvoldoende, en dan is het wel handig als iemand bepaalde instructies ook in het Engels kan lezen.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”