Plaats reactie
1
hoi,
ik gebruik thunderbird met 5 verschillende emailadressen, (4 x gmail en 1 x hotmail).
nu heb ik ineens? een probleem met 2 gmail-emailadressen, als ik een bericht verstuur naar 1 van mijn eigen email adressen dan komt ie wel netjes aan maar met de verkeerde afzender-email adres.
bv, ik verstuur een bericht met pietje@gmail.com naar klaasj@gmail.com, dan lees ik bij klaas@gmail.com dat ik een bericht heb van jantje@gmail.com ?
oftewel, de afzender klopt niet.
hoe krijg ik dit weer goed/synchroon ?

bvd, ben.
2
Het beste is dan even bij Thunderbird gaan controleren. Want dan is de kans dat Thunderbird (vermoedelijk bij een update) eenzelfde SMTP gebruikt omdat het allemaal Gmail is, in plaats van de juiste gegevens te gebruiken.
Je zult dus feitelijk voor elk Gmail adres een aparte SMTP voor Gmail moeten hebben, waarschijnlijk staan er enkele gekoppeld.

Ik weet niet of je Engels kent, maar hier staat uitgelegd hoe je dat moet controleren en evt. aanpassen.
https://support.mozilla.org/nl/questions/1321943
Voor "edit" moet je dan op "bewerken" klikken. En settings is instellingen.
Mocht je er niet uit komen, laat het gerust weten.
Greetings, Black Tiger.
3
had het net"opgelost" voor ik jouw bericht hier las.
heb op thunderbird (met enig risico van berichten te verliezen maar achteraf geen probleem dus) de niet goed functionerende accounts verwijderd en weer terug gezet, en nu is alles weer normaal zoals het hoort.
dus opgelost.

ff oftopic, kreeg gister een mail van microsoft dat er ongewone inlog was op mijn hotmail account, ik zag een ip adres uit de usa, dus heb mijn wachtwoord meteen veranderd, maar vandaag kreeg ik weer dezelfde melding van microsoft.
het lijkt me stug dat ze mijn nieuwe ww hebben kunnen hacken, dat is gegenereerd door mozzilla zelf ?
weet wel dat ik de laatste tijd lichtelijke gestoord wordt van de meldingen van microsoft sinds ze lopen te donderen met die nieuwe authenticatie methode met thunderbird.
4
weet wel dat ik de laatste tijd lichtelijke gestoord wordt van de meldingen van microsoft sinds ze lopen te donderen met die nieuwe authenticatie methode met thunderbird.
Ik weet niet wat er de laatste week aan de hand is, maar er zijn best veel mensen die een dergelijk bericht gehad hebben. Het gaat hierbij om een 31.x.x.x ip adres. Als je dat gaat opzoeken dan kom je er al snel achter dat dit niet alleen uit de USA is maar zelfs een ip adres van Microsoft is.

Er zijn mensen die dachten dat er een lek in Thunderbird zou zitten. Maar dan kan men zich afvragen waarom dan de waarschuwing alleen een Microsoft ip betreft. Verder is het zo dat minstens een van mijn zussen ook Outlook gebruikt. Dus het gebeurt niet alleen bij Thunderbird.
Op andere forums ben ik er ook al een paar tegen gekomen.

Dus ik denk dat er op dit moment een storing plaats vindt in de authenticatie bij Microsoft zelf en dat daarom ook de waarschuwing een Microsoft ip betreft. Daar gaat ergens iets mis lijkt het, gezien de schaal waarop dit gebeurd. Dus ik zou me er niet al te druk over maken op dit moment.
Greetings, Black Tiger.
5
" Dus ik zou me er niet al te druk over maken "

ik maak me er niet echt druk om maar het is gewoon rete irritant :crash:
prettige avond verder, groeten ben.
6
Helemaal mee eens. Een van de hoofdredenen dat ik geen hotmail/outlook gebruik, mede vanwege het feit dat ze spam nog maar 10 dagen bewaren.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”