Plaats reactie
1
Mijn schoonzus heeft onlangs een nieuwe laptop gekocht. Op haar oude computer gebruikte ze nog altijd livemail van windows. Ze vroeg mij of het mogelijk was haar emails over te zetten naar outlook, dat ze op haar nieuwe laptop gaat gebruiken.
Is dit mogelijk, en hoe kan ik dit doen ?
Alvast bedankt voor een reactie.
2
gewoon de account van live mail configureren in Outlook.
Dan haalt die alles binnen, ook wat er nu op dit moment uit het verleden allemaal op die account staat.
Maar bestaat die LiveMail eigenlijk nog wel ?
3
Dank voor je antwoord. Het bestaat inderdaad nog maar wordt niet meer ondersteunt.
Maar hoe kan ik de livemail account configureren in outlook ? Al haar emails staan op de oude desktop en outlook heb ik geinstalleerd op de nieuwe laptop.
4
Normaliter is het gewoon een kwestie van haar e-mail adres en wachtwoord invoeren als nieuw account in Outlook van de nieuwe desktop.
Daarna synchroniseren (mail ophalen/verzenden) en dan zou als het goed is alles worden opgehaald zoals Digicafé al aangaf.

Tenzij er in het verleden gebruik gemaakt is van pop3 in plaats van imap. Dan zal er geexporteerd moeten worden, dat is een heel ander verhaal.
Ik zou eerst even zorgen dat je het livemail account gewoon werkend krijgt op de nieuwe laptop en dan kijken wat er gebeurt.
Greetings, Black Tiger.
6
Nee, dat is een lokaal bestand op de oude PC (bij de meeste clients) Hangt ervan af hoe ze voordien die Live Mail gebruikte (die ken ik nl. niet zo goed)
7
Adresboek is een verhaal apart, dat zou je eventueel wel kunnen exporteren. Als het echt de oude Windows Live Mail is, dan heb je kans dat ie niet meer wil importeren voordat je er een aanpassing aan doet (puntkomma naar komma omzetten). Het beste kun je dan exporteren naar een met komma's gescheiden bestand (.csv) dat is veelal compatible met andere mail programma's.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”