Plaats reactie
1
FileZilla heb ik jaren tot volle tevredenheid gebruikt, maar al tijden redelijk traag bij het maken van verbinding, uploaden van bestanden en herpakken van de verbinding. Nu had ik FileZilla al eens opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd maar helaas. Nu heb ik WinSCP vandaag geïnstalleerd en alle data uit FileZilla geïmporteerd, met als resultaat dat dit programma wel lekker snel werkt zoals voorheen ook het geval was bij FileZilla.

Nu las ik net op Security.nl dat FileZilla weer crap bundelt in het installatiepakket. Ook hier wordt wordt WinSCP als alternatief aangegeven. Bye bye FileZilla en welkom WinSCP. 8:)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
ben ik helemaal met je eens.
't is even wennen (ik werkte jaren met blazeftp maar moest over omdat provider sftp ging eisen) aan waar je moet klikken, maar dan wil je niet meer iets anders...!
3
Ik moet helemaal niks hebben van Filezilla. In het verleden ook al vage problemen van meegemaakt. Tevens meerdere verbindingen tegelijk, zonder te vragen en ook automatisch FTPS verbindingen proberen te maken zonder dat dit gevraagd is. allemaal vertraging.

Om die reden gebruik ik al jaren FlashFXP. Dat is wel betaald maar voor een prijs van 30 dollar voor een lifetime licentie met updates is dat goed te doen.
Anders gebruik ik FTP programma's als FTP optie van Total Commander (en het gratis alternatief), WinSCP maar ook Classic FTP free en FireFTP werken ook uitstekend.
Aan klanten adviseer ik meestal FireFTP of Classic FTP als ze een gratis client willen.
omdat provider sftp ging eisen
Bedoel je hier niet FTPS? Want SFTP gaat over SSH en de meeste hosters wensen geen SSH toegang en gebruiken een ssl certificaat en dat is FTPS.
Greetings, Black Tiger.
4
't gaat hier over een site die bij strato wordt gehost, zeer tot tevredenheid overigens.
zij bedoelen inderdaad SFTP:
'Is de verbinding via SFTP niet versleuteld? Dan wordt je wachtwoord onbeschermd naar de STRATO server gestuurd. Dit wachtwoord kan dus onderweg worden gelezen, waardoor je pakket kwetsbaar is voor aanvallen van hackers.
Gebruik de volgende gegevens om de verbinding te configureren: Server: ssh.strato.com, Poort: 22'.

ik heb verder geen kennis over de technische verschillen van al die protocollen, maar het lijkt er dus op dat je veronderstelling in de juiste richting gaat.....
5
Server: ssh.strato.com, Poort: 22'.
Dat klopt inderaad. SFTP gaat over SSH zoals ik schreef en dat is normaliter inderdaad poort 22.
FTPS is via SSL en gaat normaliter via poort 990. Qua beveiliging maakt het weinig uit, het is allemaal prima. Maar is wel leuk om te weten wie wat gebruikt. Het was mij niet bekend dat Strato SFTP was gaan verplichten. Maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Steeds meer hosters beginnen ook TLS/SSL voor mail te verplichten.
Greetings, Black Tiger.
7
Hahahahaha. Ja Powerdesk da's ook lang geleden, zelf nooit gebruikt. Maar ik heb ook een geregistreerde versie van TC. Van usenet met bijgeleverde sleutel. :D
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”