Plaats reactie
16
katy schreef: Eigenlijk ontbreekt mij hierbij een soort van assistent(e) die al dit soort zaken oplost, terwijl ik dankbaar knik.
Daar is o.a. dit forum voor, voor iedere vraag en/of probleem is uiteindelijk wel een oplossing te vinden.

Wat betreft het maken van een schermafbeelding (PrinstScreen / Screenshot) is heel eenvoudig.

1. Middels de toets Prt Sc (Print Screen maak je een screenshot van het volledige scherm op dat moment.
2. Middels de toetscombinatie Alt + Prt SC maak je een screenshot van het geselecteerde venster op dat moment.

Via beide opties plaats je de schermafbeelding op het klembord. Om de screenshot op te slaan doe je het volgende.

3. Open Microsoft Paint via het startmenu of zoekvenster door Paint in te typen, klik op dit programma.
4. Druk nu op de toetscombinatie Ctrl + V, klik vervolgens op Bestand en Opslaan als om de afbeelding (screenshot) op te slaan.

Wil je de opgeslagen screenshot hier op het forum invoegen klik je op Add image to post onderaan het berichtvenster. Klik dan op Kies afbeelding en selecteer de screenshot op de computer. Nu verschijnt deze automatisch in het geplaatste bericht.


Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Dag Maxstar, dank je wel voor deze reactie op mijn laatste 2 berichten. Maar ik ben het niet helemaal met je eerste opmerking eens. Je kent me niet, anders had je begrepen wat ik bedoelde.
Ik was eerst lid van het NCF en daarna kwam Piep er bij. Dat waren 3 jaren waarin ik merkte dat een forum niet bij mij hoorde. Let wel:" niet bij mij hoorde", niet: "waar ik niet bij hoorde".
Ik begon bij het NCF met een probleem en dat loste op. Maar later merkte ik op Piep duidelijk: het is leuk om met mensen om te gaan in een forum, het is leuk om een aandeel te leveren op het gebied waar je wat van weet, en waar je toch wel goed in bent, maar het is helemaal niet leuk om een computerprobleem te hebben! Ik merkte dat alles wat me dan aangedragen werd, niet tot mij doordrong, en ik weet hoe dat kwam. Want hoewel het niet aardig is om te moeten zeggen: ik ben vanaf mijn 20e in het onderwijs werkzaam geweest, en ik ontdekte dat het maar weinigen gegeven is om iets te leren aan iemand die echt weinig tot niets van iets, in dit geval een computer, weet. Geen kritiek hoor: ieder zijn vak, nietwaar? Soms ervaar ik dit zelf zoals nu, maar vaak lees ik het in een forum en merk ik dat de taaksteller wat kunstjes uitvoert, maar er niets van begrijpt en dus ook niets van leert. Maar zijn probleem is opgelost, so what.
Maar voor mij is er morgen licht aan de horizon, hoor!

Ik had vanmorgen 10 screenshots op mijn klembord, jaja. Maar bij het overbrengen naar mijn bericht bleef ik steken over onnozele dingen. En echt, dan begrijp ik het opeens: dit is niet mijn ding. Stop er mee en ga een verhaaltje schrijven, dat is meer mijn ding. Dus ik heb jouw reactie goed gelezen, ik maakte de shot via personalcomputercare, waar ik op geabonneerd ben, en wie weet heb ik nog wel eens zo'n ding nodig. Maar ik ben weer gelukkig bij mezelf terug en het probleem dat ik had, zie ik gewoon niet meer!
Maar...héél erg bedankt voor je reactie: ik hoop dat je niet meer van die malle heksen in je forum krijgt. Ik volsta nu weer met iedere dag het forum te bekijken en me te verbazen over veel wat ik lees.

groetjes, Katy
  • "Geluk komt niet vanzelf"
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”