Na een herinstallatie van Thunderbird met daarin 2 accounts (een eigen email en een Gmail) krijg ik bij het ophalen van de email de volgende melding:
"Kan de e-mail niet naar de postbus schrijven. Zorg ervoor dat u schrijfrechten hebt op het bestandssysteem en dat u genoeg schijfruimte hebt om de postbus te kopiëren"
De wachtwoorden en serverinstellingen staan goed, dat lijkt gezien de melding ook niet het probleem. De map waarin Thunderbird de berichten wil plaatsen ( C:\Users\Naam\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\u66orrw1.default-release\Mail\pop.gmail.com) bestaat ook gewoon.
Het lijkt te maken te hebben met de instelling "Global Inbox gebruiken" waarbij alle post in één postvak IN komt te staan. Zet ik die optie namelijk uit, dan komt alle post wel gewoon binnen zonder foutmelding.
Ik wil eigenlijk toch wel graag van één postvak IN gebruik blijven maken, dat heeft ook altijd gewerkt met beide accounts.
Is dit op te lossen ?
2
Loop de instellingen nog eens na.
https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-en-gmail
https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-en-gmail
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Ik denk niet dat het daar in zit. Als ik Global Postvak IN uitschakel werkt alles wel, alleen heb ik dan twee keer een postvak IN en dat wordt voorkomen door de Global postvak IN instelling.
Overigens heb ik ze uiteraard wel even vergeleken......
Overigens heb ik ze uiteraard wel even vergeleken......
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
4
Werken beide accounts niet of b.v. Gmail wel?
Zie ook deze tip: https://www.carnaghan.com/knowledge-bas ... e-mailbox/
Zie ook deze tip: https://www.carnaghan.com/knowledge-bas ... e-mailbox/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Hebben beide e-mail-accounts dezelfde 'Message Store Type' zie voorgaande link om dat te controleren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Ik denk dat je de fout inderdaad gevonden hebt. Mijn "eigen" email is type Mbox en de Gmail is (voorzover ik het kan zien) Mailbox.
Beide zijn overigens niet te wijzigen,
Daar moet ik dus even naar gaan zoeken, ben in ieder geval op de goede weg gezet.
Beide zijn overigens niet te wijzigen,
Daar moet ik dus even naar gaan zoeken, ben in ieder geval op de goede weg gezet.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
8
Ik gebruik zelf geen Thunderbird, maar misschien zit het in de permissies van Windows in de verschillende folders. Controleer van beide folders van de e-mail-accounts eens de permissies. Zie dit bericht,
https://support.mozilla.org/en-US/quest ... wer-936659
https://support.mozilla.org/en-US/quest ... wer-936659
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Probleem opgelost door Thunderbird geheel te de-installeren, daarna de profielmappen (die achterblijven) handmatig te verwijderen en ook alle restanten uit het register te zoeken en te verwijderen.
Daarna een schone installatie en nu zijn beide mailboxen van het zelfde type (mbox) en werkt alles weer naar behoren.
Bedankt voor het op de juiste koers zetten.
Daarna een schone installatie en nu zijn beide mailboxen van het zelfde type (mbox) en werkt alles weer naar behoren.
Bedankt voor het op de juiste koers zetten.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
11
Mooi dat het probleem op deze manier is verholpen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)