Plaats reactie
1
Beste forum gebruikers,

Jaren geleden kocht ik microsoft ofice 2007 aan ( in de winkel ) .Ik gebruik het nu nog op mijn oudere Acer ,die nu op win10 draait ,als ik deze aankocht was het win7 in de latste maanden , nadien gratis een upgrade gedaan naar win10.Ik ben geen downloader, geen spelletjes etc ( ben al enkele jaren op pensioen ) voor mij is het mails , dagelijks nieuws , weer sites etc.
Ik zou nu de Hd willen vervangen door een SSD en daar een office 2019 opzetten , die ik kocht op ebay ...hopelijk lukt het  en lukt het niet ,ja dan plaats ik de office 2007 er terug op .,ik zou dan na het plaatsen van de SSD er een verse win 10 opzetten , heb net zo'n opstart win10 stick aangemaakt op de microsoft site....als ik lees op forums is een uograde van win7 naar win10 toch geen echte win10 versies. 
Maar nu is de vraag ,op forums lees ik dat in office outlook het pts files zijn , ik zou graag de volledige outlook ( dus alle mails folders en onderverdelingen ...of hoe noemen ze dat ) overzetten naar de office 2019 .Ik heb heel veel mails die ik niet graag kwijt zou zijn ,zeker die van de laatste werkgever,pensioen,pensioendenst ,verzekeringen via de werkgever waar ik nu nog van geniet etc..

dus ,graag uitleg ( aan een leek ...geen comp.expert )  hoe kan ik dat doen , dat ik alle mails op een usb stick zet en nadien deze overzet naar office 2019 .Ben al gaan zien op youtube ,maar kan niets vinden over office 2007 ...dus zoals het er bij mij uitziet .Wel al van andere outlook's ...maar dat is dan anders dan bij mij.
grt,

françois
2
als ik goed ben geïnformeerd werkt 2019 niet meer met pst bestanden maar met ost-bestanden.
dat heeft me (voor iemand die mijn hulp vroeg) laatst een hoop ellende opgeleverd: hij is als zijn contactpersonen kwijt na importeren in 2016 en/of 365.
het gekke is dat als je later een nieuwe persoon aan het adresboek toevoegt, die persoon wél in ost-bestand wordt opgeslagen.... 
wat je dan ook doet: exporteer allereerst je contactpersonen en maak een backup op een veilige plek (zou je sowieso moeten doen natuurlijk).
3
In elk geval zou ik eerst een back-up van het pst bestand maken en vervolgens met 'scanpst" het bestand op fouten laten controleren. Dit kan alleen problemen met volgende omzettingen verkleinen.
https://support.office.com/nl-nl/articl ... 458afc5253
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
4
en inmiddels ook weer wat wijzer: exporteren van personen uit 2007 is ook niet zomaar geschied, want export naar vcf gaat niet, wel naar msg-bestandjes maar daar heeft alleen ms outlook wat aan. en conversieprogramma's naar vcf zijn er wel maar als je meer dan 10 wilt omzetten ben je al snel 50 piek kwijt....
en de csv-lijsten die je kan maken hebben ook weer wat outlook-eigens, kwam ik achter, dus importeren daarvan elders is ook een herejee.
de methode die uiteindelijk wel en gratis werkt:
- open een nieuw mailtje
- adresseren hoeft nog niet
- via invoegen kies je voor visitekaartje, en in het venster waarin je de keuze maakt selecteer je alle adressen
- zodra die in het mailbericht staan als bijlage kun je er rechts op klikken en kiezen voor opslaan
en aldus krijg je een map met nette visitekaartjes, die je overal elders kunt gebruiken. 
als dat gelukt is verwijder je dat opgemaakte bericht.
5
Ga het zeker bekijken ...maar moet nu éérst wat uitzoeken wat ik heb verprutst met de ssd .
hier mijn verhaal .......;
Heb de HD uit de Acer gehaald en de SSD geplaatst
Dan via usb opstart stick win 10 geinstalleerd
 
Ik koos voor Vera (mijn vrouw ) haar naam en gebruikte haar outlook account  ….dus de win stond er op , bij opstarten moest ik wel haar paswoord gebruiken…wat vervelend is  …maar ja niets aan te doen
 
Heb er google chrome opgezet …werkt ….maar wel dikkere cijgers en letters
 
Heb er speccy opgezet , werkt ook
 
Wel vreemde formaten van pictogrammen , ook dikker  ,dus niet mooi afgelijnd
 
Gezocht op internet voor driver videokaart …niet gevonden  ( Acer 7741 G )
 
Ik wilde Vera  ( die als administrator staat )  wijzigen naar een gewoon account ,met de hoop op een onmiddellijke doorstart , zonder paswoord  >>>> dus gewijzigd , maar moest een pincode ingeven …niet wat ik echt wilde ,maar moest een pincode geven
 
Ik wilde terug gaan naar Vera als admin en dit is mij niet meer gelukt.
 
Dan maar gaan zoeken op internet ….via cmd commando , niet in geslaagd en nog veel tips …niet geslaagd
 
Ik dacht,ik start maar terug op met een wit blad,ik begin helemaal opnieuw  …veel  staat er nog niet op de ssd  , dus ik dacht ,ik steek de opstart usb stick er in , zet de computer op  ( ondertussen was ik al 5 uur aan de gang hé ) …dus zo gezegd , zo gedaan …maar de computer startte gewoon onder windows 10 op , Dus niets van ik begin opnieuw !!  niet gelukt .
 
Ondertussen heb ik wel een 10 keer de ssd moeten omwisselen en de HD terug plaatsen ,om toch dan wat opzoekwerk op internet te kunnen doen .
 
Ik wilde teamviewer downloaden , lukt niet …ik wilde speccy eens terug testen lukt niet omdat ik gemachtigd ben , dus denk dat de laptop echt toe genageld is !!!
 
Kan ook niet via config ..dan naar accounts …..niets kan ik …. Wilde ook naar een herstelpunt gaan ,lukt ook niet ,alles zit dicht
 
Als ik deze week geen oplossing heb  dan denk ik de enige oplossing …de ssd via een usb adaptor formateren , dan hem in de laptop steken en terug een opstart hopen te doen ,dus terug een nieuwe installatie .
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”