Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Godfried
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: MS Security Essentials
AM: adwcleaner
FW: Windows

Databestanden windows live mail terugzetten

zo 15 sep, 2019 16:21:28

Hallo allemaal,
Misschien een oude vraag of een domme vraag, maar dan toch maar:
Alhoewel Windows Live Mail (WLM) sinds 2017 niet meer wordt ondersteund, heb ik toch goede redenen om deze nog even te gebruiken.
Wat heb ik gedaan:
Ik had een werkende WLM op laptop A maar moet de data (e-mails en de door mij aangemaakte mailmappen) naar een ander laptop B overbrengen waarop ik een nieuwe installatie van WLM gedaan heb. De mappen daarop zijn uiteraard leeg. In de voorbereiding ervan heb ik alle databestanden van A (bekende locatie: gebruiker\appdata\local\microsoft\Windows Live Mail) als geheel naar een externe HD gecopieëerd. Daarna had ik de WLM op laptop A verwijderd (via configuratiescherm) en de Windows Live Data bestanden daar ook definitief verwijderd. Ik heb ze dus nog wel op de externe HD.
Probleem:
  • Ik sta nu voor de situatie, dat ik die databestanden van de externe HD onder de nieuwe installatie van WLM op laptop B moet brengen. Maar hoe?
  • Het lijkt me, dat ik WLM weer nodig zal hebben om de mailmappen in WLM weer te kunnen zien. Waar kan ik nog een WLM-installatiebestand vinden?

Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Malwarebytes Premium 3
AM: Hitman pro alert 3
FW: windows

Re: Databestanden windows live mail terugzetten

zo 15 sep, 2019 22:46:06

Godfried schreef:
Hallo allemaal,
Misschien een oude vraag of een domme vraag, maar dan toch maar:
Alhoewel Windows Live Mail (WLM) sinds 2017 niet meer wordt ondersteund, heb ik toch goede redenen om deze nog even te gebruiken.
Wat heb ik gedaan:
Ik had een werkende WLM op laptop A maar moet de data (e-mails en de door mij aangemaakte mailmappen) naar een ander laptop B overbrengen waarop ik een nieuwe installatie van WLM gedaan heb. De mappen daarop zijn uiteraard leeg. In de voorbereiding ervan heb ik alle databestanden van A (bekende locatie: gebruiker\appdata\local\microsoft\Windows Live Mail) als geheel naar een externe HD gecopiëerd. Daarna had ik de WLM op laptop A verwijderd (via configuratiescherm) en de Windows Live Data bestanden daar ook definitief verwijderd. Ik heb ze dus nog wel op de externe HD.
Probleem:
  • Ik sta nu voor de situatie, dat ik die databestanden van de externe HD onder de nieuwe installatie van WLM op laptop B moet brengen. Maar hoe?
  • Het lijkt me, dat ik WLM weer nodig zal hebben om de mailmappen in WLM weer te kunnen zien. Waar kan ik nog een WLM-installatiebestand vinden?

Ik snap het niet helemaal waarom je vraagt waar je nog een WLM-installatiebestand kan vinden want je geeft aan dat je op laptop B een nieuwe installatie van WLM hebt gedaan.
Misschien heb je toch iets aan het volgende:
https://arjanlobbezoo.nl/windows-live-o ... schikbaar/