Plaats reactie
1
Ik gebruik al verschillende jaren windows live mail 2012. Hierin werk ik met twee accounts die perfect werkten.
Account skynet en account Gmail.
Enkele dagen geleden kreeg ik plots een foutmelding van de server voor mijn Gmail ivm onjuist gebruikersnaam en wachtwoord.
Bij het openen van gmail in windows live mail krijg ik volgende melding:
de server heeft de aanmelding geweigerd. Controleer of gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn. google account (er is een inlogpoging voor je gelinkte google-account geblokkeerd).
Ik heb mijn wachtwoord voor mijn google account veranderd en opnieuw een account aangemaakt in windows live mail, maar blijf deze meldingen krijgen.
Elke keer als ik mijn gmail wil openen in windows live mail krijg ik via skynet deze mail binnen van google:

Er is een inlogpoging voor je gelinkte je google-account geblokkeerd.
Google heeft voorkomen dat iemand is ingelogd op je account met een app die niet van Google is.
Als jij dit niet was, kent deze persoon je wachtwoord en moet je je wachtwoord onmiddellijk wijzigen.

Als ik naar mijn gmail ga via mijn browser (google chrome) is er geen probleem. Ook geen problemen op mijn tablet of gsm.
Ik gebruik Windows 10.

Met vriendelijke groeten

Vorige PBVolgende PB
2
Google wordt steeds strenger tegenover e-mailprogramma's van derden. Een aantal van die e-mailprogramma's vindt Google niet veilig genoeg. Het resultaat is dan dat je via dat e-mailprogramma niet meer je Google account kunt gebruiken. Minder veilige programma's zijn volgens Google bijvoorbeeld Microsoft Outlook en Thunderbird. Mogelijk vindt Google nu dat ook Windows Live Mail 2012 niet veilig genoeg meer is.

Als je toch je Gmail account op wilt nemen in Thunderbird of Microsoft Outlook of Windows Live Mail, dan moet je in je Google account het gebruik van minder veilige apps toestaan.

Sluit eerst Windows Live Mail af.
Klik op de volgende link en lees alles door: https://support.google.com/accounts/ans ... 0255?hl=nl
Voer dan uit wat daar onder Optie 2 staat.
Start daarna Windows Live Mail op. Werkt je Gmail account dan weer in Windows Live Mail?
4
Google vindt van wel. Google heeft het liefst dat jij de mail van Gmail leest via je browser.
Programma’s als Thunderbird, Microsoft Outlook en nu blijkbaar ook Windows Live Mail voldoen niet aan de steeds strenger wordende veiligheidsnormen van Google.
Zolang ik de mogelijkheid heb om in mijn Google account de toegang voor ‘minder veilige’ apps toe te staan, doe ik dat. 
Ik heb zelf mijn Gmail account op verschillende computers opgenomen in Thunderbird of Outlook.
6
Graag gedaan, Fred.
Ik heb nog even nagekeken waarom Google programma’s zoals Thunderbird, Outlook en Windows Live Mail minder veilig vindt.
Google vereist OAuth 2 (Open Authorization 2.0) voor de programma’s waarin jij je Gmail account opneemt. De genoemde programma’s voldoen niet aan die eis. 
Wat OAuth 2 is wordt hier zogenaamd simpel uitgelegd, maar zo simpel vind ik het niet: https://aaronparecki.com/oauth-2-simplified/

Ik accepteer dat ik wat minder veilig bezig ben dan Google zou willen.
8
wat we nooit mogen vergeten als het om google-policy gaat: als je mailt via een mailclient heb je google niet nodig....
en als jij google niet gebruikt, kan google minder data omtrent jou en jouw pc verzamelen, om bijv gerichter advertenties te plaatsen...
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”